Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Top 5 nejčtenějších článků ze Ženevy

Vitek
Diskuze (0)
Podívejte se, které světové premiéry z našeho živého autosalonového zpravodajství vás nejvíc zaujaly. Je to poněkud překvapivý seznam...

Živé zpravodajství z letošního autosalonu v Ženevě jsme zahájili v pondělí večer, kdy skupina Volkswagen představila na slavnostním večeru svá želízka v ohni, a ukončili dlouho poté, co ve středu v 18:00 vypnuli na výstavišti Palexpo wi-fi.

Vzhledem k tomu, že Škoda Auto letos v Ženevě v podstatě nic nepředvedla, bylo prvenství Cee’du poměrně předvídatelné. Exotické supersporty ani těch nejvěhlasnějších značek se ale do Top 5 neprobojovaly, zjevně vás víc zajímají praktická, pro rodinu použitelná auta. I když se třeba mají vyrábět ručně v Británii a stát víc, než na kolik by vyšel pěkný dům...

1. Kia Cee‘d – První dojmy, rozměry, motory, technika

Nová generace Cee’du má premiéru na autosalonu v Ženevě. Redakce Auto.cz byla vpředvečer autosalonu na speciální prezentaci, kde se vůz poprvé oficiálně ukázal.

Z dnešního pohledu působí první Cee’d jako taková rozcvička. Model, který Kiu ve větším měřítku uvedl na evropské silnice a prosadil koncept sedmileté záruky, ve srovnání se svým nástupcem bledne.

Z novinky je zřetelně cítit vedení Petera Schreyera, bývalého designéra VW a Audi, který do podoby první generace Cee’du promluvil jen nepatrně. Druhé vydání ale naplno rozvíjí jeho tvarovou filozofii a to rovnou v nové evoluci, která jde dál než u Sportage a Sorenta, ale i než u nového Ria. ČÍST DÁLE...


2. Bentley EXP 9 F je superluxusní SUV

Bentley v Ženevě představuje vizi svého dalšího rozvoje: třetím modelem ve výrobním programu bude velké SUV vycházející z konceptu EXP 9 F.

Podle automobilky je nové SUV už na první pohled nepochybně Bentley, avšak takové, jaké tu ještě nebylo. Model sdílí některé designové prvky se svými bratříčky Mulsanne a Continental, oproti nim však zákazníkům nabízí progresivnější přístup ke tvarům vozu. Jméno pokračuje v tradici pojmenovávání experimentálních vozů, zajímavostí je však písmeno "F". To by, pravda, mohlo znamenat opravdu mnohé, podle oficiální tiskové zprávy jde ale o slovo "Falcon" (sokol), které odkazuje na silné spojení značky s hotelem Peckforton. ČÍST DÁLE...


3. Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně

Po řadě náznaků, doprovázených řadou úniků, Mercedes v Ženevě oficiálně odhalil podobu a techniku třetí generace třídy A.

Mercedes-Benz třídy A ve své třetí generaci dává vale sendvičové podlaze a s ní spojené vyšší stavbě karoserie, která jej přibližovala kompaktním MPV. Ve Stuttgartu již nehodlají pouze přehlížet konkurenční boj mezi Audi A3, BMW řady 1 a dalšími prémiovými hatchbacky nižší střední třídy a proto se třída A dramaticky snížila. ČÍST DÁLE...


4. SEAT Toledo ukazuje, co čekat od Škody Rapid

Škoda svůj Rapid do Ženevy nepřivezla, představu o novém modelu ale poskytne i sesterský SEAT Toledo, zatím s přívlastkem koncept.

Vedení Škody a SEATu jako by cítilo, že se současná produkce vzdálila ideálu prvních generací modelů Octavia a Toledo: praktický kompaktní vůz s velkým vnitřním prostorem za málo peněz. Přesně taková má být dvojice SEAT Toledo a Škoda Rapid, společně vyráběná v Mladé Boleslavi. ČÍST DÁLE...


5. Dacia Lodgy na vlastní oči

Rumunský kolos přitahuje velkou pozornost. Přesně jak to mají modely Dacia při své premiéře ve zvyku.

Dacia Lodgy původně debutovala jako závodní speciál pro Tropheé Andros. Sériový model nemá tak agresivní proporce karoserie a hlavně vůbec žádné sportovní ambice. Chce jen nabídnout co nejvíc prostoru a za co nejnižší cenu.

Obal tomu napovídá. Dacia předvádí férovou hru – nijak neskrývá, že Lodgy je laciným autem. Obestavěný prostor zpracovává co nejúčelněji. Výsledkem je efektivní využití poměrně střídmé vnitřní šířky (141 cm), ale také přehršel prostoru nad sedákem, konkrétně vpředu 108 cm. ČÍST DÁLE...


Vitek
Diskuze (0)