Ženeva živě: Kia Cee‘d – První dojmy, rozměry, motory, technika (autosalonové video)

Ženeva živě: Kia Cee‘d – První dojmy, rozměry, motory, technika (autosalonové video)

 
 

Nová generace Cee’du má premiéru na autosalonu v Ženevě. Redakce Auto.cz byla vpředvečer autosalonu na speciální prezentaci, kde se vůz poprvé oficiálně ukázal.

Aktualizováno 6. 3. 2012 13:54 Přidali jsme video představující Cee’d přímo na ženevském autosalonu!

Z dnešního pohledu působí první Cee’d jako taková rozcvička. Model, který Kiu ve větším měřítku uvedl na evropské silnice a prosadil koncept sedmileté záruky, ve srovnání se svým nástupcem bledne.

Z novinky je zřetelně cítit vedení Petera Schreyera, bývalého designéra VW a Audi, který do podoby první generace Cee’du promluvil jen nepatrně. Druhé vydání ale naplno rozvíjí jeho tvarovou filozofii a to rovnou v nové evoluci, která jde dál než u Sportage a Sorenta, ale i než u nového Ria.

Expersivní přídi dominuje tygří maska, poprvé zbavená hranatých tvarů. Nový Cee’d rozvíjí zcela novou hru tvarů a křivek, které působí modernějším a robustnějším dojmem. Až profil odhalí typické rysy modelu Cee’d – tvar bočního prosklení a prolis ve spodní části dveří. Záď, tvarově ne nepodobná menšímu Riu, sází na robustní proporce zjemněné složitějšími prolisy.

Design interiéru se proměnil ještě výrazněji. Společné orámování přístrojového štítu a panelu rádia/navigace dohromady s mírným natočením palubní desky k řidiči navozují lehce sportovní atmosféru. A troufneme si tvrdit, že ne zcela náhodou připomínají Audi A4/A5.

Crash test na vlastní kůži: Nová Kia Cee’d má za sebou první nehodu! (foto + video)

Nízký středový tunel nezapře příbuznost s i30, stejně jako sdílení některých ovladačů v interiéru. Ale například tlačítka ovládající zrcátka se proti Hyundai přesunula z bočních dveří na palubní desku.

K zajímavým detailům patří plně digitální ručičkový rychloměr. V jeho středu se mohou zobrazovat údaje palubního počítače, teploměr chladící kapaliny, pokyny navigace apod. Volant s náznakem anatomického tvarování padne dobře do ruky, je na něm ale možná až zbytečně po francouzsku přetlačítkováno.

Velký rozsah nastavení předního sedadla umožňuje (v kombinaci s manuálním nastavováním) zvolit nečekaně nízkou pozici. Ze Cee’du je navíc i dobře vidět, přestože má rozvidlené sloupky čelního okna. Malá trojúhelníková okénka samozřejmě žádný reálný přínos nepřináší, relativně tenké sloupky a velká prosklená plocha ale výrazně pomáhají.

S výhledem dozadu je to slabší, hlavně kvůli mohutným C sloupkům s minimálním prosklením. Prostor na zadních sedadlech odpovídá standardu nižší střední třídy.

Rozměry a technika

Kia Cee’d je ve své druhé generaci dlouhá 4310 mm, což představuje oproti předchůdci prodloužení o 50 mm, zatímco výška se naopak snížila o 10 mm na 1470 mm. Menší o 10 mm je nyní i celková šířka, která má hodnotu 1780 mm. Rozchod se naopak rozšířil o 17 mm na 1563 mm vpředu a o 32 mm na 1576 mm vzadu. Hodnota rozvoru náprav 2650 je stejná jako u sesterského Hyundai i30 a také jako u předchozí generace.

Tvar karoserie s plynulejším přechodem mezi kapotou motoru a čelním sklem a zadním spoilerem se spolu se zakrytovanou kapotou i podlahou se postaral o koeficient aerodynamického odporu 0,30.

Ženeva živě: Kia Cee´d SW - První živé fotografie verze kombi

Nárůst vnějších rozměrů se příznivě projevuje i v interiéru, kde mají cestující na předních sedadlech o 21 mm více prostoru v podélném směru na nohy a také o 12 mm více místa nad svými hlavami. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit z 5 mm navíc pro svá ramena. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 40 litrů na 380 litrů.

Kia Cee’d 1,6 GDI: Poprvé za volantem nové generace Cee’du!

Paleta pohonných jednotek ze začátku nabídne tři zážehové a dva vznětové motory s výkony od 66 kW do 99 kW. Paleta pohonných jednotek se má shodovat s příbuzným Hyundai i30 a tak můžeme počítat s benzinovými čtyřválci 1,4 CVVT (73 kW) a 1,6 GDi (99 kW), které v nabídce doplňují turbodiesely 1,4 CRDi (66 kW) a 1,6 CRDi s výkony 81 kW a 94 kW.

Nejvýkonnější turbodiesel 1,6 CRDi (94 kW) má z akcelerovat z 0 na 100 km/h za 10,9 s a dosahovat v kombinovaném cyklu spotřeby paliva 4,1 litru nafty na 100 km, resp 3,4 l s ISG. Benzinový 1,6 GDi (99 kW) zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 s a v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,7 l, resp. 4,8 s ISG.

Podle automobilka má nový Cee’d dosahovat v průměru o 4 % nižší spotřeby paliva než jeho předchůdce. K snížení spotřeby paliva má přispět i paket EcoDynamics, jehož součástí je start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odpojitelný alternátor.

Všechny motory má být možné kombinovat s šestistupňovými manuálním nebo automatickými převodovkami. Pro některé verze s motorem 1,6 GDi bude k dispozici i šestistupňová dvouspojková převodovka.

Kia slibuje i vylepšení jízdních vlastností, na němž má mít velký podíl torzní tuhost karoserie zvýšená o 45 % spolu s podvozkem využívajícím vpředu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.

V nabídce příplatkové výbavy nového Cee’du bude i adaptivní posilovač řízení FlexSteer, který nabídne jeden ze tří stupňů nastavení, označených Comfort, Normal a Sport.

Lukáš Vaverka a Ondřej Pavlůsek


Kia Cee‘d - speciální prezentace
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Kia Cee‘d – První dojmy,…












Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…