Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně (aktualizováno)

Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A konečně odhalen i oficiálně (aktualizováno)

 
 

Po řadě náznaků, doprovázených řadou úniků, Mercedes v Ženevě oficiálně odhalil podobu a techniku třetí generace třídy A.

Aktualizováno 6. 3. 2012 08:42 Přidali jsme živé fotografie z autosalonu a první videa.

Mercedes-Benz třídy A ve své třetí generaci dává vale sendvičové podlaze a s ní spojené vyšší stavbě karoserie, která jej přibližovala kompaktním MPV. Ve Stuttgartu již nehodlají pouze přehlížet konkurenční boj mezi Audi A3, BMW řady 1 a dalšími prémiovými hatchbacky nižší střední třídy a proto se třída A dramaticky snížila.

Design

Vzhled novinky poměrně jasně naznačil třídveřový koncept z dubna loňského roku. Sériové provedení se představuje s pětidveřovou karoserií, která je sice o něco méně dramatická, ale zachovává hlavní linie. Mercedes-Benz uvádí koeficient aerodynamického odporu 0,26.

Hlavní světlomety jsou nyní pravidelné místo jakéhosi prohnutí ve spodní části. Velkoplošná koncová světla pak postrádají propojení diodovým pásem a razantně se zvětšila. Základ ale zůstal: například mohutná dopředu vystupující maska chladiče, prolisy na bocích nebo střešní spoiler.

Vedle standardního provedení třídy A představuje Mercedes-Benz rovnou i verzi Sport s odlišným designem nárazníků i masky chladiče s jedinou vodorovnou lištou, odkazující např. na model SLS AMG. K dalším specifikům patří pětipaprsková 18-palcová kola AMG s pneumatikami 235/40 R18, červeně lakované brzdové třmeny a sportovní podvozek.

Interiér

Celková koncepce interiéru je v podstatě totožná s třídou B, rozdílná je však například velikost trojice kruhových výdechů klimatizace. Místo pro klíček či panel rádia jsou totožné.

Mercedes-Benz třídy A je prvním vozem, který je speciálně upraven pro iPhone. Díky němu a internetovému rádiu AUPEO! Personal Radio vám bude vůz například servírovat vaši oblíbenou muziku (žánr, skladatel, umělec atd.), navigační software Garmin nabídne realtimový pohled na dopravní situaci spolu s navrženou objízdnou trasou (a není k tomu prý potřeba více než základní rádio „Audio 20“) či přístup na sociální sítě a online výměnu dat.

K tomu dopomůže i aplikace Siri, zajišťující ovládání telefonu pomocí pokrokového rozeznávání hlasových příkazů. Zajímavostí, leč například v cizím městě nedocenitelným pomocníkem, je aplikace, s jejíž pomocí snadno váš zaparkovaný Mercedes najdete.

Motory

Zájemci o zážehové motorizace mohou při uvedení na trh počítat s přeplňovanými čtyřválcovými motory. Verze A 180 a A 200 budou vybaveny motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 90 kW (115 k), resp. 115 kW (156 k). Provedení A 250 dostane dvoulitr s výkonem 155 kW (211 k).

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz A (přehled testů a dalších článků)

Vznětové agregáty rovněž zastupují přeplňované čtyřválce. V případě verzí A 180 CDI a A 200 CDI s výkony 80 kW (109 k) a 100 kW (136 k) se jedná o motor o objemu 1,8 litru. Verze A 220 CDI bude mít pod kapotou turbodiesel o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 350 Nm.

Všechny motory budou standardně vybaveny systémem start-stop. V základním provedení mají být všechny verze vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a na přání bude k dispozici dvouspojková převodovka 7G-DCT.

Podvozek

Součástí přední nápravy jsou vzpěry MacPherson s vinutými pružinami, vzadu našla místo čtyřprvková náprava, většina jejích komponentů je z hliníku, což snižuje neodpruženou hmotu. Přeprogramována byla i elektronická kontrola stabilizace.

Elektromechanický posilovač řízení byl také změněn, nachází se přímo v jeho mechanismu pod volantem a nikoliv až v motorovém prostoru.

Bezpečnost

Mercedes-Benz třídy A bude standardně vybaven hlídáním pozornosti Attention Assist a radarovým systémem Collision Prevention Assist upozorňujícím na nebezpečí kolize. Ten je propojen s brzdovým asistentem a přijde vhod při klasických nehodách s nárazy zezadu, které se odehrávají zejména ve městech. Varování je jak vizuální, tak akustické.

Systém Pre-Safe eliminuje zranění při nehodách tím, že těsně před srážkou napíná pásy, uzavírá boční a střešní okna a upravuje sedadlo spolujezdce tak, aby se při nárazu zranil co možná nejméně.

V příplatkové výbavě dále najdeme například adaptivní světlomety, asistent pro udržování jízdního pruhu, varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, adaptivní tempomat, parkovací asistent či couvací kameru.

Video


Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ženeva živě: Mercedes-Benz třídy A konečně…













Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…