Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se na speciální Škodu Superb pro Tour de France. K čemu má digitální zrcátko?

David Bureš
Diskuze (2)

Škoda již dlouhá léta dodává vozidla pro Tour de France. Mezi nimi je i speciální „velitelský“ vůz týmu LottoNL-Jumbo.

Mladoboleslavská automobilka Škoda je již 15 let oficiálním partnerem nejslavnějšího cyklistického závodu na světě, Tour de France. Letos pro potřeby soutěže dodává 250 vozů, mezi nimiž nechybí ani speciálně upravený „velitelský“ Superb Combi na přiložených fotografiích. Jaké jsou jeho speciality?

Upravil ho nizozemský importér značky Škoda pro potřeby týmu LottoNL-Jumbo, a to na základě jeho připomínek stáje. Černo-žlutý kombík tak využívá speciální držák náhradních dílů upevněný pomocí systému Isofix, díky němuž po prudkém brzdění po kabině nelétají náhradní díly na bicykly.

Tím nejzajímavějším prvkem je ale jeho zpětné zrcátko. Je rozděleno na dvě části, přičemž to klasické zrcátko doplňuje obraz z kamery na pátých dveřích. Díky tomu řidič – šéf týmu – lépe vidí na cyklisty za sebou. Takové řešení totiž poskytuje širší zorný úhel.

Šéfa týmu za volantem na cestách doprovází ještě asistent na místě spolujezdce a mechanik vzadu. Ti zas mají možnost využít zabudované technické zařízení, díky jehož několika displejům mají všechny potřebné informace k dispozici. Při sledování pořadí tak už tým nemusí využívat tužku a papír, stačí na to tablet.

Speciální aplikace pak v reálném čase zobrazuje všechny potřebné informace o jezdcích a vývoji závodu přímo na obrazovku multimediálního systému. Z toho důvodu se pod podlahou zavazadlového prostoru nachází přijímač 4G mobilního signálu a Wi-Fi routeru, které zaujaly prostor původně určený pro rezervní kolo.

Na displejích manažer a mechanik také vidí, který jezdec se s nimi právě snaží spojit rádiem. „Někdy není jasné, který z jezdců hlásí například defekt, protože jsou špatně slyšet,“ vysvětluje týmový manažer Jan Boven. Tým už nevyužívá klasické přenosné vysílačky, které se špatně ovládaly a občas třeba vypadly z ruky, místo toho se komunikace se závodníky spouští pomocí speciálního tlačítka u volantu.

Mezi 250 vozidly dodanými automobilkou Škoda pro Tour de France 2018 jsou vedle Superbu zastoupeny i modely Octavia, Karoq a Kodiaq, které jsou servisním týmem před každou etapou připravovány do perfektního stavu. Nejdůležitějším vozidlem celého závodu je červený Superb ředitele závodu, sloužící jako pojízdná kancelář. Dále má každý z týmů k dispozici dvě servisní vozidla následující peloton, jeden servisní vůz (žlutý) je tzv. neutrální, pomůže každému jezdci v nesnázích. Další doprovodné vozy pak slouží organizátorům pro přepravu hostů nebo novinářů.

David Bureš
Diskuze (2)
18. 7. 2018 16:05
Škoda
Další nesmysl v podání škodovky. Neumí vymyslet nic pořádného, tak vymýšlí kraviny. Hodně špatná strategie!
18. 7. 2018 15:32
škoda
ježiši, co to je? jim došli nápady, že se inspirovali barvama HC litvínov nebo jak? Pěkný humus design