Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – Loučení s barokem

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – Loučení s barokem

 
 

Rok 2008 je v kalendáři Toyoty označen termínem „výměna na postu řady Avensis“. I proto je v nabídce zvýhodněná akční řada Premium. Co dnes může nabídnout proti moderním Mazdám a Hondám? V čem zaostává?

Za několik dní se představí nová generace Toyoty Avensis, ale na její příchod si musíme ještě několik měsíců počkat. Už teď je jasné, že generační změna nebude jen kosmetickým vyladěním stylu, podobně jako v případě Corolly a Aurisu. Nový Avensis má být sportovnějším modelem střední třídy, jeho design je radikálně jiný než jak Avensis roky známe. Co tedy vlastně může končící generace nabídnout?

Pohodlí

Komfortní orientace se ze střední třídy v Evropě vytrácí ve prospěch briskních jízdních vlastností a preciznosti v přenosu reakcí auta na pokyny řidiče. Je to zřejmý trend, pro který v západní Evropě najdete asi více racionálních argumentů, ale v našich středoevropských podmínkách nemusí být izolace posádky od mnohdy tragické kvality vozovky na škodu.

Avensis považujeme momentálně za nejkomfortnější vůz velkosériové střední třídy, který dokáže vyrovnávat nástrahy české silniční sítě lépe než většina konkurence. Měkce nastavené odpružení je přitom jen jedno z celé mozaiky opatření, orientovaných na komfort. Svou roli mají sedadla s měkčími a hodně vysokými polštáři, velmi dobré odhlučnění podvozku, aerodynamického hluku i samotného vznětového motoru.

obrázek [555 x 310]

Vyspělý podvozek (mj. víceprvková náprava vzadu) je schopen vést kola spolehlivě, ale jen za cenu větších náklonů. Relativně velké převisy karoserie ubírají na obratnosti ve vyšších rychlostech, emoce za volantem zažijete jen výjimečně. Nejdelší z Avensisů vykazuje nedotáčivé chování, což však připisujeme záměru konstruktérů vyrobit bezpečné a nezáludné auto pro defenzivní jízdu přiměřenými rychlostmi.

Prostor

Druhým argumentem proč zvolit končící generaci je prostorný interiér. Cestující jsou usazeni v souladu s konceptem celého vozu výše, mají dost místa všemi směry, tedy i nad hlavami. V zádi je pohodlně přístupný zavazadlový prostor se základním objemem 520 l. Praktické je dvojité dno, po nímž jsou další objemné schránky na věci, které tak jako tak stále v autě vozíte s sebou. Výztuhy v oblasti podběhů kol omezují využitelnou šířku zavazadlového prostoru, která u dna měří jen 820 mm, ale výše pak dosahuje obvyklejších 970 mm. Ložná délka měří v základním uspořádání 1110 mm, po sklopení zadních sedadel vzniká téměř rovná plocha o délce 1760 mm a nákladní objem 1500 l.

obrázek [555 x 398]

Motor

Základní turbodiesel 2.0 D-4D (93 kW) je pro tento vůz optimální motorizací. Zvládá s přehledem a nízkou spotřebou (do 6 l/100 km) typickou dálniční jízdu rychlostí 130 km/h, ať máte naloženo nebo jedete prázdní. Zvukově ani vibracemi se příliš neprojevuje, nejvíce jej slyšíte chvíli po startu nebo při rozjezdech, ale při jízdě prakticky vůbec. Sladění se šestistupňovou převodovkou je ukázkové. Umožňuje šetřit palivo extrémním způsobem, když mimo město klesá spotřeba při rychlosti 100 km/h k 5,1 l/100 km a otáčky motoru se drží pod 2000 ot./min.

Zajímají vás zkušenosti majitelů tohoto vozu?
TOYOTA AVENSIS na MOJE.AUTO.cz

Cena

obrázek [310 x 520] Avensis kombi se základním turbodieselem dnes v rámci akční nabídky Premium pořídíte za 629.900,-Kč. Ve výbavě nechybí nic z bezpečnostního standardu střední třídy (stabilizační systém, 7 airbagů, atd.), ale připlácet není třeba ani za dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívání předních sedadel nebo dešťový senzor.

Jako bonus, který možná bude rozhodujícím prvkem na miskách vah, dostanete originální DVD navigační systém. Jeho poloha na středové konzole je bohužel mimo výhled řidiče a přístrojový štít doplňkové informace neukazuje, ale i tak jde o vítaného pomocníka na cestách. K slabinám patří také nižší účinnost základních halogenových světlometů. Kdo trvá na xenonových světlometech, musí jít do výbavy Exclusive s cenou 679.900,-Kč. Pak jsou na voze i litá kola a sluneční clona na zadním okně.

Závěr

Jestli hledáte sportovní kombi s mimořádným vnějším vzhledem, jste opravdu na špatné adrese. Agilita na silnici, kontakt s vozovkou prostřednictvím volantu nebo jízdní dynamika v podélném směru nejsou silné stránky zvýhodněného provedení a konkurence je zde jasně vpředu. Kdo hledá pohodlné, nenápadné a velké auto, které bude především sloužit, je na správné adrese.

Předpokládaný větší pokles ceny při pozdějším prodeji výběhového modelu kompenzuje zvýhodněná cena nového vozu, která je o více než 100 tisíc níže než u srovnatelně vybavené japonské konkurence. Avensis je i na konci modelového cyklu vhodnou volbou pro vozové parky menších firem i pro soukromníky. Vedle očekávané dlouhé životnosti a kvality lze k dobru přičíst tříletou záruku a výrazně menší pravděpodobnost krádeže než v případě německých konkurentů.

obrázek [555 x 370]
První cena vozu629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
První cena vozu s testovanou motorizací629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
Základní cena testovaného vozu629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)

Plusy

  • jízdní pohodlí
  • tichý motor s optimálním průběhem točivého momentu
  • prostorný interiér
  • výborná převodovka
  • odhlučnění, izolace vibrací

Mínusy

  • malá šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy
  • nízká účinnost halogenových světlometů
  • nedostatek odkládacích prostor pro nápoje
  • nepřehledná karoserie (při parkování)
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 644 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, VSC + TRC + BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče, hlavové přední a zadní airbagy, přední mlhovky, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektrická okna přední a zadní, kožený volant a hlavice řadicí páky, samostmívací vnitřní zrcátko, palubní počítač (multifunkční displej), dvouzónová automatická klimatizace, audio systém (CD přehrávač, kazetový přehrávač, 8 x repro, ovládání na volantu), tempomat, nárazníky v barvě vozu, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, střešní lišty, dešťový senzor, DVD navigační systém

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.000,-Kč)

Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4715
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Toyota Avensis
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…