Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – Loučení s barokem

Toyota Avensis kombi 2.0 D-4D (93 kW) – Loučení s barokem

 
 

Rok 2008 je v kalendáři Toyoty označen termínem „výměna na postu řady Avensis“. I proto je v nabídce zvýhodněná akční řada Premium. Co dnes může nabídnout proti moderním Mazdám a Hondám? V čem zaostává?

Za několik dní se představí nová generace Toyoty Avensis, ale na její příchod si musíme ještě několik měsíců počkat. Už teď je jasné, že generační změna nebude jen kosmetickým vyladěním stylu, podobně jako v případě Corolly a Aurisu. Nový Avensis má být sportovnějším modelem střední třídy, jeho design je radikálně jiný než jak Avensis roky známe. Co tedy vlastně může končící generace nabídnout?

Pohodlí

Komfortní orientace se ze střední třídy v Evropě vytrácí ve prospěch briskních jízdních vlastností a preciznosti v přenosu reakcí auta na pokyny řidiče. Je to zřejmý trend, pro který v západní Evropě najdete asi více racionálních argumentů, ale v našich středoevropských podmínkách nemusí být izolace posádky od mnohdy tragické kvality vozovky na škodu.

Avensis považujeme momentálně za nejkomfortnější vůz velkosériové střední třídy, který dokáže vyrovnávat nástrahy české silniční sítě lépe než většina konkurence. Měkce nastavené odpružení je přitom jen jedno z celé mozaiky opatření, orientovaných na komfort. Svou roli mají sedadla s měkčími a hodně vysokými polštáři, velmi dobré odhlučnění podvozku, aerodynamického hluku i samotného vznětového motoru.

obrázek [555 x 310]

Vyspělý podvozek (mj. víceprvková náprava vzadu) je schopen vést kola spolehlivě, ale jen za cenu větších náklonů. Relativně velké převisy karoserie ubírají na obratnosti ve vyšších rychlostech, emoce za volantem zažijete jen výjimečně. Nejdelší z Avensisů vykazuje nedotáčivé chování, což však připisujeme záměru konstruktérů vyrobit bezpečné a nezáludné auto pro defenzivní jízdu přiměřenými rychlostmi.

Prostor

Druhým argumentem proč zvolit končící generaci je prostorný interiér. Cestující jsou usazeni v souladu s konceptem celého vozu výše, mají dost místa všemi směry, tedy i nad hlavami. V zádi je pohodlně přístupný zavazadlový prostor se základním objemem 520 l. Praktické je dvojité dno, po nímž jsou další objemné schránky na věci, které tak jako tak stále v autě vozíte s sebou. Výztuhy v oblasti podběhů kol omezují využitelnou šířku zavazadlového prostoru, která u dna měří jen 820 mm, ale výše pak dosahuje obvyklejších 970 mm. Ložná délka měří v základním uspořádání 1110 mm, po sklopení zadních sedadel vzniká téměř rovná plocha o délce 1760 mm a nákladní objem 1500 l.

obrázek [555 x 398]

Motor

Základní turbodiesel 2.0 D-4D (93 kW) je pro tento vůz optimální motorizací. Zvládá s přehledem a nízkou spotřebou (do 6 l/100 km) typickou dálniční jízdu rychlostí 130 km/h, ať máte naloženo nebo jedete prázdní. Zvukově ani vibracemi se příliš neprojevuje, nejvíce jej slyšíte chvíli po startu nebo při rozjezdech, ale při jízdě prakticky vůbec. Sladění se šestistupňovou převodovkou je ukázkové. Umožňuje šetřit palivo extrémním způsobem, když mimo město klesá spotřeba při rychlosti 100 km/h k 5,1 l/100 km a otáčky motoru se drží pod 2000 ot./min.

Zajímají vás zkušenosti majitelů tohoto vozu?
TOYOTA AVENSIS na MOJE.AUTO.cz

Cena

obrázek [310 x 520] Avensis kombi se základním turbodieselem dnes v rámci akční nabídky Premium pořídíte za 629.900,-Kč. Ve výbavě nechybí nic z bezpečnostního standardu střední třídy (stabilizační systém, 7 airbagů, atd.), ale připlácet není třeba ani za dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s CD a MP3 přehrávačem, tempomat, vyhřívání předních sedadel nebo dešťový senzor.

Jako bonus, který možná bude rozhodujícím prvkem na miskách vah, dostanete originální DVD navigační systém. Jeho poloha na středové konzole je bohužel mimo výhled řidiče a přístrojový štít doplňkové informace neukazuje, ale i tak jde o vítaného pomocníka na cestách. K slabinám patří také nižší účinnost základních halogenových světlometů. Kdo trvá na xenonových světlometech, musí jít do výbavy Exclusive s cenou 679.900,-Kč. Pak jsou na voze i litá kola a sluneční clona na zadním okně.

Závěr

Jestli hledáte sportovní kombi s mimořádným vnějším vzhledem, jste opravdu na špatné adrese. Agilita na silnici, kontakt s vozovkou prostřednictvím volantu nebo jízdní dynamika v podélném směru nejsou silné stránky zvýhodněného provedení a konkurence je zde jasně vpředu. Kdo hledá pohodlné, nenápadné a velké auto, které bude především sloužit, je na správné adrese.

Předpokládaný větší pokles ceny při pozdějším prodeji výběhového modelu kompenzuje zvýhodněná cena nového vozu, která je o více než 100 tisíc níže než u srovnatelně vybavené japonské konkurence. Avensis je i na konci modelového cyklu vhodnou volbou pro vozové parky menších firem i pro soukromníky. Vedle očekávané dlouhé životnosti a kvality lze k dobru přičíst tříletou záruku a výrazně menší pravděpodobnost krádeže než v případě německých konkurentů.

obrázek [555 x 370]
První cena vozu629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
První cena vozu s testovanou motorizací629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
Základní cena testovaného vozu629.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků644.900,-Kč (2.0 D-4D, 93 kW, kombi Sol Premium)

Plusy

  • jízdní pohodlí
  • tichý motor s optimálním průběhem točivého momentu
  • prostorný interiér
  • výborná převodovka
  • odhlučnění, izolace vibrací

Mínusy

  • malá šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy
  • nízká účinnost halogenových světlometů
  • nedostatek odkládacích prostor pro nápoje
  • nepřehledná karoserie (při parkování)
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 644 900 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, VSC + TRC + BA, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, kolenní airbag řidiče, hlavové přední a zadní airbagy, přední mlhovky, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, imobilizér, elektrická okna přední a zadní, kožený volant a hlavice řadicí páky, samostmívací vnitřní zrcátko, palubní počítač (multifunkční displej), dvouzónová automatická klimatizace, audio systém (CD přehrávač, kazetový přehrávač, 8 x repro, ovládání na volantu), tempomat, nárazníky v barvě vozu, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, střešní lišty, dešťový senzor, DVD navigační systém

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.000,-Kč)

Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic Česko pomůže Libyi s migranty. Zašle peníze na posílení hranic

Česká vláda pošle zhruba 225 milionů korun do fondu…

Výroba automobilů v Česku slaví rekord Výroba automobilů v Česku slaví rekord

Tuzemská výroba osobních aut loni stoupla o pět procent…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.7 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4715
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Toyota Avensis
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou soutěž nepamatuju

Tygr Bakoš sestřelil Kometu: Takhle vyrovnanou…

V Liberci se zase naplno baví hokejem. Vlna srandovních gólů ustala, naopak Tygři pálí ostrými ve velkém stylu.…

 

Reflex.cz

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…

Libanonský umělec přetvořil plakáty, které určovaly diktát ženských rolí. A mužům se to nelíbí

Libanonský umělec přetvořil plakáty, které určovaly…

Obrázek z padesátých let minulého století jako vymalovaný: Žena, perfektně upravená, namalovaná a se zástěrou…