reklama


Toyota Avensis - Svěží vítr z Japonska

Toyota Avensis - Svěží vítr z Japonska

 
 

Toyota chystá na nejbližších 12 měsíců modelovou ofenzivu – do prodeje se dostane šest nových modelů a sedm faceliftů. Třetí generace Avensise je první takovou novinkou. S ní končí verze liftback a přichází moderní a dynamický design.

Předchozí generace Toyoty Avensis byla na dnešní poměry až příliš usedlá. Největší japonská automobilka proto nyní sází na agresivnější tvary a dynamičtější naladění podvozku. Avensis je největším modelem Toyoty nabízeným v Evropě a je zaměřený výhradně na evropské zákazníky, proto je logické, že nová generace byla navržena z velké části ve spolupráci s inženýry z Toyota Motor Europe.

Designéři ve francouzském studiu Toyoty ED2 se museli vypořádat s protichůdnými požadavky – dnes trh žádá velký vnitřní prostor při kompaktních rozměrech karoserie, dobré jízdní výkony při nízké spotřebě paliva a u japonských aut také „evropský“ design skombinovaný s asijskou originalitou, kterou Toyota nazývá J-faktor.

obrázek [555 x 349]

Z nabídky zmizí karoserie liftback, nový Avensis tak zůstane jen ve verzích sedan a kombi. Na rozdíl od trendu zvětšovat každou novou generaci jde Toyota cestou zachování rozměrů – rozvor a výška jsou stejné jako v předchozí generaci, délka i šířka narostly o nijak průlomových 50 mm. Nová platforma má při shodném rozvoru větší rozchod kol vpředu i vzadu. Nápravy byly přepracovány – přední zavěšení je nadále typu MacPherson a vzadu jsou dvojité lichoběžníky, zlepšena ale byla torzní tuhost náprav a tím jízdní stabilita.

Toyota Avensis - srovnání generací
Rozměrnový Avensis sedan/kombi
(3. gen.)
Avensis sedan/kombi
(2. gen.)
rozdíl
Délka [mm]4695/47654645/4715+50
Šířka [mm]18101760+50
Výška [mm]1480/14801480/15250/-45
Rozvor [mm]270027000
Objem zav. prostoru [l]509/543520/510-11/+33

Nový Avensis není tak nudný a usedlý jako jeho předchůdci. Designéři vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed. To vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. V detailech můžeme nalézt inspiraci Lexusem nebo menší Corollou sedan, celek má ale zcela svébytný charakter a karoserie působí moderním, kompaktním dojmem. Radikální posun v designu přináší také snížení součinitele aerodynamického odporu na 0,28 u sedanu, respektive 0,29 u kombi.

Srovnání s konkurencí - karoserie sedan
RozměrToyota AvensisCitroën C5Honda AccordMazda 6Opel Insignia
Délka [mm]46954779472547354830
Šířka [mm]18101860184017951856
Výška [mm]14801451144014401498
Rozvor [mm]27002815270527252737
Objem zav. prostoru [l]509439467519500

Na poli benzinových motorů přichází nový Avensis se zcela novou řadou agregátů Valvematic. Ve srovnání s pohonnými jednotkami v předchozí generaci dosahují o 10-26 % nižších emisí CO2 (a tím tedy i nižší spotřeby) a současně mají vyšší výkon o 3-20 %.

Základní motor 1,6 Valvematic dosahuje nejvyššího výkonu 97 kW při 6400 ot./min, což je hodnota na úrovni konkurenčních osmnáctistovek a o celých 20 % víc než 1,6 VVT-i v předchozí generaci Avensise. Kombinovaná spotřeba je o 12 % nižší. Motor 1,8 Valvematic přináší 14% nárůst výkonu na 108 kW při 6400 ot./min a současně 10% úsporu paliva. Vrcholem nabídky pak je motor 2,0 Valvematic se 112 kW.

Všechny benzinové motorizace jsou standardně spojeny s novou šestistupňovou manuální převodovkou, pro motory s objemem 1,8 a 2,0 l je v nabídce také nová bezestupňová převodovka CVT, označovaná Multidrive S. Tato převodovka při běžné jízdě udržuje motor po většinu času v optimálních otáčkách a tím dosahuje nižší reálné spotřeby, při ostré jízdě se začne chovat jako sedmistupňový automat. Řidič může také zvolit sportovní režim, nebo manuální režim se sedmi přednastavenými převodovými poměry (u 2,0 Valvematic s možností řazení pod volantem).

Toyota Avensis - zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Trojici dieselových motorů přebírá nový Avensis z předchozí generace. Všechny jsou vybaveny standardně filtrem pevných částic a modernizovány, aby splňovaly podmínky emisní normy Euro 5 a dosahovaly nižší normované spotřeby. Základem je motor 2,0 D-4D (93 kW), následovaný 2,2 D-4D ve verzích 110 a 130 kW. Nejslabší vznětový agregát má kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, nejsilnější pak 5,9 l/100 km. I turbodiesely jsou spojeny standardně se šestistupňovou manuální převodovkou, pro motor 2,2 D-4D (110 kW) je volitelně nový šestistupňový automat.

Toyota Avensis - vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Kromě úspornějších motorů mají všechny verze nového Avensise také ukazatel vhodného okamžiku pro přeřazení, respektive s automatickou převodovkou nebo s Multidrive S indikátor ECO jízdy.

Výroba benzinových motorů, stejně jako konečná montáž celého auta, probíhá ve Velké Británii. Dieselové motory a manuální převodovky se vyrábí v Polsku.

obrázek [555 x 402]

Předchozí generace Toyoty Avensis byla prvním autem, které získalo pět hvězd za ochranu cestujících při nárazových zkouškách podle nové metodiky Euro NCAP. Zisk plného počtu hvězd Toyota očekává také u nového modelu, který by měl projít testy Euro NCAP v roce 2009. Bezpečnostní výbava zahrnuje sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), aktivní opěrky hlavy a modernizovaný stabilizační systém VSC+. Nejvyšším verzím je vyhrazen systém pre-crash, adaptivní tempomat, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a udržování vozidla v jízdním pruhu.

Pro nový Avensis budou určeny čtyři stupně výbavy. Základní verze bude vybavena například manuální klimatizací, autorádiem a stabilizačním systémem, stupeň Sol přidává mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, litá kola, přední mlhovky a dešťový a světelný senzor.

Verze Executive přidává prvky jako zatmavená zadní skla, audiosystém s 10GB harddiskem, navigaci, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo bezklíčkový vstup Smart Entry. Nejvyšší verze Premium pak obsahuje také panoramatickou střechu, adaptivní bi-xenonové světlomety a s motorem 2,2 D-4D také plnou bezpečnostní výbavu s pokročilými elektronickými systémy. Přesné specifikace se ale mohou na jednotlivých trzích lišit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu

Částky vyplácené za půdu zvyšuje nejen zájem samotných…

Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Legendární americké taxíky Checker jsou zpátky, ale trochu jinak...

Dnes 18:00

Americká taxikářská ikona Checker hlásí návrat. Chce vyrábět dvanáctimístnou limuzínu a pick-up.




Blesk.cz

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí ničivé tsunami

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí…

Zemětřesení o síle 8,0 stupně bylo dnes zaznamenáno 47 kilometrů západně od pobřeží Papuy-Nové Guineje.…

 

iSport.cz

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK trefil krásnou hlavou

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK…

V řecké lize se začíná pořádně prosazovat a góly jen přibývají. Český útočník Tomáš Pekhart si drží střeleckou…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama