Toyota Avensis - Svěží vítr z Japonska

Toyota Avensis - Svěží vítr z Japonska

 
 
10.11. 2008 Lukáš Vaverka Lukáš Vaverka - lv.png Google+ profil

Toyota chystá na nejbližších 12 měsíců modelovou ofenzivu – do prodeje se dostane šest nových modelů a sedm faceliftů. Třetí generace Avensise je první takovou novinkou. S ní končí verze liftback a přichází moderní a dynamický design.

Předchozí generace Toyoty Avensis byla na dnešní poměry až příliš usedlá. Největší japonská automobilka proto nyní sází na agresivnější tvary a dynamičtější naladění podvozku. Avensis je největším modelem Toyoty nabízeným v Evropě a je zaměřený výhradně na evropské zákazníky, proto je logické, že nová generace byla navržena z velké části ve spolupráci s inženýry z Toyota Motor Europe.

Designéři ve francouzském studiu Toyoty ED2 se museli vypořádat s protichůdnými požadavky – dnes trh žádá velký vnitřní prostor při kompaktních rozměrech karoserie, dobré jízdní výkony při nízké spotřebě paliva a u japonských aut také „evropský“ design skombinovaný s asijskou originalitou, kterou Toyota nazývá J-faktor.

obrázek [555 x 349]

Z nabídky zmizí karoserie liftback, nový Avensis tak zůstane jen ve verzích sedan a kombi. Na rozdíl od trendu zvětšovat každou novou generaci jde Toyota cestou zachování rozměrů – rozvor a výška jsou stejné jako v předchozí generaci, délka i šířka narostly o nijak průlomových 50 mm. Nová platforma má při shodném rozvoru větší rozchod kol vpředu i vzadu. Nápravy byly přepracovány – přední zavěšení je nadále typu MacPherson a vzadu jsou dvojité lichoběžníky, zlepšena ale byla torzní tuhost náprav a tím jízdní stabilita.

Toyota Avensis - srovnání generací
Rozměrnový Avensis sedan/kombi
(3. gen.)
Avensis sedan/kombi
(2. gen.)
rozdíl
Délka [mm]4695/47654645/4715+50
Šířka [mm]18101760+50
Výška [mm]1480/14801480/15250/-45
Rozvor [mm]270027000
Objem zav. prostoru [l]509/543520/510-11/+33

Nový Avensis není tak nudný a usedlý jako jeho předchůdci. Designéři vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed. To vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. V detailech můžeme nalézt inspiraci Lexusem nebo menší Corollou sedan, celek má ale zcela svébytný charakter a karoserie působí moderním, kompaktním dojmem. Radikální posun v designu přináší také snížení součinitele aerodynamického odporu na 0,28 u sedanu, respektive 0,29 u kombi.

Srovnání s konkurencí - karoserie sedan
RozměrToyota AvensisCitroën C5Honda AccordMazda 6Opel Insignia
Délka [mm]46954779472547354830
Šířka [mm]18101860184017951856
Výška [mm]14801451144014401498
Rozvor [mm]27002815270527252737
Objem zav. prostoru [l]509439467519500

Na poli benzinových motorů přichází nový Avensis se zcela novou řadou agregátů Valvematic. Ve srovnání s pohonnými jednotkami v předchozí generaci dosahují o 10-26 % nižších emisí CO2 (a tím tedy i nižší spotřeby) a současně mají vyšší výkon o 3-20 %.

Základní motor 1,6 Valvematic dosahuje nejvyššího výkonu 97 kW při 6400 ot./min, což je hodnota na úrovni konkurenčních osmnáctistovek a o celých 20 % víc než 1,6 VVT-i v předchozí generaci Avensise. Kombinovaná spotřeba je o 12 % nižší. Motor 1,8 Valvematic přináší 14% nárůst výkonu na 108 kW při 6400 ot./min a současně 10% úsporu paliva. Vrcholem nabídky pak je motor 2,0 Valvematic se 112 kW.

Všechny benzinové motorizace jsou standardně spojeny s novou šestistupňovou manuální převodovkou, pro motory s objemem 1,8 a 2,0 l je v nabídce také nová bezestupňová převodovka CVT, označovaná Multidrive S. Tato převodovka při běžné jízdě udržuje motor po většinu času v optimálních otáčkách a tím dosahuje nižší reálné spotřeby, při ostré jízdě se začne chovat jako sedmistupňový automat. Řidič může také zvolit sportovní režim, nebo manuální režim se sedmi přednastavenými převodovými poměry (u 2,0 Valvematic s možností řazení pod volantem).

Toyota Avensis - zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Trojici dieselových motorů přebírá nový Avensis z předchozí generace. Všechny jsou vybaveny standardně filtrem pevných částic a modernizovány, aby splňovaly podmínky emisní normy Euro 5 a dosahovaly nižší normované spotřeby. Základem je motor 2,0 D-4D (93 kW), následovaný 2,2 D-4D ve verzích 110 a 130 kW. Nejslabší vznětový agregát má kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, nejsilnější pak 5,9 l/100 km. I turbodiesely jsou spojeny standardně se šestistupňovou manuální převodovkou, pro motor 2,2 D-4D (110 kW) je volitelně nový šestistupňový automat.

Toyota Avensis - vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Kromě úspornějších motorů mají všechny verze nového Avensise také ukazatel vhodného okamžiku pro přeřazení, respektive s automatickou převodovkou nebo s Multidrive S indikátor ECO jízdy.

Výroba benzinových motorů, stejně jako konečná montáž celého auta, probíhá ve Velké Británii. Dieselové motory a manuální převodovky se vyrábí v Polsku.

obrázek [555 x 402]

Předchozí generace Toyoty Avensis byla prvním autem, které získalo pět hvězd za ochranu cestujících při nárazových zkouškách podle nové metodiky Euro NCAP. Zisk plného počtu hvězd Toyota očekává také u nového modelu, který by měl projít testy Euro NCAP v roce 2009. Bezpečnostní výbava zahrnuje sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), aktivní opěrky hlavy a modernizovaný stabilizační systém VSC+. Nejvyšším verzím je vyhrazen systém pre-crash, adaptivní tempomat, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a udržování vozidla v jízdním pruhu.

Pro nový Avensis budou určeny čtyři stupně výbavy. Základní verze bude vybavena například manuální klimatizací, autorádiem a stabilizačním systémem, stupeň Sol přidává mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, litá kola, přední mlhovky a dešťový a světelný senzor.

Verze Executive přidává prvky jako zatmavená zadní skla, audiosystém s 10GB harddiskem, navigaci, elektricky nastavitelná přední sedadla nebo bezklíčkový vstup Smart Entry. Nejvyšší verze Premium pak obsahuje také panoramatickou střechu, adaptivní bi-xenonové světlomety a s motorem 2,2 D-4D také plnou bezpečnostní výbavu s pokročilými elektronickými systémy. Přesné specifikace se ale mohou na jednotlivých trzích lišit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu

Revoluce v oblasti těžby ropy z břidlic v USA se dostala…

K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři

Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Toyotu Avensis patrně čeká konec. Důvod uhodnete... Toyotu Avensis patrně čeká konec. Důvod uhodnete...

Aktuální třetí generace Avensisu je v prodeji už od roku…

Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

 



 
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Dnes 10:48

Už před premiérou Mercedes tvrdil, že pro Peking chystaný koncept bude kombinovat prvky SUV a sedanů. Nyní už víme, co tím myslel!




Blesk.cz

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor reagoval výsměšným videem

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor…

Takhle živo na poli českého MMA už dlouho nebylo. Před několika dny vyzval Karlose Vémolu na souboj Viktor…

 

Reflex.cz

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první transplantaci penisu i šourku najednou

Zázrak medicíny: Američtí lékaři provedli první…

Americký voják zraněný v Afghánistánu na intimních místech při výbuchu bomby dostal novou naději, že jeho…

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje dětmi a potlačuje v nich svobodu

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje…

Svoboda, jak víme z historie, často umírá za bouřlivého potlesku davů. A v posledních letech to můžeme sledovat…