28.6. 2016 Michal Fokt

Toyota C-HR: Statické dojmy z hlavního města módy

 

Ve známém milánském fotoateliéru 10watt jsme se mohli důkladně seznámit s novým japonským crossoverem C-HR.

Toyota C-HR na mě působí jako naprosté zjevení. Když se poprvé objevila studie malého třídveřového crossoveru, shovívavě jsem se usmíval – tohle je naprostá šílenost, jak rychle se to objevilo, tak rychle to zmizí ze světa, je to až příliš radikální, prorokoval jsem. Jenže pak se ukázala evoluce této studie a začalo se proslýchat, že Toyota opravdu bude při návrhu produkčního modelu vycházet právě z ní. OK, říkám, použijí se základní stylistické prvky, ale auto bude zase… Toyota. No a vidíte – takhle to dopadlo.

Máme tu od doby Civicu 8G asi nejradikálnější japonský model s nejmenším rozdílem mezi původní studií a finální verzí. Toyota C-HR (Coupe - High Rider) má být přelomovým modelem automobilky z Nipponu, jenž dělá tlustou čáru za unylým stylingem posledních několika dekád a demonstrovat odhodlání Toyoty zase vyrábět auta, vyvolávající emoce a působící radost z jízdy.

Za sebe musím říct, že to je sakra tlustá čára. C-HR bude ve svém crossover segmentu vypadat jako kulturista na šachistickém soustředění, i ti „nejkupéčovatější“ konkurenti v podobě Mazdy CX-3 a Hondy HR-V vypadají vedle něj jako usedlí patroni pro konzervativní klientelu na sklonku produktivního věku. C-HR, stojící ve světoznámém milánském ateliéru 10watt, má agresivní příď, působivým způsobem vytažené blatníky, dynamickou siluetu a výraznou záď – vypadá prostě fantasticky. Tedy to je alespoň můj názor, jenže už teď je jasné, že auto bude názory lidí dost polarizovat, setkal jsem se totiž už i s názorem zcela opačným. Ovšem i to je obrovský úspěch – že bude design Toyoty vyvolávat vášnivé diskuze? Kdo by si to byl pomyslel…

Popisovat vzhled asi nemá cenu, obrázek si můžete udělat z fotografií a zrovna C-HR je auto, které vypadá na fotkách úplně stejně jako ve skutečnosti, ať už je to pro vás dobrá zpráva či nikoli. Jenže aby toho nebylo málo, tahle Toyota šokuje i po otevření dveří. Už jen ten pohled na sedadla – opravdu se dívám do kabiny crossoveru a ne sportovního hot hatche? Jsou tu obrovské bočnice opěradel, výrazně profilované sedáky a nechybí dokonce ani „uši“ pro podporu ramen a to, pěkně prosím, už od základní verze, jediným rozdílem je materiál, použitý na čalounění. A věřte mi, že tělo drží velmi dobře…

Video

Pojďme dál – posaz může být překvapivě nízký, malinký volant má dobrý rozsah seřízení, příjemně tlustý věnec a… palubní deska si se sedadly v ničem nezadá, má moderní tvary a opravdu dobře zakomponovaný tablet infotainmentu – a to říká někdo, komu displeje „zapíchnuté“ do palubky normálně moc nesedí.

Nejde však jen o design, Japonci si neskutečně vyhráli s materiály, na tvrdé plasty narazíte jen na ovladačích, palubní deska i středový tunel jsou víceméně kompletně potaženy měkkými a hodnotně působícími materiály, které bych očekával spíše ve voze prémiové značky. Doplňuje je „klavírní plast“ a materiály ve zlatostříbrném odstínu champagne. Ty budou v top verzích obohaceny buď o studeně sportovní modrou nebo luxusně působící hnědou. Toyota jde dokonce tak daleko, že nelenila běžně používané rovné plasty například ve dveřích nahradit strukturou s diamantovým motivem, jenž se objevuje i porůznu na čalounění.

Proslýchá se, že za nějaký čas dorazí také odvozený model značky Lexus, jsem opravdu hodně zvědavý, jak se mu povede cé-háreku odskočit, protože laťka je opravdu hodně vysoko. U Toyoty jsou také velmi pyšní na špičkový audiosystém JBL a modernizovaný infotainment s osmipalcovou obrazovkou.

Ale podívejme se na C-HR i pragmaticky. Tohle auto není tak malé, jak se na první pohled zdá. Pravé koleno má přibližně stejně místa jako nový tiguan, což není žádný zázrak, ale ostuda také ne, zbytek pracoviště pak zhruba odpovídá větším autům třídy malých crossoverů nebo menším kompaktům, jak chcete. Když se se svými 183 cm posadím za sebe, mám při pohodlném usazení holeně v kontaktu s opěradlem, což není úplně komfortní, ale snesitelné. Sedák podpírá tím pádem jen část stehen a platí pro něj v zásadě to stejné. Díky umístění sedadel je ovšem dost místa nad hlavou, pouze čalounění dveřního rámu je v těsné blízkosti. Jinými slovy – vzadu se při troše skromnosti cestovat dá, navíc je třeba vzít v úvahu, že v takovém autě asi běžně za sebou nebudou sedět dva 183cm dospělí.

Co ovšem zaslouží jednoznačnou kritiku, je prosklení vzadu. Okno je tam nejen nízké, ale i brzo ukončené, cestující se tam budou bez ohledu na vzrůst a věk cítit jako obsluha kanónu v tanku. Nakouknul jsem i do kufru. I tady C-HR vcelku příjemně překvapí, má objem 370 litrů, což je víceméně standard pro klasické kompakty a potřebám singles nebo dvojic ve věku 35-40 let, na které Toyota bude cílit, určitě postačí. Ptáte se, co je to za magii? Fígl je v tom, že C-HR není tak malé, jak vypadá, klamou jeho proporce i tvary, je dlouhé 4,36 m, široké 1,79 m, vysoké 1,55 m a má rozvor 2,64 metru, jinými slovy velikostně odpovídá Nissanu Qashqai. To současně znamená, že nová generace většího modelu RAV4 určitě o něco povyroste, aby se zvětšil mezi oběma vozy odstup.

Toyota C-HR se bude vyrábět se třemi motorizacemi. Základem se stane verze 1.2T s výkonem 85 kW, točivým momentem 185 N.m a spotřebou 5,7 l benzinu, jádrem nabídky bude pochopitelně 1.8 Hybrid s 90 kW a kombinovanou spotřebou 3,7 l benzinu na 100 km. Velmi zajímavě zní varianta s benzinovým dvoulitrem 2,0 l s výkonem 110 kW a 193 N.m, ta však bude v nabídce výhradně pro Ukrajinu a trhy bývalého Sovětského svazu. Zatímco hybrid bude výhradně předokolka s převodovkou e-CVT, přeplňovanou dvanáctistovku bude možné mít také s pohonem všech kol a možností volby mezi CVT a manuálem.

Předprodej bude zahájen 1. září, na showroomech se ale auta objeví až koncem roku a “ostrý“ start prodejů tak začne až zkraje roku 2017. Pokud Japonci něco vyloženě nepokazí po technické stránce (jako třeba nesnesitelně tvrdý podvozek), bude myslím C-HR odsouzeno k úspěchu. Technici v Toyotě si ale nejspíš dali záležet i v této oblasti, šéf evropských projektů Toyoty Wim Interbeke mi totiž na otázku, jaký vůz byl po stránce kvality jízdy a jízdní dynamiky měřítkem, odpověděl, že Volkswagen Golf. Budu prý překvapen tím, jak se C-HR na silnici chová. Tak to je pro crossover hodně ambiciózní cíl…

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota C-HR: Statické dojmy z hlavního města módy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI – #nepostradatelní Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI – #nepostradatelní

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek…

EuroNCAP 2017: Toyota C-HR – Pět hvězd hned napoprvé EuroNCAP 2017: Toyota C-HR – Pět hvězd hned napoprvé

Kompaktní crossover značky Toyota se v testech Euro NCAP…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…