7.6. 2013 Michal Fokt

Toyota Corolla 2014: Jedenáctka je větší, výkonnější a hezčí

 

Jedenáctá generace Toyoty Corolla přináší mimo jiné jednu zcela zásadní novinku - její karoserii rozhodně nelze považovat za nudnou.

Toyota Corolla je s více než 40 miliony exemplářů jedním z nejprodávanějších aut planety a tohoto statusu za 47 let existence rozhodně nedosáhla, tedy minimálně za poslední čtvrtstoletí, vytříbeností designu. Jinak řečeno to povětšinou byla děsná nuda. S jedenáctou generací, která se právě představila v Americe, se to ale dost podstatně mění.

Že se kolem stylingu Corolly děje něco velkého, naznačil koncept Furia v lednu v Detroitu a přestože finální verze není tak dravá, základní myšlenky studie v tvarech karoserie zůstaly, jak se ostatně můžete přesvědčit na srovnávacích snímcích v galerii. Svůj názor de design "jedenáctky" můžete sdělit v diskuzi a určitě budeme bedlivě sledovat, jak svěží vhled v Americe ovlivní prodeje, v nichž je současná Corolla momentálně ve své třídě na druhém místě. Ale pojďme dál.

Corolla s pořadovým číslem 11 nám zase povyrostla. S délkou 4639 je o 99 mm delší (v případě verze S dokonce 4650 mm), na šířku má 1776 mm (+16 mm) a výška šla naopak o centimetr dolů na 1455 mm. O 100 mm se zvětšil i rozvor náprav, jenž teď činí přesně 2700 mm. O 23 mm vzrostl přední převis (958 mm) a naopak se o 24 mm zkrátil zadní (981). Přístup na zadní sedadla usnadní velké dveře, ty se ale stanou nevýhodou na parkovištích. Karoserie není jen líbivější, ale i aerodynamičtější, Toyota se chlubí hodnotou součinitele odporu vzduchu 0,28, což ji řadí mezi nejlepší ve třídě. Nechybí ani kompletní oplastování spodní části vozu z důvodu vylepšení obtékání vzduchu. U Corolly se i odlehčovalo, přesná čísla nejsou zatím k dispozici, ale ani ta nejvyšší verze výbavy by neměla jít přes 1315 kg.


Srovnávací fotografie
 

Další poměrně důležitou novinkou je nabídka hned dvou benzinových motorů, zatímco doposud to byl jen jediný. Tedy on je to motor jen jediný, ale ve dvou variantách - ten původní 1.8 VVT-i s výkonem 99 kW při 6000 otáčkách a s točivým momentem 173 N.m při 4400/min v nabídce zůstává, doplňuje ho ale nová verze se systémem Valvematic, která bude úspornější a se 104 kW i výkonnější, byť s menším točivým momentem 171 N.m. Současně Toyota přináší vylepšenou převodovku s plynule proměnným převodem CVTi-S, vybavenou manuální volbou sedmi přednastavených rychlostních "stupňů". Obstarožní čtyřstupňový měničový automat tak v nabídce končí, tedy s výjimkou základní verze L. Ke změně došlo i v případě manuálu, ten má nyní o kvalt více, tedy šest. Vůz disponuje možností volby jízdního režimu Eco a Sport, jenž upravuje elektronické systémy vozu, management převodovky nevyjímaje.

Na setupu podvozku se nic nezměnilo, vpředu zůstávají McPhersony, vzadu pak torzní příčka, Toyota ale slibuje lepší komfort a zejména ve verzi S také jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Zostřilo se i řízení s elektrickým posilovačem, které má nyní "jen" 3,14 otáčky mezi krajními polohami. Spektrum obutí se pohybuje od balónových 195/65 R 15, přes 205/55 R 16 až po 215/45 R 17 a v závislosti na verzi výbavy najdete vzadu buď devítipalcové bubny nebo 259mm disky, vpředu pak vždy 275mm kotouče s vnitřním chlazením.

Velký důraz Toyota kladla na interiér. Ten má být prostornější, s kvalitnějším čalouněním, lépe odhlučněný a s palubní deskou z úplně jiného světa, ať už jde o design nebo použité materiály. A konečně sedadla by měla poskytnout více pohodlí, ale i opory.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 2014: Jedenáctka je větší,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří

Corolla tvoří asi pětinu globálních prodejů největší…

Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu

Toyota zveřejnila video pojednávající o bezpečnostním…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…