Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla 2014: Jedenáctka je větší, výkonnější a hezčí

Michal Fokt
Diskuze (140)
Jedenáctá generace Toyoty Corolla přináší mimo jiné jednu zcela zásadní novinku - její karoserii rozhodně nelze považovat za nudnou.

Toyota Corolla je s více než 40 miliony exemplářů jedním z nejprodávanějších aut planety a tohoto statusu za 47 let existence rozhodně nedosáhla, tedy minimálně za poslední čtvrtstoletí, vytříbeností designu. Jinak řečeno to povětšinou byla děsná nuda. S jedenáctou generací, která se právě představila v Americe, se to ale dost podstatně mění.

Že se kolem stylingu Corolly děje něco velkého, naznačil koncept Furia v lednu v Detroitu a přestože finální verze není tak dravá, základní myšlenky studie v tvarech karoserie zůstaly, jak se ostatně můžete přesvědčit na srovnávacích snímcích v galerii. Svůj názor de design "jedenáctky" můžete sdělit v diskuzi a určitě budeme bedlivě sledovat, jak svěží vhled v Americe ovlivní prodeje, v nichž je současná Corolla momentálně ve své třídě na druhém místě. Ale pojďme dál.

Corolla s pořadovým číslem 11 nám zase povyrostla. S délkou 4639 je o 99 mm delší (v případě verze S dokonce 4650 mm), na šířku má 1776 mm (+16 mm) a výška šla naopak o centimetr dolů na 1455 mm. O 100 mm se zvětšil i rozvor náprav, jenž teď činí přesně 2700 mm. O 23 mm vzrostl přední převis (958 mm) a naopak se o 24 mm zkrátil zadní (981). Přístup na zadní sedadla usnadní velké dveře, ty se ale stanou nevýhodou na parkovištích. Karoserie není jen líbivější, ale i aerodynamičtější, Toyota se chlubí hodnotou součinitele odporu vzduchu 0,28, což ji řadí mezi nejlepší ve třídě. Nechybí ani kompletní oplastování spodní části vozu z důvodu vylepšení obtékání vzduchu. U Corolly se i odlehčovalo, přesná čísla nejsou zatím k dispozici, ale ani ta nejvyšší verze výbavy by neměla jít přes 1315 kg.


Další poměrně důležitou novinkou je nabídka hned dvou benzinových motorů, zatímco doposud to byl jen jediný. Tedy on je to motor jen jediný, ale ve dvou variantách - ten původní 1.8 VVT-i s výkonem 99 kW při 6000 otáčkách a s točivým momentem 173 N.m při 4400/min v nabídce zůstává, doplňuje ho ale nová verze se systémem Valvematic, která bude úspornější a se 104 kW i výkonnější, byť s menším točivým momentem 171 N.m. Současně Toyota přináší vylepšenou převodovku s plynule proměnným převodem CVTi-S, vybavenou manuální volbou sedmi přednastavených rychlostních "stupňů". Obstarožní čtyřstupňový měničový automat tak v nabídce končí, tedy s výjimkou základní verze L. Ke změně došlo i v případě manuálu, ten má nyní o kvalt více, tedy šest. Vůz disponuje možností volby jízdního režimu Eco a Sport, jenž upravuje elektronické systémy vozu, management převodovky nevyjímaje.

Na setupu podvozku se nic nezměnilo, vpředu zůstávají McPhersony, vzadu pak torzní příčka, Toyota ale slibuje lepší komfort a zejména ve verzi S také jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Zostřilo se i řízení s elektrickým posilovačem, které má nyní "jen" 3,14 otáčky mezi krajními polohami. Spektrum obutí se pohybuje od balónových 195/65 R 15, přes 205/55 R 16 až po 215/45 R 17 a v závislosti na verzi výbavy najdete vzadu buď devítipalcové bubny nebo 259mm disky, vpředu pak vždy 275mm kotouče s vnitřním chlazením.

Velký důraz Toyota kladla na interiér. Ten má být prostornější, s kvalitnějším čalouněním, lépe odhlučněný a s palubní deskou z úplně jiného světa, ať už jde o design nebo použité materiály. A konečně sedadla by měla poskytnout více pohodlí, ale i opory.

Michal Fokt
Diskuze (140)
9. 6. 2013 22:50
Re: Prečo ten asymetrický dizajnový guláš na palubke?
Už jsi pochopil, že Míša vyčítá prémiovkám chyby? A já se tááám nahóóóře ptám, komu a jeké.

Ty totiž reguješ naprosto na něco jiného než já. Nejen, že sem vlétneš jak mastnej papír do průjezdu, ale ještě ani nedovedeš komplexně pochopit reakci. U tebe zcela tradiční. Ale šanci jsem ti dal.

To, že jsi doteď po několikerém upozornění na to, co mi jde, nebyl schopen vypsat ony problémy, mi jasně dokazuje, že si sem přišel jen flusat, tradičně na koncern, a o těch "problémech" prémiovek víš velký guvno. A odmítáš k tomu cokoliv napsat. Žeby nulové zkušenosti? Nebo jen touha se navézt?

A ve finále se ještě vztekáš jak malý děcko. Uklidni se, popřemýšlej a zkus to znova. Vypiš sem chyby těch prémiovek, ať dokážeš, že nejsi takovej ubohej diskuzní vometák. :-!
9. 6. 2013 19:39
Re: Vnimani designu
5,5 (udajne), protoze na fotce je 5,8 je usporny diesel? >:D
Kdybys radeji mimoradne usporne prispival, nebyl bys tak casto mimo...i kdyz procentualne by to mohlo byt jeste horsi. >:-[]
Avatar - Katikakus
9. 6. 2013 19:17
Re: Prečo ten asymetrický dizajnový guláš na palubke?
Tak si ten pripsevek od Misi poradne precti jeste jednou, klidne dvakrat. Evidentne mas tradicne obrovske problemy s jeho pochopenim. Pak se nediv, ze jsi vsem tady k smichu.

Zejmena se zamer na tuto vetu: "Němci dovedou běžně pos*at obojí naráz a prémiovky v tom hrajou první housle."

A tradicne jiz ani nevis, co sam pises: "Sám popřemýšlej, jestli vůbec někdy někdo kritizoval němce za ergonomické přešlapy."

Dale pak viz: [odkaz]

Kdyz se pak na tebe vsichni sesypali s priklady, teprve pak si zacal s temi trapnymi vytackami ohledne premie, kterou Misa take zminil a nechtene ti tak nahral, kdyz ti zaclo tect do bot.

Svata prostoto, jak muze byt nekdo takovy COCOT!
9. 6. 2013 19:06
Re: Vnimani designu
Problém hledej u sebe, že nechápeš to, že jsou auta, které jedou a dokáží být i úsporné je fakt, na který upozornil testér. Zatím co ty sis z toho vzal jen spotřebu a tu srovnal s tvým autem, které narozdíl od té Fabie ani nejede. ;-)
9. 6. 2013 15:42
Dizájn
Nádherně čistý dizájn.VW by mělo vzít příklad,jak z mála krivek udělat zajímavejší.tvar,a přitom vypadat dospěle a ne jak sci-fi komiks.A ta přístrojovka je ještě krajší. (jen aby pak nezačali dávat na každý auto stejný tvary,jako jindě)