7.6. 2013 Michal Fokt

Toyota Corolla 2014: Jedenáctka je větší, výkonnější a hezčí

 

Jedenáctá generace Toyoty Corolla přináší mimo jiné jednu zcela zásadní novinku - její karoserii rozhodně nelze považovat za nudnou.

Toyota Corolla je s více než 40 miliony exemplářů jedním z nejprodávanějších aut planety a tohoto statusu za 47 let existence rozhodně nedosáhla, tedy minimálně za poslední čtvrtstoletí, vytříbeností designu. Jinak řečeno to povětšinou byla děsná nuda. S jedenáctou generací, která se právě představila v Americe, se to ale dost podstatně mění.

Že se kolem stylingu Corolly děje něco velkého, naznačil koncept Furia v lednu v Detroitu a přestože finální verze není tak dravá, základní myšlenky studie v tvarech karoserie zůstaly, jak se ostatně můžete přesvědčit na srovnávacích snímcích v galerii. Svůj názor de design "jedenáctky" můžete sdělit v diskuzi a určitě budeme bedlivě sledovat, jak svěží vhled v Americe ovlivní prodeje, v nichž je současná Corolla momentálně ve své třídě na druhém místě. Ale pojďme dál.

Corolla s pořadovým číslem 11 nám zase povyrostla. S délkou 4639 je o 99 mm delší (v případě verze S dokonce 4650 mm), na šířku má 1776 mm (+16 mm) a výška šla naopak o centimetr dolů na 1455 mm. O 100 mm se zvětšil i rozvor náprav, jenž teď činí přesně 2700 mm. O 23 mm vzrostl přední převis (958 mm) a naopak se o 24 mm zkrátil zadní (981). Přístup na zadní sedadla usnadní velké dveře, ty se ale stanou nevýhodou na parkovištích. Karoserie není jen líbivější, ale i aerodynamičtější, Toyota se chlubí hodnotou součinitele odporu vzduchu 0,28, což ji řadí mezi nejlepší ve třídě. Nechybí ani kompletní oplastování spodní části vozu z důvodu vylepšení obtékání vzduchu. U Corolly se i odlehčovalo, přesná čísla nejsou zatím k dispozici, ale ani ta nejvyšší verze výbavy by neměla jít přes 1315 kg.


Srovnávací fotografie
 

Další poměrně důležitou novinkou je nabídka hned dvou benzinových motorů, zatímco doposud to byl jen jediný. Tedy on je to motor jen jediný, ale ve dvou variantách - ten původní 1.8 VVT-i s výkonem 99 kW při 6000 otáčkách a s točivým momentem 173 N.m při 4400/min v nabídce zůstává, doplňuje ho ale nová verze se systémem Valvematic, která bude úspornější a se 104 kW i výkonnější, byť s menším točivým momentem 171 N.m. Současně Toyota přináší vylepšenou převodovku s plynule proměnným převodem CVTi-S, vybavenou manuální volbou sedmi přednastavených rychlostních "stupňů". Obstarožní čtyřstupňový měničový automat tak v nabídce končí, tedy s výjimkou základní verze L. Ke změně došlo i v případě manuálu, ten má nyní o kvalt více, tedy šest. Vůz disponuje možností volby jízdního režimu Eco a Sport, jenž upravuje elektronické systémy vozu, management převodovky nevyjímaje.

Na setupu podvozku se nic nezměnilo, vpředu zůstávají McPhersony, vzadu pak torzní příčka, Toyota ale slibuje lepší komfort a zejména ve verzi S také jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Zostřilo se i řízení s elektrickým posilovačem, které má nyní "jen" 3,14 otáčky mezi krajními polohami. Spektrum obutí se pohybuje od balónových 195/65 R 15, přes 205/55 R 16 až po 215/45 R 17 a v závislosti na verzi výbavy najdete vzadu buď devítipalcové bubny nebo 259mm disky, vpředu pak vždy 275mm kotouče s vnitřním chlazením.

Velký důraz Toyota kladla na interiér. Ten má být prostornější, s kvalitnějším čalouněním, lépe odhlučněný a s palubní deskou z úplně jiného světa, ať už jde o design nebo použité materiály. A konečně sedadla by měla poskytnout více pohodlí, ale i opory.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek

Brněnský krajský soud chce od vězenské služby posudek…

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

 

Štítky Toyota

 

Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla 2014: Jedenáctka je větší,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří

Corolla tvoří asi pětinu globálních prodejů největší…

Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu Video: Modernizovaná Toyota Corolla odhalena při testu

Toyota zveřejnila video pojednávající o bezpečnostním…

 



 
Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Dnes 12:51

Dvojice MPV značky Ford zamířila do testů organizace Euro NCAP téměř dva roky od premiéry své aktuální podoby a na plný počet hvězd nedosáhla.




Blesk.cz

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda Vánoce! Kvůli smrti tatínka

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda…

Vánoční svátky nejsou pro Pavlu Tomicovou (55) alias kadeřnici Simonu z nekonečného seriálu Ulice tím…

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití nacistického rezortu odráží růst popularity AfD

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití…

Soukromí investoři již před několika lety zahájili na ostrově Rujána rekonstrukci nacistického prázdninového…

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…