Toyota Corolla facelift

Toyota Corolla facelift

 
 

Nová tvář Corolly, nejprodávanějšího rodinného automobilu značky Toyota, přináší do modelové palety nový design a špičkovou techniku. Nová Corolla nabízí zákazníkům lepší požitek z jízdy, větší porci pohodlí a bezpečnosti, a přitom si zachovává své hlavní klady: robustnost a spolehlivost.

Hlavními rysy vzhledu nové Corolly jsou čtyři světlomety na přídi, přívětivý výraz masky chladiče a nepřehlédnutelné logo Toyoty. Corolla je tak na první pohled členem rodiny úspěšných typů jako Yaris nebo Avensis. Stejně jako předchozí generace bude i ta nová nabízena v několika karosářských provedeních zahrnujících třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback nebo kombi. Sportovní varianta G6 bude existovat jako třídveřový hatchback s motory 1.4 nebo 1.6 a jako pětidveřový liftback s motorem 1.6. Součástí výbavy je šestistupňová převodovka, tvrdší pérování, sportovně střižený interiér a upravená maska chladiče.

Vnitřek nové Corolly je elegantní a střízlivý. Přístrojová deska byla upravena tak, aby umožnila začlenění multifunkčního displeje.

Nové zážehové motory s proměnným časováním VVT-i

Celá řada zcela nových zážehových motorů používajících technologii proměnného časování ventilů VVT-i dělá z Corolly výkonnější, ekonomičtější a obratnější automobil. Technika VVT-i znamená pro Corollu znatelnou výhodu, protože nabízí vyšší výkon i točivý moment při nižší spotřebě paliva a podílu škodlivých emisí ve výfukových plynech.

Zážehové motory těží nejen ze systému VVT-i, ale také z přímého zapalování Toyota DI a nového plastového sacího potrubí, které snižuje hmotnost a zlepšuje tepelnou izolaci. Základ tvoří čtyřválec 1.4, jehož největší výkon 71 kW je dosahován při 6000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 130 Nm při 4800 ot/min. Díky systému VVT-i je ovšem v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu k dispozici více než 110 Nm.

Výsledkem je podstatně lepší dynamika jízdy s Corollou vybavenou tímto motorem. Vůz vyvine největší rychlost 184 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,6 s (platí pro verzi s šestistupňovou převodovkou). V kombinovaném cyklu si například třídveřová Corolla s motorem 1.4 l s pětistupňovou převodovkou řekne pouze o 6,6 litru na 100 km.

Motor 1.6 nabízí maximálních 81 kW při 6000 ot/min, točivý moment vrcholí 150 Nm při 3800 ot/min. Více než 130 Nm je k dispozici v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu. Corolla s motorem 1.6 vyvine největší rychlost 195 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h absolvuje s šestistupňovou převodovkou za 9,8 s (!). Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouze 7,0 l na 100 km, což znamená o 6 procent lepší výsledek než průměr ve třídě.

Zdokonalená ve všech směrech

Technika nové Corolly se však neomezuje pouze na pohonné ústrojí. Důkazem je multifunkční displej tvořící dominantu nové přístrojové desky. Displej zobrazuje důležité jízdní údaje a informace audiosystému. Za příplatek lze Corollu obohatit o navigační systém, známý již z modelu Yaris, a displej poté slouží rovněž k zobrazení dat tohoto zařízení.

Spousta změn proběhla také pod kabátem nové Corolly. Tuhost karoserie byla zlepšena přidáním výztuhy do podlahy, což zlepšuje nejen pasivní bezpečnost, ale také ovladatelnost vozu. Varianty s karoserií liftback mají zdokonalené zadní pérování.

Protiblokovací systém ABS je nyní doplněn o elektronickou distribuci brzdného tlaku (EBD), což zlepšuje brzdění při rozdílném zatížení automobilu, na kluzkém povrchu a při intenzivní deceleraci v zatáčkách.

Důležitým rysem nové Corolly je také spolehlivost a nízké provozní náklady. Corolla předchozí generace se pravidelně umisťovala v každoročním přísném hodnocení agentury JD Power mezi nejspolehlivějšími automobily na světě a nová generace hodlá na tento úspěch navázat. Zákazníci se však mohou spolehnout nejen na spolehlivost Corolly, ale také na její záruky. Základem je plná tříletá záruka omezená pouze limitem 100 000 najetých kilometrů na mechanické části vozu. Mezi nejlepší automobily své třídy se řadí dvanáctiletou zárukou proti prorezavění. Základní servisní interval je 30 000 kilometrů, každých 15 000 kilometrů (nebo jednou za rok) je třeba nechat vyměnit olej a filtr. Na lak je poskytována tříletá záruka.

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…