Toyota Corolla facelift

Toyota Corolla facelift

 
 

Nová tvář Corolly, nejprodávanějšího rodinného automobilu značky Toyota, přináší do modelové palety nový design a špičkovou techniku. Nová Corolla nabízí zákazníkům lepší požitek z jízdy, větší porci pohodlí a bezpečnosti, a přitom si zachovává své hlavní klady: robustnost a spolehlivost.

Hlavními rysy vzhledu nové Corolly jsou čtyři světlomety na přídi, přívětivý výraz masky chladiče a nepřehlédnutelné logo Toyoty. Corolla je tak na první pohled členem rodiny úspěšných typů jako Yaris nebo Avensis. Stejně jako předchozí generace bude i ta nová nabízena v několika karosářských provedeních zahrnujících třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback nebo kombi. Sportovní varianta G6 bude existovat jako třídveřový hatchback s motory 1.4 nebo 1.6 a jako pětidveřový liftback s motorem 1.6. Součástí výbavy je šestistupňová převodovka, tvrdší pérování, sportovně střižený interiér a upravená maska chladiče.

Vnitřek nové Corolly je elegantní a střízlivý. Přístrojová deska byla upravena tak, aby umožnila začlenění multifunkčního displeje.

Nové zážehové motory s proměnným časováním VVT-i

Celá řada zcela nových zážehových motorů používajících technologii proměnného časování ventilů VVT-i dělá z Corolly výkonnější, ekonomičtější a obratnější automobil. Technika VVT-i znamená pro Corollu znatelnou výhodu, protože nabízí vyšší výkon i točivý moment při nižší spotřebě paliva a podílu škodlivých emisí ve výfukových plynech.

Zážehové motory těží nejen ze systému VVT-i, ale také z přímého zapalování Toyota DI a nového plastového sacího potrubí, které snižuje hmotnost a zlepšuje tepelnou izolaci. Základ tvoří čtyřválec 1.4, jehož největší výkon 71 kW je dosahován při 6000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 130 Nm při 4800 ot/min. Díky systému VVT-i je ovšem v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu k dispozici více než 110 Nm.

Výsledkem je podstatně lepší dynamika jízdy s Corollou vybavenou tímto motorem. Vůz vyvine největší rychlost 184 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,6 s (platí pro verzi s šestistupňovou převodovkou). V kombinovaném cyklu si například třídveřová Corolla s motorem 1.4 l s pětistupňovou převodovkou řekne pouze o 6,6 litru na 100 km.

Motor 1.6 nabízí maximálních 81 kW při 6000 ot/min, točivý moment vrcholí 150 Nm při 3800 ot/min. Více než 130 Nm je k dispozici v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu. Corolla s motorem 1.6 vyvine největší rychlost 195 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h absolvuje s šestistupňovou převodovkou za 9,8 s (!). Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouze 7,0 l na 100 km, což znamená o 6 procent lepší výsledek než průměr ve třídě.

Zdokonalená ve všech směrech

Technika nové Corolly se však neomezuje pouze na pohonné ústrojí. Důkazem je multifunkční displej tvořící dominantu nové přístrojové desky. Displej zobrazuje důležité jízdní údaje a informace audiosystému. Za příplatek lze Corollu obohatit o navigační systém, známý již z modelu Yaris, a displej poté slouží rovněž k zobrazení dat tohoto zařízení.

Spousta změn proběhla také pod kabátem nové Corolly. Tuhost karoserie byla zlepšena přidáním výztuhy do podlahy, což zlepšuje nejen pasivní bezpečnost, ale také ovladatelnost vozu. Varianty s karoserií liftback mají zdokonalené zadní pérování.

Protiblokovací systém ABS je nyní doplněn o elektronickou distribuci brzdného tlaku (EBD), což zlepšuje brzdění při rozdílném zatížení automobilu, na kluzkém povrchu a při intenzivní deceleraci v zatáčkách.

Důležitým rysem nové Corolly je také spolehlivost a nízké provozní náklady. Corolla předchozí generace se pravidelně umisťovala v každoročním přísném hodnocení agentury JD Power mezi nejspolehlivějšími automobily na světě a nová generace hodlá na tento úspěch navázat. Zákazníci se však mohou spolehnout nejen na spolehlivost Corolly, ale také na její záruky. Základem je plná tříletá záruka omezená pouze limitem 100 000 najetých kilometrů na mechanické části vozu. Mezi nejlepší automobily své třídy se řadí dvanáctiletou zárukou proti prorezavění. Základní servisní interval je 30 000 kilometrů, každých 15 000 kilometrů (nebo jednou za rok) je třeba nechat vyměnit olej a filtr. Na lak je poskytována tříletá záruka.

Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český rodák zemřel v 96 letech

Přežil peklo v 5 koncentračních táborech. Český…

Ve věku 96 let zemřel v pátek večer v Německu pamětník holokaustu Max Mannheimer, známý svým bojem proti…

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila do Čech. Okouzlí čtenáře?

Recenze: Kniha Harry Potter a prokleté dítě dorazila…

Jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku vychází v Česku. Na pulty knihkupectví dorazila v sobotu a fanoušci…

 

iSport.cz

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón i bez Messiho

Real podruhé v řadě ztratil, Barcelona zničila Gijón…

Fotbalisté Barcelony si v 6. kole španělské ligy nic nedělali z absence Lionela Messiho a vyhráli na půdě…

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí, United vyučili mistra

SOUHRN: Čech vychytal Chelsea, City dál vítězí,…

Výtečný zápas prožil v šestém kole anglické ligy Petr Čech. Gólman Arsenalu proti Chelsea, svému bývalému klubu,…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…