Toyota Corolla facelift

Toyota Corolla facelift

 
 

Nová tvář Corolly, nejprodávanějšího rodinného automobilu značky Toyota, přináší do modelové palety nový design a špičkovou techniku. Nová Corolla nabízí zákazníkům lepší požitek z jízdy, větší porci pohodlí a bezpečnosti, a přitom si zachovává své hlavní klady: robustnost a spolehlivost.

Hlavními rysy vzhledu nové Corolly jsou čtyři světlomety na přídi, přívětivý výraz masky chladiče a nepřehlédnutelné logo Toyoty. Corolla je tak na první pohled členem rodiny úspěšných typů jako Yaris nebo Avensis. Stejně jako předchozí generace bude i ta nová nabízena v několika karosářských provedeních zahrnujících třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback nebo kombi. Sportovní varianta G6 bude existovat jako třídveřový hatchback s motory 1.4 nebo 1.6 a jako pětidveřový liftback s motorem 1.6. Součástí výbavy je šestistupňová převodovka, tvrdší pérování, sportovně střižený interiér a upravená maska chladiče.

Vnitřek nové Corolly je elegantní a střízlivý. Přístrojová deska byla upravena tak, aby umožnila začlenění multifunkčního displeje.

Nové zážehové motory s proměnným časováním VVT-i

Celá řada zcela nových zážehových motorů používajících technologii proměnného časování ventilů VVT-i dělá z Corolly výkonnější, ekonomičtější a obratnější automobil. Technika VVT-i znamená pro Corollu znatelnou výhodu, protože nabízí vyšší výkon i točivý moment při nižší spotřebě paliva a podílu škodlivých emisí ve výfukových plynech.

Zážehové motory těží nejen ze systému VVT-i, ale také z přímého zapalování Toyota DI a nového plastového sacího potrubí, které snižuje hmotnost a zlepšuje tepelnou izolaci. Základ tvoří čtyřválec 1.4, jehož největší výkon 71 kW je dosahován při 6000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 130 Nm při 4800 ot/min. Díky systému VVT-i je ovšem v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu k dispozici více než 110 Nm.

Výsledkem je podstatně lepší dynamika jízdy s Corollou vybavenou tímto motorem. Vůz vyvine největší rychlost 184 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,6 s (platí pro verzi s šestistupňovou převodovkou). V kombinovaném cyklu si například třídveřová Corolla s motorem 1.4 l s pětistupňovou převodovkou řekne pouze o 6,6 litru na 100 km.

Motor 1.6 nabízí maximálních 81 kW při 6000 ot/min, točivý moment vrcholí 150 Nm při 3800 ot/min. Více než 130 Nm je k dispozici v rozsahu 2000 až 6000 otáček za minutu. Corolla s motorem 1.6 vyvine největší rychlost 195 km/h a akceleraci z klidu na 100 km/h absolvuje s šestistupňovou převodovkou za 9,8 s (!). Spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouze 7,0 l na 100 km, což znamená o 6 procent lepší výsledek než průměr ve třídě.

Zdokonalená ve všech směrech

Technika nové Corolly se však neomezuje pouze na pohonné ústrojí. Důkazem je multifunkční displej tvořící dominantu nové přístrojové desky. Displej zobrazuje důležité jízdní údaje a informace audiosystému. Za příplatek lze Corollu obohatit o navigační systém, známý již z modelu Yaris, a displej poté slouží rovněž k zobrazení dat tohoto zařízení.

Spousta změn proběhla také pod kabátem nové Corolly. Tuhost karoserie byla zlepšena přidáním výztuhy do podlahy, což zlepšuje nejen pasivní bezpečnost, ale také ovladatelnost vozu. Varianty s karoserií liftback mají zdokonalené zadní pérování.

Protiblokovací systém ABS je nyní doplněn o elektronickou distribuci brzdného tlaku (EBD), což zlepšuje brzdění při rozdílném zatížení automobilu, na kluzkém povrchu a při intenzivní deceleraci v zatáčkách.

Důležitým rysem nové Corolly je také spolehlivost a nízké provozní náklady. Corolla předchozí generace se pravidelně umisťovala v každoročním přísném hodnocení agentury JD Power mezi nejspolehlivějšími automobily na světě a nová generace hodlá na tento úspěch navázat. Zákazníci se však mohou spolehnout nejen na spolehlivost Corolly, ale také na její záruky. Základem je plná tříletá záruka omezená pouze limitem 100 000 najetých kilometrů na mechanické části vozu. Mezi nejlepší automobily své třídy se řadí dvanáctiletou zárukou proti prorezavění. Základní servisní interval je 30 000 kilometrů, každých 15 000 kilometrů (nebo jednou za rok) je třeba nechat vyměnit olej a filtr. Na lak je poskytována tříletá záruka.

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…