Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Fun-Vii v Tokiu: Toyota už ví

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Tokijský autosalon je na spadnutí. O konceptu Fun-Vii nám toho japonská automobilka zatím moc neřekla, těsně před premiérou ale přispěchala s dalšími informacemi.

Fun-Vii je o zábavě a spojení se světem. Vždyť zkratka Vii znamená Vehicle interactive internet. Klínovité tvary možná přijdou leckomu hodně futuristické, ale koncept nahlíží do budoucnosti nepříliš vzdálené. Prioritou je doprava ve velkých městech.

Nejnovější studie Toyoty ale není žádným mikro přibližovadlem typu iQ z vlastní stáje, Smartu, nebo dokonce Renaultu Twizy. Rozměry 4020 x 1750 x 1450 mm by spadala na horní okraj třídy malých vozů. Přitom pojme jen trojici pasažérů, jak ukazují firemní fotografie. Ty také představují další vlastnost, respektive speciální aplikaci, díky které můžete přizpůsobit zbarvení svého vozu. Je možné tak z něj udělat pojízdný vývěsní štít vlastní kavárny. Individualizaci se meze nekladou ani uvnitř.

Tam vzala zasvé tradiční přístrojová deska. Řidič se sice drží něčeho, co vzdáleně připomíná volant, ale nápis Auto Drive svědčí o tom, že vozidlo zrovna nepilotuje. Daleko důležitější je tu obrazovka, která se táhne nejen před předními pasažéry, ale i po podlaze. I informace na ní umístěné lze nastavovat a dokonce je pouštět ven. Navigace umí nabídnout zprávy o jízdě i aktuální dopravní situaci. Přínos bezpečnosti je zde zřejmý, hlídá vám dokonce auta v mrtvém úhlu.

Koncept také dokáže navázat komunikaci s ostatními vozidly a vy s ním můžete mluvit prostřednictvím smartphonu, i když jste venku. Komunikace s přáteli, kteří jsou zrovna v jiných Toyotách Fun-Vii, je také velmi snadná. Díky všestrannému propojení s okolím je aktualizace softwaru pro pohon, řízení i veškerá multimédia naprostou samozřejmostí. Sedíte vlastně uvnitř počítače na čtyřech kolech permanentně připojeného k internetu, ovšem na rozdíl od notebooku s wi-fi s ním můžete i jezdit. Tedy, spíše se vozit, ale mobilita je každopádně zaručena.

Doufejme, že Toyota po představení studie zveřejní další, ještě podrobnější informace. Například o použité poháněcí soustavě totiž zatím nepadlo z její strany ani slovo.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
14. 12. 2012 11:25
D