Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mark X GRMN: Decentní limuzíně narostla muskulatura

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Toyotu Mark X Evropan nezná, Japonci si kupují její druhou generaci. Tovární tuner Gazoo Racing se postaral o ještě sportovnější limitovanou edici.

Sportovněji laděný sedan Toyota Mark X série X130 se v nejnovější podobě představil v srpnu 2012. Pohánějí jej výhradně vidlicové šestiválce, dvouapůllitr dává 149 kW, o litr objemnější agregát pak 234 kW. Šestistupňové automaty posílají točivý moment na buď klasicky na zadní, případně pak na všechna kola. Z trochu jiného soudku byl GRMN Concept prezentovaný na Tokyo Auto Salon letos v lednu.

Limuzína s délkou 4,75 m a rozvorem 2,85 m dostala bodykit včetně odtokové hrany víka zavazadelníku, bokům i nárazníkům zkrátka trochu narostly svaly, dále karbonovou střechu, devatenáctipalcová kola BBS, sportovní sedačky, jiné koberečky než sériovky a také se změnily přístroje. Z dvou pořádných výfuků se linuly ty správné zvuky. Výkon tříapůllitru sice zůstal prakticky shodných 235 kW, ale 380 N.m přenášel výhradně dozadu šestistupňový manuál a o správnou trakci se staral samosvorný diferenciál. Úpravy měli na svědomí pánové od Gazoo Racing. Zajímavé by bylo evropské zařazení do segmentu, zatímco vzdálenost mezi nápravami odpovídá už vyšší střední třídě, celková délka spíše té střední.

Produkční sedan GRMN vychází jak z konceptu, tak z verze 350S. Zepředu jsou změny oproti tmavě šedému prototypu minimální, sériový model má vždycky černá zrcátka. Zadní nárazník dostal navíc větrací otvory pro přívod vzduchu k velkým kotoučovým brzdám a koncovky výfuku jsou dvě dvojité. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny zůstala na svém místě, stejně jako lité devatenáctky i přední anatomy uvnitř. Ty pokrývá semiš a jsou ručně prošívané rudou nití. Stejný materiál najdeme i na tříramenném volantu. Prostor pro posádku je obložen karbonem a doplňky v klavírním laku.

Vidlicový šestiválec má nyní 236 kW, asi si z nás Toyota dělá malinko legraci. Porce newtonmetrů se nijak nezvýšila a pořád putuje pouze dozadu díky manuálnímu šestikvaltu a samosvoru Torsen. Modifikacím neušel ani podvozek, který byl řádně přitvrzen, což se jaksi v takovém případě očekává a patří k dobrému vychování.

Mark X GRMN se začne v Japonsku prodávat příští rok za 5,4 milionu jenů. (1,024 milionu korun). Na firemních fotkách jsou jen černá a bílá auta, v jiné barvě ani k mání zřejmě nebude, protože celá série čítá pouze stovku kousků.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)