Toyota Mark X GRMN: Decentní limuzíně narostla muskulatura

 

Toyotu Mark X Evropan nezná, Japonci si kupují její druhou generaci. Tovární tuner Gazoo Racing se postaral o ještě sportovnější limitovanou edici.

Sportovněji laděný sedan Toyota Mark X série X130 se v nejnovější podobě představil v srpnu 2012. Pohánějí jej výhradně vidlicové šestiválce, dvouapůllitr dává 149 kW, o litr objemnější agregát pak 234 kW. Šestistupňové automaty posílají točivý moment na buď klasicky na zadní, případně pak na všechna kola. Z trochu jiného soudku byl GRMN Concept prezentovaný na Tokyo Auto Salon letos v lednu.

Limuzína s délkou 4,75 m a rozvorem 2,85 m dostala bodykit včetně odtokové hrany víka zavazadelníku, bokům i nárazníkům zkrátka trochu narostly svaly, dále karbonovou střechu, devatenáctipalcová kola BBS, sportovní sedačky, jiné koberečky než sériovky a také se změnily přístroje. Z dvou pořádných výfuků se linuly ty správné zvuky. Výkon tříapůllitru sice zůstal prakticky shodných 235 kW, ale 380 N.m přenášel výhradně dozadu šestistupňový manuál a o správnou trakci se staral samosvorný diferenciál. Úpravy měli na svědomí pánové od Gazoo Racing. Zajímavé by bylo evropské zařazení do segmentu, zatímco vzdálenost mezi nápravami odpovídá už vyšší střední třídě, celková délka spíše té střední.

Produkční sedan GRMN vychází jak z konceptu, tak z verze 350S. Zepředu jsou změny oproti tmavě šedému prototypu minimální, sériový model má vždycky černá zrcátka. Zadní nárazník dostal navíc větrací otvory pro přívod vzduchu k velkým kotoučovým brzdám a koncovky výfuku jsou dvě dvojité. Střecha z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny zůstala na svém místě, stejně jako lité devatenáctky i přední anatomy uvnitř. Ty pokrývá semiš a jsou ručně prošívané rudou nití. Stejný materiál najdeme i na tříramenném volantu. Prostor pro posádku je obložen karbonem a doplňky v klavírním laku.

Vidlicový šestiválec má nyní 236 kW, asi si z nás Toyota dělá malinko legraci. Porce newtonmetrů se nijak nezvýšila a pořád putuje pouze dozadu díky manuálnímu šestikvaltu a samosvoru Torsen. Modifikacím neušel ani podvozek, který byl řádně přitvrzen, což se jaksi v takovém případě očekává a patří k dobrému vychování.

Mark X GRMN se začne v Japonsku prodávat příští rok za 5,4 milionu jenů. (1,024 milionu korun). Na firemních fotkách jsou jen černá a bílá auta, v jiné barvě ani k mání zřejmě nebude, protože celá série čítá pouze stovku kousků.

Toyota Mark X 2010: Když Japonci nechtějí Lexus

Spolupracujeme s TipCars.com
Soud ve Francii obvinil ruského senátora Kerimova. Připravil ji o desítky milionů eur Soud ve Francii obvinil ruského senátora Kerimova. Připravil ji o desítky milionů eur

Francouzský soudce formálně obvinil ruského senátora a…

Zápisník Daniela Nováka: Zlatá česká nafta Zápisník Daniela Nováka: Zlatá česká nafta

Vývozu hodinek ze Švýcarska se opět daří. Je nejvyšší za…

Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič Projektový management je garancí úspěchu stavebního projektu, říká Štefanovič

Na stavebním projektu se podílí mnoho různých účastníků…

Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem Puigdemont nechce expremiérský plat. Cítí se stále premiérem

Sesazený katalánský premiér Carles Puigdemont nebude…

 
Zdroj: Toyota, WorldCarFans

Štítky Toyota Střední třída Vyšší střední třída Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil…

 





 
Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Také Škoda měla svého obojživelníka. Připomeňte si její neznámý prototyp 972

Dnes 08:00

Mladoboleslavská automobilka za socialismu několikrát koketovala s autem pro armádu. Ani Škoda 972 se však nedočkala realizace.




Blesk.cz

Řidiče v Maďarsku překvapili jeleni na silnici: Byly jich stovky

Řidiče v Maďarsku překvapili jeleni na silnici: Byly…

Skoro nekonečný proud vytvořily stovky jelenů, přebíhajících přes silnici poblíž maďarské obce Udvar u…

Sexuální obtěžování mezi dětmi: Chtějí zkoušet to, co vidí v pornu

Sexuální obtěžování mezi dětmi: Chtějí zkoušet to,…

Britská statistika odhalila šokující trend – silný nárůst sexuálních útoků mezi dětmi, jak uvedl web Daily Mail.…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví postup, PSG smetlo Celtic 7:1

Basilej s Čechy zdolala United! Giganti slaví…

Senzační úspěch slaví švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým, když doma zdolala Manchester United…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Babišův nejdůležitější úkol: Dostat Zemana znova na Hrad

Babišův nejdůležitější úkol: Dostat Zemana znova na Hrad

Jsou to nejpodivnější povolební vyjednávání od roku 1992. Neví se, kdo bude sedět v budoucí vládě, neví se ani,…