Toyota Mark X 2013: Modernizovaná sportovní limuzína pro Japonsko

 

Toyota uvádí na domácí trh modernizovanou verzi sportovně střiženého sedanu Mark X pro modelový rok 2013.

Mark X je v základní podobě vozem klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Pod kapotou najdeme výhradně vidlicové šestiválce. Slabší z nich má objem 2,5 l a výkon 203 kW (276 k), silnější pak 235 kW (319 k). Točivý moment přenáší vždy šestistupňová samočinná převodovka. Jedná se o klasický automat, který možná trochu neodpovídá evropské představě o vozu této kategorie. Mark X může být ale i čtyřkolkou.

Rozměrově patří dle evropských zvyklostí vlastně do vyšší střední třídy, protože sdílí platformu s modelem Crown, respektive třetí generací i u nás dobře známého Lexusu GS, která se vyráběla do loňska. Mimo Zemi vycházejícího slunce se ale nejspíše nedostane. Toyota zapracovala na podvozku a zlepšila ovladatelnost auta, protože v japonské nabídce značky představuje sportovnější sedan, čemuž odpovídají i výše zmíněné výkonové parametry. Zároveň si ovšem zachovává řádnou dávku komfortu, takže došlo i k zlepšení odhlučnění. Prostě kompromis.

Kosmetické změny na karoserii představují „vykouslé“ přední světlomety, které nahradily dřívější „vlnky“ ve spodní části. Mají bixenonové výbojky a diody pro denní svícení. Maska chladiče je stále ozdobena chromovanými pásy tvořícími písmeno X, ale jejich design se změnil. Novou podobu dostaly také oba nárazníky a koncové světlomety, jejichž tvar respektuje linky těch hlavních. V interiéru k žádné velké revoluci nedošlo, pouze materiály jsou kvalitnější a čalounění má nové barvy.

Pokud japonský zákazník preferuje přece jen sport místo luxusu, nezvolí výbavy Premium, S či F, nýbrž model G's. Auto v této verzi má méně chromu a vypadá o dost agresivněji díky jiné masce i nárazníkům s mohutnými vstupy vzduchu. Nechybí boční nástavce prahů, zadní křídlo, difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku, čirá koncová světla a devatenáctipalcová kola. Za jeho vznikem nestojí nikdo jiný než závodní tým Gazoo Racing, v podstatě tovární stáj, která nasazuje vozy například do čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Třeba v roce 2009 to byl prototyp supersportu Lexus LFA Lexus LFA.

Gazoo Racing se vyřádili i uvnitř, volant je kožený, obložení voliče transmise též a stejně jako sportovní sedadla má červené prošívání. Nechybí bílé podklady přístrojů a nějaký ten karbon.

Upgradem prošel také podvozek, který dostal tvrdší tlumiče a pružiny a větší brzdy. Světlost klesla o 20 mm. Na motorech se ovšem nic nezměnilo, výkony jsou alespoň na papíře dostatečné.

Základní model Mark X s vidlicovým šestiválcem 2,5 l stojí 2.440.000 jenů (přes 969 tisíc korun). Nejdražší G's s tříapůllitrem přijde na 4.200.000 jenů (asi 1,67 milionu Kč).

Model Mark X uvedla Toyota poprvé před osmi lety na platformě X120. Druhá generace X130 je té první zejména z boku velmi podobná a vyrábí se tři roky. Řada je nástupcem poměrně známé Mark II. Její historie čítá celkem devět generací z let 1968-2004, kombi Blit vyběhlo dokonce až v roce 2007.

Toyota Mark X 2010: Když Japonci nechtějí Lexus

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard Richemont se připravuje na akvizici za desítky miliard

Švýcarský výrobce luxusního zboží Richemont nabízí za…

Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu Komentář Martina Čabana: Dobrá zpráva. Máme ostudu

Česká republika si pořídila další evropský unikát:…

Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket Kryptoměnové burzy svými obraty zastiňují i newyorský parket

Na burzách kryptoměn se letos protáčí nejvíce peněz v…

 

Štítky Toyota Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Bratři z NDR nemohli vlastnit sporťák Porsche, postavili si ho sami. Pomohl i Ferdinand Porsche

Dnes 10:56

Dvojčata z NDR měli sen, chtěli vlastnit ikonické Porsche 356. Tehdejší politická situace jim nepřála, ale nevzdali se.




Blesk.cz

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

Sportku sází od roku 1967, loni vyhrál 11 milionů

V uplynulém roce padlo u Sazky průměrně 100 tisíc výher denně! Každý týden díky hrám největší české loterijní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám, kontroloval tvář v mobilu

Ronaldo dal gól, pak krvácel. Jak vypadám,…

Aby napnul síť a mohl se jít radovat, podstoupí takřka cokoli. Góly jsou hnacím motorem Cristiana Ronalda.…

 

Reflex.cz

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil nacisty, že se Den D neodehraje v Normandii

Agent Garbo: Chovatel slepic, který přesvědčil…

Juan Pujol García rozhodně nebyl typickým mužem, kterého si představíte, když se řekne slovo špion. Válkou…

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…