Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mark X 2010: Když Japonci nechtějí Lexus

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
14 Fotogalerie
Tokijský autosalon nabízí premiéru nové Toyoty Mark X, která přináší dynamičtější design a technická vylepšení. Prodávat se bude jen na domácím trhu, kde reprezentuje Toyotu v prémiové vyšší střední třídě.

Pro zámořské trhy má Toyota prémiovou značku Lexus, která už několik let samostatně působí i v Japonsku, zákazníci na domácím trhu mohou ale vybírat také mezi luxusními produkty nabízenými přímo Toyotou. Jedním z nich je i sedan vyšší střední třídy s pohonem zadních kol nazvaný Mark X, který dostává novou generaci. Předpokládaný odbyt je přitom i na evropské poměry relativně vysoký – 3000 vozů měsíčně.

Nový design přináší prvky, které připomínají například novou Toyotu Avensis určenou výhradně pro evropské trhy, nízká agresivně řezaná příď ale svým tvarem také nezapře inspirace Lexusem IS. Maska chladiče nese místo loga Toyoty znak X. Přední nárazník se bude dodávat ve třech různých designech – Standard/F Package, Premium/L Package nebo Sports/S Package.

Vnější rozměry jsou 4730 x 1795 x 1435 mm. Konkurent z vlastní stáje, tedy poněkud výše mířící Lexus GS, je delší o 10 cm. Rozchod náprav mezigeneračně narostl o 20 mm, rozložení hmotnosti mezi nápravami se s poměrem 54:46 téměř blíží ideálu.

Základní motor 2,5 V6 (4GR-FSE) o výkonu 149 kW při 6400 min-1, známý například z Lexusu IS 250, je převzat z minulé generace. Dosahuje nejvyššího točivého momentu 243 Nm a pohání přes šestistupňovou automatickou převodovku buď zadní kola ve verzi Mark X 250G nebo všechna čtyři u Mark X 250G Four.

Druhou variantou je šestiválec o objemu 3,5 litru, který je také základem pohonného ústrojí Lexusu GS 450h a RX 450h. Má nejvyšší výkon 234 kW, točivý moment vrcholí 380 Nm a pohání výhradně zadní kola.