Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mark X 2010: Když Japonci nechtějí Lexus

21. 10. 2009 • 12:25
14
20
Zobrazit náhledy (14)
Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis Toyota Avensis
Tokijský autosalon nabízí premiéru nové Toyoty Mark X, která přináší dynamičtější design a technická vylepšení. Prodávat se bude jen na domácím trhu, kde reprezentuje Toyotu v prémiové vyšší střední třídě.

Pro zámořské trhy má Toyota prémiovou značku Lexus, která už několik let samostatně působí i v Japonsku, zákazníci na domácím trhu mohou ale vybírat také mezi luxusními produkty nabízenými přímo Toyotou. Jedním z nich je i sedan vyšší střední třídy s pohonem zadních kol nazvaný Mark X, který dostává novou generaci. Předpokládaný odbyt je přitom i na evropské poměry relativně vysoký – 3000 vozů měsíčně.

Nový design přináší prvky, které připomínají například novou Toyotu Avensis určenou výhradně pro evropské trhy, nízká agresivně řezaná příď ale svým tvarem také nezapře inspirace Lexusem IS. Maska chladiče nese místo loga Toyoty znak X. Přední nárazník se bude dodávat ve třech různých designech – Standard/F Package, Premium/L Package nebo Sports/S Package.

Vnější rozměry jsou 4730 x 1795 x 1435 mm. Konkurent z vlastní stáje, tedy poněkud výše mířící Lexus GS, je delší o 10 cm. Rozchod náprav mezigeneračně narostl o 20 mm, rozložení hmotnosti mezi nápravami se s poměrem 54:46 téměř blíží ideálu.

Základní motor 2,5 V6 (4GR-FSE) o výkonu 149 kW při 6400 min-1, známý například z Lexusu IS 250, je převzat z minulé generace. Dosahuje nejvyššího točivého momentu 243 Nm a pohání přes šestistupňovou automatickou převodovku buď zadní kola ve verzi Mark X 250G nebo všechna čtyři u Mark X 250G Four.

Druhou variantou je šestiválec o objemu 3,5 litru, který je také základem pohonného ústrojí Lexusu GS 450h a RX 450h. Má nejvyšší výkon 234 kW, točivý moment vrcholí 380 Nm a pohání výhradně zadní kola.

Témata
21. 10. 2009 23:55
Toyobaru
Zjavne sa pozerame sa na prvy produkt z dielne Toyobaru ... spoluprace Toyoty a Subaru. Zda sa ze to neostalo len pri technike, dochadza k zdielaniu designovych prvkov.

Skuste vedla seba postavit nove Legacy a toto. Hra sa vola - najdi 5 rozdielov ;)
21. 10. 2009 21:51
Re: Japan only
Problém by to nebol - ak si ochotný platiť viac. Ibaže Európan na cenu dosť počuje, aj keď má dosť peňazí. By si s možno divil, čo dokáže spraviť s nákladmi rozšírenie ponuky o nové modifikácie, motory či výbavy, a o koľko je lacnejšia výroba, keď z pásu schádzajú rovnaké vozy jeden za druhým.
Avatar - Plautus
21. 10. 2009 15:57
Re: OT: Prodej Volva Číňanům momentálně s otazníkem
také správy by ma len potešili, keby sa zoficiálnili...ale aj tak by som najviacej uvítal pre Volvo majiteľa z domácich, prípadne európskych radov ;-)
Avatar - Balkan
21. 10. 2009 14:48
Re: Japan only
co sa tyka toho europskeho a europanov co si povedal- pravda, a u niektorych narodov este vyraznejsie...napr. Cesi a SLovaci stale dost kupuju Skodovky, hoci uz davno nie su cenovo ani kvalitou najzaujimavejsie, ale su "nase" o Francuzoch ani nehovorim- tam asi 70-80% predaja pripada na domace automobilky(aj ked moj osobny nazor ze dost biedne auta), v Nemecku tiez asi 70% na nem. znacky(logicke, kedze su najuznavanejsie). Aj tu vidim aky si sklon smerom Kia Cee'd- predsa len, vyraba sa v Ziline. A ano nahradne diely pre Mazdy, Mitsubishi alebo Suabru stoja 2x tolko co pre Mercedes. Co sa tyka Legendu- problem je to nie je vyssia stredna ale luxusna trieda, nepremiova znacka- problem mal aj europsky VW Phaeton v tejto kategorii
Avatar - twistedTSD
21. 10. 2009 14:03
Re: znak
jo, vypada moc dobre :yes: ...ale avensis se mi taky hodne libi, ale 6 vubec (nevim jestli jsem cvok, ale je to tak :-) )

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku