Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso-S: Malé MPV pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Toyota se vrací do třídy malých MPV. V Paříži představuje nový minivan, který má karoserii kratší než 4 m, ale uvnitř nabídne dostatek prostoru pro celou rodinu.

Klíčovou novinkou na pařížském stánku Toyoty je nejmenší van v nabídce pro Evropu. Automobilka mu dala název Verso-S. Za jeho nepřímého předchůdce lze označit Yaris Verso nabízený v letech 2000 až 2004 i na českém trhu.

Nový model dostal velmi kompaktní, jednoprostorovou karoserii, vzdáleně připomínající první generaci Mercedesu třídy A. Japonský minivan se s celkovou délkou 3990 mm těsně vejde pod hranici čtyř metrů. Na šířku má Verso-S 1695 mm, na výšku 1595 mm. Rozvor náprav této novinky je 2550 mm.

K charakteristickým rysům exteriéru Toyoty Verso-S patří kola v rozích, krátká dynamicky střižená příď s nízkou maskou, nad níž jsou umístěny světlomety s výrazným prostorovým tvarováním.

Interiér má především díky rozvoru náprav a vyšší stavbě karoserie nabízet vzhledem k vnějším rozměrům nadprůměrné prostorové poměry na předních i zadních sedadlech. Prosvětlenou atmosféru na palubě zajistí panoramatické střešní okno.

K praktickým prvkům interiéru patří zadní sedadlo dělené poměru 60:40. To lze jednoduše sklopit díky táhlům na bocích zavazadlového prostoru. Základní objem zavazadelníku je 336 litrů v případě, že stavitelná podlaha není u dna, ale v úrovni nákladové hrany. Při snížení stavitelné podlahy ke dnu vznikne prostor o 95 mm vyšší a objem se zvýší o 57 litrů. Po vyjmutí stavitelné podlahy a rezervy je k dispozici prostor o 430 litrech, sklopením zadních sedadel se zvýší na maximálních 1.338 litrů.

Toyota Verso-S je prvním minivanem japonské značky vybaveným barevnou šestipalcovou dotykovou obrazovkou. Jejím prostřednictvím se ovládá rádio, CD/MP3 přehrávač a Bluetooth. Dále obsahuje USB port pro připojení přenosných přehrávačů. Obrazovka je schopna zobrazovat přebaly jednotlivých alb a promítá se na ni pohled zadní parkovací kamery.

Později Toyota uvede i Navi-Box, systém, který umožňuje zobrazovat obrázky a řadit hudbu z externího zdroje. Navi-Box zlepšuje funkce satelitní navigace o antiradar a dálniční značení a poskytuje přístup ke službám spojeným s Google. Například je možné z internetu stáhnout zajímavé místo a zadat ho jako cíl cesty. Mezi další aplikace patří odkazy na sociální sítě, ceny paliva, zprávy a předpověď počasí.

K pohonu Toyoty Verso-S slouží zážehový čtyřválec 1,33 Dual VVT-i s výkonem 72 kW (98 k) při 6000 min-1 a točivým momentem 126 Nm při 4000 min-1.

S manuální pětistupňovou převodovkou akceleruje Verso-S z 0 na 100 km/h za 14,7 s a má spotřebu paliva 4,6 litru na 100 km v kombinovaném cyklu. Verze s bezestupňovou převodovkou Multidrive S zrychlí z 0 na 100 km/h za 15,5 s a v kombinovaném provozu má spotřebu 4,3 litru na 100 km. Maximální rychlost obou provedení se pohybuje okolo 150 km/h.

Bezpečnostní výbava Toyoty Verso-S obsahuje systémy ABS, EBD, BA, TRC, VSC. Standardem pro všechny verze mají být čelní, boční i hlavové airbagy a také kolenní airbag řidiče.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
1. 10. 2010 21:20
Re: Konecne neco noveho...
stálý převod může zůstat stejný, stačí "protáhnout" třeba poslední 2 rychlosti - to ti sníží normovanou spotřebu mimo město, přidáš start/stop, který sníží normovanou spotřebu ve městě..a hola hop - nižší průměrná spotřeba v techničáku a do prospektu je na světě.
1. 10. 2010 18:20
Re: mini mpv
Ano, interier sa mi tiez nepaci, hlavne tie materialy a farby ale take su uz vsetky sucasne toyoty. A cena bude asi niekde kde honda jazz cize za tu cenu uz su vacsie auta.
1. 10. 2010 17:17
Re: Konecne neco noveho...
Pohadku o tezkych prevodech vymyslel nejaky pitomec, ale novinari i diskuteri tady na auto.cz to stale opakuji do omrzeni. Kdyz by se zmenil staly prevod, tak by lidi proste jen radili pri jine rychlosti. Kdyz se kvuli spotrebe meni staly prevod, je potreba zmenit i jine veci. Kdyby ti na aute zablokovali jednicku a na II napsali I, na III napsali II atd, tak snad budes radit porad stejne?
1. 10. 2010 14:58
Re: Konecne neco noveho...
Někde jsem četl, že má převzít jen sillnější motorizace z Yarisu... To znamená, že by měli ještě v nějbližší době uvést 1.4 D-4D. Bojím se, že silnější benzin to ale nedostane, protože ani Yaris ho nemá, krom Yarisu TS...
1. 10. 2010 14:49
Re: Konecne neco noveho...
to je asi taky na mě...tak v tom případě je to v těžkých převodech - nenávidím ekologii!!! 8-s