reklama


Toyota: Nová technika pro bezpečnější jízdu

Toyota: Nová technika pro bezpečnější jízdu

 
 

Toyota vyvíjí bezpečnostní systémy, které lépe ochrání starší řidiče a chodce.

Toyota zveřejnila první informace o vylepšených a nových bezpečnostních systémech, které mají především chránit chodce a řidiče starší 65 let. Obě skupiny patří podle japonských výzkumů mezi nejohroženější účastníky silničního provozu. Japonská automobilka prozatím neuvedla, kdy se tato technika objeví v sériových vozech.

Systém Pre-Crash Safety (PCS) v současné době snižuje následky dopravní nehody, jeho vylepšením však bude možné nehodě snadněji předejít. Rozšířený přednárazový systém má umožnit samočinný vyhýbací manévr. Používá dvojici kamer a radar pracující v pásmu milimetrových vln, kterými sleduje prostor před vozidlem.

Elektronika bude sledovat různé vnější faktory, jakými jsou překážky na silnici a blížící se vozidla. Díky vylepšením má tento systém v případě hrozícího nebezpečí změnit směr jízdy auta, čímž se vyhne srážce.

Nově vyvíjený systém Emergency response má sledovat srdeční činnost řidiče skrze způsob držení volantu a případně tak detekovat zdravotní problém. Toyota tvrdí, že pokud řidič zkolabuje nebo dostane infarkt, hrozí mu vážná nehoda, čemuž má tento systém samočinným zastavením předejít.

Pozměna bude funkce adaptivních dálkových světel, která jsou v nabídce Toyoty již 2 roky. Dálková světla se v současnosti zhasnou v případě, že kamery detekují vpředu jedoucí nebo protijedoucí automobily. Jakmile je silnice prázdná, dálkové světlomety se opět sepnou.

Toyota dálková světla osadila clonou tak, že nesvítí přímo do očí okolojdoucích řidičů a neoslňují je tak. Automobilka k této funkci dodává, že zabraňuje oslnění jiných řidičů, aniž by byla poznamenána délka osvětlené silnice před jedoucím vozidlem. Obdobná adaptivní dálková světla, používající speciální „masku“ nedávno představilo také BMW nebo Volkswagen.

Pro Toyotu nová je i aktivní kapota, která se v případě srážky s chodcem zvedne, což zvětší prostor mezi relativně měkkou kapotou a motorem. Díky tomu se má snížit riziko poranění sražených chodců. Toyota tuto kapotu vyvinula pomocí dat ze svého počítačového simulátoru nehod Total Human Model for Safety (THUMS) a z konvenčních crash testů. Tato kapota je účinná i u aut, ve kterých je vzdálenost mezi kapotou a motorem minimální.

Aktivní kapotu již delší dobu používají některá konkurenční sériová vozidla, například Nissan Skyline Coupe, Jaguar XK nebo Citroën C6.

Toyota při vývoji nových bezpečnostních systémů používá data ze skutečných automobilových nehod, kvůli čemuž nedávno ve Spojených státech zřídila Bezpečnostní výzkumné centrum. To spolupracuje se severoamerickými nemocnicemi, univerzitami a výzkumnými organizacemi.

Toyota.auto.cz: Vše o značce Toyota na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama