Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: Nová technika pro bezpečnější jízdu

Toyota
Toyota
2 Fotogalerie
Diskuze (0)
Toyota vyvíjí bezpečnostní systémy, které lépe ochrání starší řidiče a chodce.

Toyota zveřejnila první informace o vylepšených a nových bezpečnostních systémech, které mají především chránit chodce a řidiče starší 65 let. Obě skupiny patří podle japonských výzkumů mezi nejohroženější účastníky silničního provozu. Japonská automobilka prozatím neuvedla, kdy se tato technika objeví v sériových vozech.

Systém Pre-Crash Safety (PCS) v současné době snižuje následky dopravní nehody, jeho vylepšením však bude možné nehodě snadněji předejít. Rozšířený přednárazový systém má umožnit samočinný vyhýbací manévr. Používá dvojici kamer a radar pracující v pásmu milimetrových vln, kterými sleduje prostor před vozidlem.

Elektronika bude sledovat různé vnější faktory, jakými jsou překážky na silnici a blížící se vozidla. Díky vylepšením má tento systém v případě hrozícího nebezpečí změnit směr jízdy auta, čímž se vyhne srážce.

Nově vyvíjený systém Emergency response má sledovat srdeční činnost řidiče skrze způsob držení volantu a případně tak detekovat zdravotní problém. Toyota tvrdí, že pokud řidič zkolabuje nebo dostane infarkt, hrozí mu vážná nehoda, čemuž má tento systém samočinným zastavením předejít.

Pozměna bude funkce adaptivních dálkových světel, která jsou v nabídce Toyoty již 2 roky. Dálková světla se v současnosti zhasnou v případě, že kamery detekují vpředu jedoucí nebo protijedoucí automobily. Jakmile je silnice prázdná, dálkové světlomety se opět sepnou.

Toyota dálková světla osadila clonou tak, že nesvítí přímo do očí okolojdoucích řidičů a neoslňují je tak. Automobilka k této funkci dodává, že zabraňuje oslnění jiných řidičů, aniž by byla poznamenána délka osvětlené silnice před jedoucím vozidlem. Obdobná adaptivní dálková světla, používající speciální „masku“ nedávno představilo také BMW nebo Volkswagen.

Pro Toyotu nová je i aktivní kapota, která se v případě srážky s chodcem zvedne, což zvětší prostor mezi relativně měkkou kapotou a motorem. Díky tomu se má snížit riziko poranění sražených chodců. Toyota tuto kapotu vyvinula pomocí dat ze svého počítačového simulátoru nehod Total Human Model for Safety (THUMS) a z konvenčních crash testů. Tato kapota je účinná i u aut, ve kterých je vzdálenost mezi kapotou a motorem minimální.

Aktivní kapotu již delší dobu používají některá konkurenční sériová vozidla, například Nissan Skyline Coupe, Jaguar XK nebo Citroën C6.

Toyota při vývoji nových bezpečnostních systémů používá data ze skutečných automobilových nehod, kvůli čemuž nedávno ve Spojených státech zřídila Bezpečnostní výzkumné centrum. To spolupracuje se severoamerickými nemocnicemi, univerzitami a výzkumnými organizacemi.

Začít diskuzi