Citroën C6 přijede s aktivní kapotou

Citroën C6 přijede s aktivní kapotou

 

Nový velký Citroën se již brzy dostane také na české silnice a mimo klasicky zajímavých tvarů přiveze i novou techniku. Bezpečnost chodců v případě srážky s C6 zvyšuje nová aktivní kapota.

Nový velký Citroën se již brzy dostane také na české silnice a mimo klasicky zajímavých tvarů přiveze i novou techniku. Bezpečnost chodců v případě srážky s C6 zvyšuje nová aktivní kapota.

Všechna nová auta, která se v Evropě začínají prodávat od října 2005 dále, musí splňovat nová kriteria bezpečnosti chodců. Oblast, na kterou se již léta soustřeďuje pozornost organizace Euro NCAP, se dostala také do středu pozornosti evropských legislativců, kteří předepsali nové testy simulující náraz přídě vozu do nohou a trupu chodce, resp. náraz hlavy chodce na kapotu vozidla. Právě zde totiž dochází k nejzávažnějším zraněním, nezřídka končícím smrtí člověka.

Problémy přinášejí jednak ostré a tvrdé hrany na krajích karosářských dílů, ale také způsob tlumení nárazu člověka na relativně dobře deformovatelnou plochu kapoty. Ta v mnoha případech umožní bezpečné zpomalení nárazu, ale problém nastane jakmile se deformace zastaví o tvrdé části v motorovém prostoru pod kapotou. Zde by mohl pomoci nový systém firmy Continental Automotive Systems, dodávaný do Citroënu C6.

V nárazníku automobilu jsou po stranách zabudovány dva senzory zrychlení a po celé šířce je navíc veden snímač z optických vláken. Ten je spolu s akcelerometry zdrojem dat pro řídící jednotku, která vyhodnocuje aktuální kolizi. Podle informací výrobce je nesprávné vyhodnocení situace takřka vyloučeno. Jakmile se automobil střetne s chodcem, senzor z optických vláken se prohne (přeruší světelný tok) a řídící jednotka má několik milisekund na vyhodnocení situace. Pyrotechnické aktuátory poté nadzvednou zadní část kapoty a vytvoří tak několik centimetrů vysoký přídavný prostor mezi motorem a kapotou, takže nešťastník je šetrněji zachycen a je sníženo riziko kontaktu s tvrdými částmi v motorovém prostoru.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan? PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan?

Čínští zákazníci mají v oblibě sedany, a proto PSA v Říši…

Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy? Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy?

Avantgardní Citroën C6 bude letos nahrazen. Zveřejněná…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…