Toyota se rozhodla obohatit nabídku kei cars na japonském trhu o retro modely Pixis Joy. Nabízí hned tři verze.

Retro vlna stále frčí i v Japonsku. Domácí výrobci v posledních letech díky ní dokazují, že ani kei car, který je striktně limitován délkou 3,4 m, nemusí vypadat jako (praktická) hranatá krabička. Toyota vrhla na tamní trh novou řadu Pixis Joy. Japonci si tak mohou užívat za volanty, pochopitelně umístěnými vpravo a ještě se navíc vrátit trochu do minulosti. Hlavním konkurentem je pochopitelně Honda se svou sérií N.

Kei cars vyrábí pro Toyotu Daihatsu, které se před časem stáhlo z Evropy a na minivozy se dlouhá léta specializuje. Kompletní převzetí malé automobilky dokončila ta největší na světě letos 1. srpna. Sama už delší dobu nabízí několik variant řady Pixis: hatchback Epoch, hranatý Space, stylový minivan Mega, respektive užitkové Van a Truck. Každá vypadá jinak, Daihatsu samozřejmě prodává i ekvivalenty pod vlastní značkou.

Nový Pixis Joy trochu připomíná britské Mini v jeho moderních podobách, velká maska a „oči“ vedle ní působí sympaticky, stejně jako kulatá koncová světla, leckdy s chromovanými obroučkami. Vstupuje na trh hned v trojici základních variant. Módně oplastovaná C má dokonce lehce zvýšenou světlost. Joy F sází na eleganci a v růžové si jej určitě oblíbí slečny a mladé dámy. Joy S zase sportuje, nesmí zde chybět polepy a efektní spoilery. Každí provedení se liší decentně nejen zvenčí, ale i v kabině, pro všechny je ovšem v nabídce nesčíselné množství barevných kombinací. Individualizaci se tedy meze rozhodně nekladou.

Technika pod kapotou představuje naprostý standard třídy. To znamená tříválec 0,66 l s turbem nebo bez, převodovku CVT (volič variátoru neomezuje prostor pro nohy a ve městě přijde vhod) a alternativně kromě předního pohonu i znak 4x4. Joy S se mimochodem nedá koupit se základním atmosférickým motorem. A kolik Pixis Joy jen pro představu stojí? Ceny se pohybují mezi 1,22 a 1,62 miliony jenů, což v přepočtu na koruny znamená 285.700-379.300 Kč.

Ano, maličké toyoty jsou cenově posazeny výše, jde koneckonců především o stylovku. Vynikají praktičností, sedačky lze posouvat a sklápět, jak se na správný kei car sluší a patří. Dovnitř pak majitel(ka) naloží opravdu hodně. Podlaha v zavazadelníku překvapivě není zcela rovná, dá se ale vylepšit mezikusem. Vysouvací zásuvky pod předními sedadly k těmhle autům patří už dlouhá léta, držáky na nápoje se zase nacházejí v palubní desce. Na jejím středu trůní dotyková obrazovka, moderna si našla cestu i sem, do třídy městských přibližovadel.

Končiny mimo Japonsko mají pochopitelně smůlu, kei cars se nikam jinam oficiálně nedostanou. Což je obrovská škoda, protože evropské automobilky nic podobného nabídnout neumějí...

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Zdroj: Toyota, Carscoops

Štítky Toyota Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…