Toyota se rozhodla obohatit nabídku kei cars na japonském trhu o retro modely Pixis Joy. Nabízí hned tři verze.

Retro vlna stále frčí i v Japonsku. Domácí výrobci v posledních letech díky ní dokazují, že ani kei car, který je striktně limitován délkou 3,4 m, nemusí vypadat jako (praktická) hranatá krabička. Toyota vrhla na tamní trh novou řadu Pixis Joy. Japonci si tak mohou užívat za volanty, pochopitelně umístěnými vpravo a ještě se navíc vrátit trochu do minulosti. Hlavním konkurentem je pochopitelně Honda se svou sérií N.

Kei cars vyrábí pro Toyotu Daihatsu, které se před časem stáhlo z Evropy a na minivozy se dlouhá léta specializuje. Kompletní převzetí malé automobilky dokončila ta největší na světě letos 1. srpna. Sama už delší dobu nabízí několik variant řady Pixis: hatchback Epoch, hranatý Space, stylový minivan Mega, respektive užitkové Van a Truck. Každá vypadá jinak, Daihatsu samozřejmě prodává i ekvivalenty pod vlastní značkou.

Nový Pixis Joy trochu připomíná britské Mini v jeho moderních podobách, velká maska a „oči“ vedle ní působí sympaticky, stejně jako kulatá koncová světla, leckdy s chromovanými obroučkami. Vstupuje na trh hned v trojici základních variant. Módně oplastovaná C má dokonce lehce zvýšenou světlost. Joy F sází na eleganci a v růžové si jej určitě oblíbí slečny a mladé dámy. Joy S zase sportuje, nesmí zde chybět polepy a efektní spoilery. Každí provedení se liší decentně nejen zvenčí, ale i v kabině, pro všechny je ovšem v nabídce nesčíselné množství barevných kombinací. Individualizaci se tedy meze rozhodně nekladou.

Technika pod kapotou představuje naprostý standard třídy. To znamená tříválec 0,66 l s turbem nebo bez, převodovku CVT (volič variátoru neomezuje prostor pro nohy a ve městě přijde vhod) a alternativně kromě předního pohonu i znak 4x4. Joy S se mimochodem nedá koupit se základním atmosférickým motorem. A kolik Pixis Joy jen pro představu stojí? Ceny se pohybují mezi 1,22 a 1,62 miliony jenů, což v přepočtu na koruny znamená 285.700-379.300 Kč.

Ano, maličké toyoty jsou cenově posazeny výše, jde koneckonců především o stylovku. Vynikají praktičností, sedačky lze posouvat a sklápět, jak se na správný kei car sluší a patří. Dovnitř pak majitel(ka) naloží opravdu hodně. Podlaha v zavazadelníku překvapivě není zcela rovná, dá se ale vylepšit mezikusem. Vysouvací zásuvky pod předními sedadly k těmhle autům patří už dlouhá léta, držáky na nápoje se zase nacházejí v palubní desce. Na jejím středu trůní dotyková obrazovka, moderna si našla cestu i sem, do třídy městských přibližovadel.

Končiny mimo Japonsko mají pochopitelně smůlu, kei cars se nikam jinam oficiálně nedostanou. Což je obrovská škoda, protože evropské automobilky nic podobného nabídnout neumějí...

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Prolog hypodramatu Glosa Jaroslava Bukovského: Prolog hypodramatu

České banky už vzdaly boj o přeskupení podílů…

ČEZ jde více do větru, přikoupil osm větrných farem ve Francii ČEZ jde více do větru, přikoupil osm větrných farem ve Francii

Tuzemský energetický gigant ČEZ znovu nakupoval v…

Elton hodinářská vyhrála spor o autorství loga Prim Elton hodinářská vyhrála spor o autorství loga Prim

Výrobce náramkových hodinek Elton hodinářská z Nového…

Novou tajemnicí pro evropské záležitosti bude Hrdinková Novou tajemnicí pro evropské záležitosti bude Hrdinková

Novou státní tajemnicí pro evropské záležitosti se podle…

 
Zdroj: Toyota, Carscoops

Štítky Toyota Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 





 
Nová Mazda 3 odhalila kompletní český ceník. Srovnali jsme její ceny s konkurencí

Nová Mazda 3 odhalila kompletní český ceník. Srovnali jsme její ceny s konkurencí

Dnes 12:50

Čtvrtá generace Mazdy 3 je dostupná se třemi motory, zážehovým, vznětovým a jedním speciálním, kombinujícím charakter obou typů.




Blesk.cz

Vévodkyně Kate se opičila po sokyni Meghan! Které to slušelo víc?

Vévodkyně Kate se opičila po sokyni Meghan! Které to…

Krásná vévodkyně Kate (37) zavítala na Královskou baletní akademii a v kostýmku fuchsiové barvy jí to moc…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Opilý sudí je zpět! V Příbrami běhal za lajnou jako šašek, teď šéfuje okresu v Trutnově

Opilý sudí je zpět! V Příbrami běhal za lajnou jako…

Exšéf svazu Miroslav Pelta (54) se musí štípnout do tváře, aby uvěřil. Rozhodčí-opilec, kterého navěky vyhnal z…

Spása jménem Havlíčková. Obří talent i divné příhody ve stylu Koukalové

Spása jménem Havlíčková. Obří talent i divné příhody…

Éra Kateřiny Neumannové je pryč, i ta Martina Koukala a Lukáše Bauera. Osmnáctiletá blondýnka Barbora Havlíčková…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

Bohumil Pečinka: Sebevrah Palach a čest národa

Bohumil Pečinka: Sebevrah Palach a čest národa

Včera proběhly ve sto jedna městech a obcích vzpomínkové akce na Jana Palacha, který se před padesáti lety na…