Honda N-One: Fiat 500 na japonský kei-způsob
Honda na domácím trhu představuje po modelech N-Box a N-Box+ třetího člena nové rodiny miniaut N. V tomto případě ale nejde o klasickou "krabici", ale o stylové retroauto N-One, výrazně inspirované typem N360 z roku 1967. Charakterizuje ho především vysoká příď s kulatými světlomety s LED denním svícením v designu bavoráckých Angel Eyes a poněkud "mickeymousovská" maska chladiče.
S retro vzhledem karoserie N-One, u níž lze barevně odlišt střechu, korespondují i ozdobné kryty ocelových kol i některé z volitelných designů litých kol, v překvapivě prostorně vyhlížející kabině ale po nějaké klasice není ani památky - moderní palubní deska je přísně funkční, se spoustou odkládacích prostorů. Volant je ale stavitelný pouze výškově. Sedadla tvoří i vpředu opticky dojem lavice, ta zadní mají funkci Magic Seats s možností nejen vytvoření ploché podlážky zvětšující kufr, ale i svislého ukotvení sedáků. Nechybí ani úchyty Isofix.
Protože jde o kategorii kei, objem tříválcového motoru s rozvodem DOHC činí 0,66 l a k dispozici je atmosférická i turbodmychadlem přeplňovaná verze s výkonem 47 kW, přičemž u té "foukané" výrobce slibuje dynamiku na úrovni malých vozů s motory o objemu 1,3 l. Volit lze dále mezi pohonem pouze předních nebo všech kol, převodovka je ale k dispozici jediná - bezestupňové CVT.
Miniauto v Japonsku neznamená žádné kompromisy ohledně výbavy, v N-One lze mít navigaci, keyless, komunikační rozhraní pro smartphony, xenonové světlomety, všechny obvyklé elektronické bezpečnostní systémy a airbagy. Prodej začíná dnes a Honda chce každý měsíc prodat 10.000 těchto vozítek. Bude určitě zajímavé sledovat, zda to bude mít nějaký vliv na Fiat 500, jenž se v Japonsku také nabízí.