Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 2-3 roky): Vítězí Toyota Prius

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (59)
Poprvé v celé čtyřicetileté historii TÜV Report zvítězil hybridní automobil. Jinak zůstává vše při starém a o první místa se dělí modely z Německa a z Japonska.

Výsadní postavení v TÜV Reportu má skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů.

V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven. Jejich počet ale není v celkovém objemu dat příliš významný.

Auto Bild TÜV Report 2011: Kategorie vozů starých 2 až 3 roky

Kategorie 2-3letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2006 a 2007.

S 2,2% značných závad u tříletých vozů a tím i nejlepším výsledkem pro rok 2011 posouvá Toyota Prius vítěze z předchozího roku - Porsche 911 – na druhé místo (kvóta závad 2,3%). Vůz Porsche 911 se dělí o druhé místo s vozy Mazda 2 a Toyota Auris. Mezi nejlepšími tříletými automobily jsou rovněž i vozy Smart Fortwo (2,5% závadnosti) a Golf Plus s kvótou závad ve výši 2,6%. Asijsko-německá historie úspěchu předcházejících let tímto tedy pokračuje a prochází všemi věkovými třídami až do kategorie seniorů. Na špičce jedenáctiletých vozů je vůz Porsche 911 s kvótou závad ve výši pouhých 8,7%, čímž je na lepší pozici, než leckterý nový vůz. Za ním následuje Toyota RAV 4 (kvóta závad 10,5%) a Porsche Boxster (kvóta závad 11,2%).

Stejně jako u vítězných pozic, i u pořadí na opačném konci TÜV Reportu se nachází znovu staré známé modely. Zcela dole na seznamu se opět umístil vůz Kia Carnival. S kvótou závad ve výši 23,8% si ale v tomto roce polepšil (oproti loňskému výsledku závad 29,3%). I tak ovšem neprojde téměř každý čtvrtý automobil Kia Carnival na poprvé technickou kontrolou. Na předposledním místě se nachází vůz Hyundai Atos s kvótou závad ve výši 12,2%. Lépe dopadly vozy Fiat Doblo s 11,8% a Volvo XC 90 s 11,2%.

Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 2-3 letých aut, průměr kat. 5,5 %
Pořadí Výrobce a model podíl aut s vážnou závadou počet ujetých tisíc km
1. Toyota Prius 2,2% 43
2. Porsche 911 2,3% 33
2. Toyota Auris 2,3% 37
2. Mazda 2 2,3% 33
5. Smart ForTwo 2,5% 29
6. VW Golf Plus 2,6% 43
7. Ford Fusion 2,7% 34
7. Suzuki SX4 2,7% 40
9. Toyota RAV4 2,8% 49
9. Toyota Corolla Verso 2,8% 49
11. Mercedes-Benz třída C 2,9% 46
11. Mazda 3 2,9% 42
13. Audi A3 3,3% 53
13. Honda Jazz 3,3% 34
15. Mazda MX-5 3,4% 31
15. Toyota Avensis 3,4% 55
15. Toyota Yaris 3,4% 36
18. Mazda 6 3,5% 53
19. Porsche Boxster/Cayman 3,6% 33
20. Audi TT 3,7% 41
20. VW Eos 3,7% 41
22. VW Golf 3,8% 50
22. Opel Meriva 3,8% 36
24. Opel Vectra 4,0% 66
24. Kia Cee´d 4,0% 40
26. Ford Mondeo 4,1% 53
26. Ford Fiesta 4,1% 36
26. Porsche Cayenne 4,1% 52
26. Mazda 5 4,1% 50
26. Suzuki Swift 4,1% 36
31. Audi A4 4,2% 71
31. Opel Astra 4,2% 51
31. VW Touran 4,2% 64
34. Mercedes-Benz třída B 4,3% 43
34. Opel Tigra TwinTop 4,3% 32
34. Nissan Note 4,3% 41
34. Škoda Fabia 4,3% 34
34. Toyota Aygo 4,3% 36
39. BMW 7 4,4% 69
39. Ford Focus C-Max 4,4% 47
39. Opel Corsa 4,4% 37
39. Honda Civic 4,4% 44
39. Suzuki Grand Vitara 4,4% 44
44. Ford Focus 4,5% 53
44. Opel Antara 4,5% 48
44. Kia Rio 4,5% 42
47. Audi A6 4,7% 85
47. BMW 1 4,7% 47
47. BMW 3 4,7% 58
47. Fiat Bravo 4,7% 35
47. Mitsubishi Colt 4,7% 37
52. Mercedes-Benz třída A 4,8% 38
53. BMW Z4 4,9% 37
53. Mercedes-Benz SLK 4,9% 34
53. Nissan Micra 4,9% 34
53. Renault Modus 4,9% 35
53. Seat Altea 4,9% 47
58. Audi A8 5,0% 85
58. BMW X3 5,0% 55
58. Ford Galaxy/S-Max 5,0% 68
58. Daihatsu Sirion 5,0% 35
62. Citroën C1 5,1% 42
63. Opel Zafira 5,2% 58
63. Honda CR-V 5,2% 48
63. Renault Clio 5,2% 38
63. Škoda Octavia 5,2% 68
67. VW Passat 5,3% 88
67. Peugeot 107 5,3% 36
69. Honda Accord 5,5% 50
69. Seat Alhambra 5,5% 65
69. Subaru Forester 5,5% 48
72. Audi Q7 5,6% 75
72. Mini 5,6% 36
72. Citroën C4 5,6% 54
72. Mitsubishi Outlander 5,6% 52
76. Ford Ka 5,7% 34
76. VW New Beetle 5,7% 35
76. Hyundai Matrix 5,7% 38
76. Seat Leon 5,7% 51
80. Renault Scénic 5,8% 47
81. VW Caddy Life 5,9% 60
81. Škoda Roomster 5,9% 46
81. Volvo S40/V50 5,9% 68
84. Opel Agila 6,0% 33
85. VW Polo 6,1% 39
85. Nissan X-Trail 6,1% 55
87. Hyundai Getz 6,3% 36
88. Chevrolet Aveo 6,4% 35
89. Mercedes-benz CLK 6,5% 44
89. Renault Twingo 6,5% 34
91. Smart Forfour 6,6% 44
91. VW Touareg 6,6% 66
93. Mercedes-Benz třída E 6,7% 77
94. VW Fox 6,9% 38
94. Hyundai Tucson 6,9% 46
96. VW Sharan 7,0% 73
97. Mercedes-Benz třída M 7,1% 66
97. Mercedes-Benz třída S 7,1% 72
99. BMW 5 7,4% 75
99. Alfa Romeo 147 7,4% 48
99. Fiat Panda 7,4% 36
102. Kia Picanto 7,5% 34
103. Chevrolet Matiz 7,8% 34
104. BMW X5 7,9% 66
104. Citroën C3 7,9% 38
104. Renault Mégane 7,9% 52
107. Fiat Punto 8,0% 41
108. Citroën Berlingo 8,2% 55
108. Hyundai Santa Fe 8,2% 57
110. Alfa Romeo 159 8,5% 58
110. Peugeot 1007 8,5% 30
110. Seat Ibiza/Cordoba 8,5% 41
113. Peugeot 207 8,7% 39
114. Renault Laguna 8,8% 64
115. Renault Kangoo 8,9% 47
116. Citroën C4 9,0% 48
117. Kia Sorento 9,2% 55
118. Volvo V70/XC70 9,3% 81
119. Peugeot 307 9,9% 50
120. Citroën C5 10,0% 61
120. Renault Espace 10,0% 67
122. Citroën C2 10,1% 38
123. Dacia Logan 11,0% 48
123. Peugeot 407 11,0% 63
125. Volvo XC90 11,2% 73
126. Fiat Doblo 11,8% 56
127. Hyundai Atos 12,2% 31
128. Kia Carnival 23,8% 58

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2011 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (59)
20. 12. 2010 14:51
Re: statistika prasklých žárovek
Ale on má pocitac pravdu. První si to chce zjistit, jaké je ono rozdělení závad. Prasklá žárovka, sjeté destičky a ojeté pneu (ikdyž jen na hranici) jsou vážné závady.... Další věcí je - a tenhle přístup k STK je i u nás - že majitel přijede na STK a až mu technik vyjmenuje závady, které se musí opravit, tak s něma něco udělá.
Proto bych tyhle statistiky nebral až tak vážně.
19. 12. 2010 19:33
Re: statistika prasklých žárovek
Vsetko je v clanku:
"V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven."

Teda hlavne ide o anketu pre 3rocne vozidla, ale su medzi nimi aj 2rocne, tak to volaju 2-3 rocne
19. 12. 2010 19:33
Re: statistika prasklých žárovek
Vsetko je v clanku:
"V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven."

Teda hlavne ide o anketu pre 3rocne vozidla, ale su medzi nimi aj 2rocne, tak to volaju 2-3 rocne
19. 12. 2010 17:30
Re: Zajímavý na této statistice
Je otázka trpí více auto které najede 100km denně a třeba po dálnicích lepších než naše D1,nebo auto které jen poskakuje po městě třeba 1km.
Spíše rozhoduje počet studených startů,kvalita vozovek,jízdní styl,kvalitní pravidelný servis.Toto vše žádná statistika nezahrnuje a přitom je to nejdůležitější.
19. 12. 2010 15:04
Re: statistika prasklých žárovek
a vies ci sa chodi v nemecku s autom ktore ma 2-3 roky na STK?