Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Supra má vynikat hmotností i svými výkony

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Toyota Supra je sice stále zahalena maskováním, ale její linie i technika ukrytá pod nimi se začínají pomalu odhalovat. Podle nejnovějších informací se můžeme skutečně těšit na tradičně pojatý sportovní vůz.

Premiéra nového sportovního modelu automobilky Toyota, navazujícího na populární linii modelů Supra, patří k netrpělivě očekávaným událostem motoristického světa.

Japonská automobilka si dává s jeho uvedením na čas a dlouhé čekání se v letošním roce rozhodla trochu zkrátit prostřednictvím konceptu GR Supra Racing, jehož premiéra se odehrála na ženevském autosalonu a nyní v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu, předvedla zamaskovaný prototyp vozu.

První Toyota Supra se objevila v roce 1978 jako větší a výkonnější provedení druhé generace modelu Celica, které bylo nabízeno výhradně s řadovými šestiválci. Na tuto první generaci s interním označením A40 navázaly tři přímo následující v podobě A60 uvedené v roce 1981, A70 z roku 1986 a nakonec dnes nejpopulárnější A80 z roku 1993.

Právě na pověst a popularitu modelu Supra z devadesátých let má navázat nový sportovní vůz, který se k odkazu svých předků hlásí i interním označením A90, na něž odkazoval i na letošním autosalonu v Ženevě představený koncept GR Supra Racing startovním číslem na své karoserii.

Podoba nové generace modelu Supra není díky konceptu a maskovanému prototypu příliš velkým tajemstvím. Základní siluetu již známe a čekáme vlastně jen na odmaskování detailů. V případě techniky má nová Supra mnohem více tajemství a právě ta v souvislosti s vystoupením prototypu v Goodwoodu lehce poodhalil šéfinženýr Tetsuya Tada v rozhovoru pro britský magazín Autocar.

Podle těchto informací se můžeme těšit na dvoumístné sportovní kupé s vpředu podélně uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol, vynikajícím rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Pohotovostní hmotnost novinky se má pohybovat kolem 1500 kg.

V přídi uložený třílitrový šestiválec má být osazen přeplňováním a disponovat výkonem kolem 246 kW (335 k). Tato hodnota pak má mířit na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.

Všechny tyto informace jsou samozřejmě stále ještě neoficiální, ale spolu s oficiálně zveřejněnými rozměry letošního ženevského konceptu, podle nichž má nová Supra rozvor náprav 2470 mm, celkovou délku 4574 mm, šířku 2048 mm a výšku 1230 mm, se nám již nyní začíná rýsovat velmi sympatická podoba nového sportovního vozu značky Toyota.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
17. 7. 2018 08:06
Re: hm
Souhlas, přeměřil jsem to na fotu, podíl délky k rozvoru je 1,64. Podle udávaných rozměrů v textu by to bylo 1,85. Převisy by byly dost velké.
Avatar - sargis
16. 7. 2018 21:17
hm
2470 razvor na 4,5m dlzky sa mi nejak nezda...