Toyota Supra má vynikat hmotností i svými výkony
Premiéra nového sportovního modelu automobilky Toyota, navazujícího na populární linii modelů Supra, patří k netrpělivě očekávaným událostem motoristického světa.
Japonská automobilka si dává s jeho uvedením na čas a dlouhé čekání se v letošním roce rozhodla trochu zkrátit prostřednictvím konceptu GR Supra Racing, jehož premiéra se odehrála na ženevském autosalonu a nyní v rámci Festivalu rychlosti v Goodwoodu, předvedla zamaskovaný prototyp vozu.
První Toyota Supra se objevila v roce 1978 jako větší a výkonnější provedení druhé generace modelu Celica, které bylo nabízeno výhradně s řadovými šestiválci. Na tuto první generaci s interním označením A40 navázaly tři přímo následující v podobě A60 uvedené v roce 1981, A70 z roku 1986 a nakonec dnes nejpopulárnější A80 z roku 1993.
Právě na pověst a popularitu modelu Supra z devadesátých let má navázat nový sportovní vůz, který se k odkazu svých předků hlásí i interním označením A90, na něž odkazoval i na letošním autosalonu v Ženevě představený koncept GR Supra Racing startovním číslem na své karoserii.
Podoba nové generace modelu Supra není díky konceptu a maskovanému prototypu příliš velkým tajemstvím. Základní siluetu již známe a čekáme vlastně jen na odmaskování detailů. V případě techniky má nová Supra mnohem více tajemství a právě ta v souvislosti s vystoupením prototypu v Goodwoodu lehce poodhalil šéfinženýr Tetsuya Tada v rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Podle těchto informací se můžeme těšit na dvoumístné sportovní kupé s vpředu podélně uloženým řadovým šestiválcem a pohonem zadních kol, vynikajícím rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Pohotovostní hmotnost novinky se má pohybovat kolem 1500 kg.
V přídi uložený třílitrový šestiválec má být osazen přeplňováním a disponovat výkonem kolem 246 kW (335 k). Tato hodnota pak má mířit na zadní kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Všechny tyto informace jsou samozřejmě stále ještě neoficiální, ale spolu s oficiálně zveřejněnými rozměry letošního ženevského konceptu, podle nichž má nová Supra rozvor náprav 2470 mm, celkovou délku 4574 mm, šířku 2048 mm a výšku 1230 mm, se nám již nyní začíná rýsovat velmi sympatická podoba nového sportovního vozu značky Toyota.