Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tristní výsledky indických aut v Global NCAP: Bez hvězdičky!

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Auta prodávaná na indickém trhu zatím nemusejí mít vzduchové vaky. O bezpečnosti si tak netřeba dělat žádné iluze... Poslední výsledky testů Global NCAP skončily katastrofálně.

Metodika Euro NCAP a jejich latinskoamerických i globálních odnoží není všemocná, ale dle výsledků si alespoň nějakou představu udělat lze. V Brazílii, jednom z nejvýznamnějších světových trhů s novými automobily, už jsou vzduchové vaky od roku 2014 povinné. Indie tak daleko zatím nedospěla, tady panuje „středověk“ a na výsledcích je to znát. Tamní silnice jsou přitom jedny z nejnebezpečnějších na světě.

Aktuálně se proti bariéře rozjelo několik vozů známých značek, ovšem lokálně vyráběných. Kupříkladu zajímavý mini crossover Renault Kwid byl testován dokonce ve třech verzích, i s jedním airbagem v hlavě volantu. V ochraně dospělých cestujících propadly všechny, nezískaly ani jednu hvězdičku, za děti si odnesly dvě.

Hrudník a hlava řidiče jsou bezprostředně ohroženy, spolujezdcova hruď vyvázne se středně těžkými zraněními. Různá struktura palubní desky ovlivní negativně stav jeho kolen. Vše je způsobeno slabou a nestabilní tuhostí karoserie. Indický Renault přislíbil, že pro Kwid chystá patřičná vylepšení a předá tyto vzorky Global NCAP při další sérii crash testů.

Maruti-Suzuki se výsledky modelů Eeco a Celerio také nemůže pochlubit. Za dospělé tyto modely nezískaly ani jednu hvězdu, v oblasti ochrany dětí pak pouze jedinou. I tady vadí absence airbagů, které nelze ani doobjednat. Eeco je maličký, jen 3675 mm dlouhý busík, který vychází z desáté generace Carry. Struktura prostoru pro cestující se znovu zhroutila. Celerio pro Evropu vypadá sice totožně, ale ve zkouškách Euro NCAP získalo hvězdy tři, v základu pro český trh má šest airbagů. Vyrábí se navíc v thajském Rayongu, nikoli v Indii.

Podobný problém jako výše představené vozy měly i Scorpio a Hyundai Eon, které získaly stejné hodnocení jako Kwid. Prostě totální kolaps. Eon, ani ne 3,5 m dlouhý hatchback, se prodává i jinde v Asii, v Alžírsku a Jižní Americe, pohánějí jej tříválce 0,81 a 1,0 l. Pohotovostní hmotnost 760 kg o lecčems svědčí...

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2016 13:04
Re: Hrůza
Takové společnosti ale mnoho nevydělají a hlavně se nerozšíří mezi lidi. Indové si nemohou tak snadno dovolit auta v ceně našich Fabií a podobných vozidel s nejmodernější výbavou.
19. 5. 2016 12:12
Bezpečnost
Vyrábí pouze to, co si žádají tamní zákazníci. Ostatně si představte sami sebe v pozici Inda, který má buď na nebezpečné auto nebo na žádné auto. Jaké si asi koupí? Já bych si koupil to nebezpečné, pořád je to velký krok dopředu oproti kolu.
Avatar - Ji/Ri
19. 5. 2016 10:04
TchýňoCar
...ideální volba >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Stejsn
19. 5. 2016 09:06
Re: Hrůza
Před pár lety jsme v takovýchle pikslách jezdili taky, podle mě jsme prostě dneska moc rozmazlení.
Avatar - twistedTSD
18. 5. 2016 23:44
Re: Hrůza
Protože ve vedení těch kapitalistických společností jsou lidé, kteří by měli vnímat něco jako společenskou odpovědnost a dopady svých rozhodnutí. První vlaštovky ukazují, že zabíjet vlastní zákazníky nezbytně nutné není.