Tristní výsledky indických aut v Global NCAP: Bez hvězdičky!

 

Auta prodávaná na indickém trhu zatím nemusejí mít vzduchové vaky. O bezpečnosti si tak netřeba dělat žádné iluze... Poslední výsledky testů Global NCAP skončily katastrofálně.

Metodika Euro NCAP a jejich latinskoamerických i globálních odnoží není všemocná, ale dle výsledků si alespoň nějakou představu udělat lze. V Brazílii, jednom z nejvýznamnějších světových trhů s novými automobily, už jsou vzduchové vaky od roku 2014 povinné. Indie tak daleko zatím nedospěla, tady panuje „středověk“ a na výsledcích je to znát. Tamní silnice jsou přitom jedny z nejnebezpečnějších na světě.

Aktuálně se proti bariéře rozjelo několik vozů známých značek, ovšem lokálně vyráběných. Kupříkladu zajímavý mini crossover Renault Kwid byl testován dokonce ve třech verzích, i s jedním airbagem v hlavě volantu. V ochraně dospělých cestujících propadly všechny, nezískaly ani jednu hvězdičku, za děti si odnesly dvě.

Hrudník a hlava řidiče jsou bezprostředně ohroženy, spolujezdcova hruď vyvázne se středně těžkými zraněními. Různá struktura palubní desky ovlivní negativně stav jeho kolen. Vše je způsobeno slabou a nestabilní tuhostí karoserie. Indický Renault přislíbil, že pro Kwid chystá patřičná vylepšení a předá tyto vzorky Global NCAP při další sérii crash testů.

Maruti-Suzuki se výsledky modelů Eeco a Celerio také nemůže pochlubit. Za dospělé tyto modely nezískaly ani jednu hvězdu, v oblasti ochrany dětí pak pouze jedinou. I tady vadí absence airbagů, které nelze ani doobjednat. Eeco je maličký, jen 3675 mm dlouhý busík, který vychází z desáté generace Carry. Struktura prostoru pro cestující se znovu zhroutila. Celerio pro Evropu vypadá sice totožně, ale ve zkouškách Euro NCAP získalo hvězdy tři, v základu pro český trh má šest airbagů. Vyrábí se navíc v thajském Rayongu, nikoli v Indii.

Podobný problém jako výše představené vozy měly i Scorpio a Hyundai Eon, které získaly stejné hodnocení jako Kwid. Prostě totální kolaps. Eon, ani ne 3,5 m dlouhý hatchback, se prodává i jinde v Asii, v Alžírsku a Jižní Americe, pohánějí jej tříválce 0,81 a 1,0 l. Pohotovostní hmotnost 760 kg o lecčems svědčí...

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Carscoops, Global NCAP

Štítky Crash-testy Hyundai Mahindra Renault Suzuki Euro NCAP Video Minivozy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



Suzuki Celerio přichází na český trh, stojí nejméně 238.400 Kč Suzuki Celerio přichází na český trh, stojí nejméně 238.400 Kč

Pětidveřový minivůz Suzuki Celerio dnes vstoupil na český…

První vlastní diesel od Suzuki je na světě, má 2 válce První vlastní diesel od Suzuki je na světě, má 2 válce

Japonská automobilka Suzuki vyrobila první vlastní diesel…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…