Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy Škoda Electric pro Bratislavu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do slovenské metropole zamíří dalších 40 trolejbusů ze Škody Electric za více než půl miliardy korun s využitím prostředků Evropské unie z Operačního programu Doprava.

Nová zakázka na trolejbusy Škoda Electric navazuje na loňský kontrakt na dodávku 80 vozidel. Celkem tak flotila nových škodováckých trolejbusů pro Bratislavu bude čítat 120 vozů za 1,6 miliardy korun.

Předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Bratislava Lubomír Belfi uvedl, že je upřímně potěšen možností uplatnit opci na dalších 40 vozidel, díky nimž dojde ke kompletní obnově vozového parku trolejbusů ve slovenském hlavním městě.

Zároveň Lubomír Belfi zdůraznil, že se jedná o historický krok, který by se nepodařil bez aktivní pomoci a účasti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje Slovenské republiky, které je navíc řídícím orgánem Operačního programu Doprava na Slovensku.

Ministr dopravy, výstavby a regionálního rozvoje Ján Počitek k tomu dodal, že 120 nových trolejbusů má obyvatelům a návštěvníkům Bratislavy poskytnout moderní a bezpečné cestování. Zároveň mají být tato vozidla určitou motivací pro větší využívání hromadné dopravy cestujícími.

Škoda Electric v současnosti realizuje dodávky z předchozí zakázky na 80 trolejbusů. V dubnu letošního roku byly v Bratislavě slavnostně předány první dva nové trolejbusy a všech osmdesát jich má být dodáno do dubna příštího roku. Dodávky následujících 40 trolejbusů mají proběhnout v průběhu příštího roku.

Z této nové zakázky je 20 trolejbusů modelové řady Škoda 31 Tr a dalších 20 zastupuje model Škoda 30 Tr. První z této dvojice s označením 31 Tr představuje plně nízkopodlažní pětidveřový kloubový trolejbus, vyráběný ve spolupráci s firmou SOR Libchavy. Tento trolejbus při délce 18.750 mm nabízí prostor pro 163 sedících a stojících cestujících. Druhým trolejbusem je model 30 Tr, který je s celkovou délkou 12.150 mm a kapacitou 104 cestujících rovněž výsledkem spolupráce s výrobcem autobusů značky SOR.

V rámci kontraktu pro bratislavský dopravní podnik vyrábí Škoda Electric část trolejbusů s pomocným diesel-agregátem, schopných jízdy i na místech, kde není trakční vedení.

V dodávkách trolejbusů na Slovensku je plzeňská Škodovka úspěšná nejen v Bratislavě, ale i v Prešově, Banské Bystrici a Žilině. Škodovácké trolejbusy jezdí také ve třinácti městech České republiky včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.

Během posledních měsíců uzavřela Škoda Electric kontrakt na kompletní montáž a dodávku elektrovýzbrojí pro 49 trolejbusů do italského města Bologna a na šest dvanáctimetrových nízkopodlažních vozidel pro španělské turistické letovisko Castellon. Trolejbusy z Plzně vyjely navíc do provozu v několika bulharských městech, například Sofii a Plevenu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)