Trolejbusy Škoda Electric zamíří do Chomutova a Jirkova
Plzeňská společnost Škoda Electric dodá pro Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova deset osmnáctimetrových kloubových trolejbusů typu Škoda 27 Tr a pět dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 26 Tr.
Karel Majer, člen představenstva společnosti Škoda Electric, k tomu uvedl, že severočeský dopravce díky této dodávce nových vozidel za zhruba 170 milionů korun v podstatě zcela obnoví vozový park trolejbusů.
Nové vozy ze Škodovky v systému MHD nahradí zastaralé vozy, z nichž deset má za sebou více než dvacet let provozu, dopravnímu podniku se tak výrazně sníží velké náklady na údržbu, navíc nové budou významně úspornější v provozu. Zásadně vzroste i komfort pro cestující a řidiče.
Nízkopodlažní kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr využívají karoserie polských autobusů Solaris řady Urbino. Vozidla s celkovou délkou 18.000 m šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm disponují maximální kapacitou 167 cestujících. K pohonu slouží elektromotor o výkonu 240 kW a udávána je maximální rychlost 65 km/h.
Dvounápravové trolejbusy Škoda 26 Tr rovněž využívají karoserie polských autobusů Solaris řady Urbino. Vozidla s celkovou délkou 12.000 m šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm disponují maximální kapacitou 102 cestujících. Pohonnou jednotkou je zde elektromotor o výkonu 160 kW a maximální rychlost je 65 km/h stejně jako u modelu 27 Tr.
Trolejbusy slouží v systému měst Chomutov a Jirkov na šesti linkách a najedou zhruba 700 tisíc kilometrů ročně. Ve výbavě nových vozidel pro tato města nebude chybět plošina pro vozíčkáře a ani nový zvukový orientační a informační systém.
Škodovácké trolejbusy jezdí i v dalších dvanácti městech České republiky, například Hradci Králové, Teplicích, Plzni nebo v Ostravě.