Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Únor 2013: Nové modely na českém trhu

Diskuze (92)
Které automobilové novinky se u nás začnou prodávat během následujícího měsíce?

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Nabídku dvou benzinových a jednoho dieselového motoru u Hondy Civic obohatí dostupnější vznětový pohon. Vedle 2,2 i-DTEC s nadstandardními parametry 110 kW a 350 N.m se postaví nový agregát 1,6 i-DTEC – s obvyklejšími 300 N.m a 88 kW. Kromě nižší ceny bude u nového turbodieselu lákadlem i spotřeba, v kombinovaném režimu vykazuje rekordních 3,6 l/100 km.

Mazda 6 sedan

Po čtyřech letech přichází nová generace Mazdy 6. Sedan využívá zcela novou techniku, která vychází z SUV CX-5. Sedan narostl o 10 cm na výsledných 4,87 metru. Základní cena je 539.900 Kč, na výběr je ze tří benzinových a dvou dieselových motorů. Prodej oficiálně startuje 26. února.

Mazda 6 Wagon

Mazda uplatňuje neobvyklou strategii. Společně se sedanem uvede do prodeje i kombi, které je kratší – s délkou 4,80 metru ale stále dost velké – a hlavně se nabízí za identické ceny jako sedan.

Opel Adam

Po rozpačitém angažmá Agily zkouší Opel zcela jiný přístup k segmentu miniaut. Třídveřový Adam, který se v únoru dostane i na české silnice, je městskou stylovkou. Zaujme designem a individualizací, Adama lze nakonfigurovat v tisících různých kombinací.

SEAT Toledo

Sesterský model Škody Rapid už zná české ceny od podzimu, prodej ale startuje v únoru. Model se španělskou značkou má výraznější design předních a zadních partií, zatím ale SEAT nepřistoupil k nabídce akčních balíčků, které by vyrovnaly zvýhodněné provedení Škoda Rapid Fresh.

Škoda Octavia III

Třetí generace Octavie je v prodeji od 2. února. Český trh je prvním, kde Škoda uvádí svoji klíčovou novinku. Ceny začínají na 334.900 korun za provedení Active 1,2 TSI. Díky tomu je nová generace při uvedení na trh historicky nejlevnější Octavií.

Volkswagen Golf 4Motion

Širokou nabídku motorů v novém Golfu doplňují dvě speciální verze. Pohon všech kol je dostupný ve dvou verzích 4Motion: s turbodieselem 1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW. V obou případech se jedná o novou spojku Haldex 5. generace. Mezi konkurenty je Golf momentálně jediným, kdo nabízí verzi 4x4, navíc za ceny od 508.900 Kč, tedy levněji než v předchozí generaci.

Diskuze (92)
15. 2. 2013 09:08
Re: ZÁZRAK
stara okta měla velice slušné prodeje po celé evropě.... to také o něčem svědčí - předpokládám, že spousta lidí jí bere jako finančně přijatelné auto pro rodinu, nebo jako dobrá varianta pro druhé auto k luxusnějšímu.
15. 2. 2013 09:06
Re: ZÁZRAK
zoufalec jste vy, když děláte zoufalce z lidí s jiným vkusem. Design přece je otázka vkusu.
A škoda ať už se líbí nebo nelíbí má inovativní precizní design.
8. 2. 2013 09:53
Re: Civic
Proti tomu nemám výhrad.
6. 2. 2013 23:41
Re: Civic
Tak si to vyzkoušej. Moje zkušenost je, že i u přeplňovaného motoru musíš podřadit, pokud chceš nejlepší výsledky. Od určitých otáček se ti to nemusí vyplatit, ať už kvůli prodlevám při řazení, nebo kvůli šířce pásma, kde má motor dávat maximální výkon.

Pokud jde o downsizing... podle mne se diskutuje o blbostech. Výkon je výkon, účinnost je účinnost. 90 kW zůstane 90 kW a přidáním turbodmychadla se z 0,3 nestane 0,5. Výhoda je v určitém režimu provozu. Tečka. Z dynamického hlediska pak v ploché výkonové křivce. S dobrou převodovkou tak není problém dosáhnout prakticky konstantního výkonu v téměř celém spektru rychlostí. Víc k tomu není co říct. Můžeš to jen detailněji rozebrat. Nevím, o čem je tedy řeč. Nevím, proč se pořád řeší, jestli funguje, nebo nefunguje. Jsou jasně daná fakta a není o čem diskutovat. Vždyť tohle musí být jasné pomalu i žákům základních škol.

Jedna strana mince je nižší normovaná spotřeba, druhá strana mince je, že běžný zákazník spíš dá přednost přeplňovanému motoru, protože působí silněji, přesvědčivěji. To je důsledek právě nabírání na hmotnosti a škrcení motorů.
6. 2. 2013 17:17
Re: Civic
Ano, s tímhle souhlasím, jde o to, že tam toho výkonu je víc než u atmosféry. Maximum má však taky poměrně vysoko. Nicméně i díky tomu lze právě zrychlovat i bez podžřazení, pokud člověk skutečně nechce jet naplno. Co se týče hlučnosti, tam je to jasné.

Jinak dnes vyšel na autofou článek týkající se této problematiky [odkaz]
Určitě by se k němu našly nějaké výhrady, ale opět je to trochu střízlivější pohled na věc.