Nová generace Mazdy 6 je zde! Že dobře vypadá, víme už dlouho. Že navíc i skvěle jezdí, jsme však teprve museli vyzkoušet.

Video

Zatímco drtivá většina ostatních výrobců spoléhá u benzinových motorizací na downsizing, Mazda přišla s novou generací atmosférických agregátů s „plnohodnotnými“ objemy. V nabídce jsou dvě výkonnostní verze dvoulitrového čtyřválce s proměnným časováním ventilů, komu by ani 121 kW nestačilo, ten může sáhnout po o půl litru větším čtyřválci s výkonem 141 kW. Jako první jsme vyzkoušeli benzinové kombi se slabším dvoulitrem (107 kW) a manuální převodovkou.

Jistě, agregát potřebuje k životu otáčky, nicméně dokáže se k nim propracovat pocitově velmi jednoduše. Určitá „lehkonohost“ pramení z dobře poskládané šestistupňové převodovky, jakož i nízké váze. Naše kombi má udávanou pohotovostní hmotnost jenom 1305 kilogramů, což je v dnešní střední třídě hodnota vskutku nevídaná.

Jakmile jsou otáčky před hranicí tří tisíc, sametové představení začíná. Žádné syčení turba, žádné náhlé zaražení do sedačky; benzinový čtyřválec svůj potenciál nevystřílí v nízkých a středních otáčkách, jakkoliv ty jsou pro běžnou jízdu dostatečné. Kolem čtyř tisíc se začínají v jeho projevu objevovat velmi pěkné zpěvné tóny, které vás přinutí nechat nohu na plynu ještě o něco déle. Pak vás zastaví až omezovač na 6.500 otáčkách. Mimochodem, Mazda používá dva typy pedálů plynu, zatímco u automatu je dvoustupňový (tedy se spínačem pro kickdown), v autech s manuální převodovkou je klasický bez mezipolohy. Obě dvě verze jsou ukotveny do podlahy.

Mazda6 2.0 MZR Wagon – Hravý baťůžkář

Řazení je velmi dobré, dráhy jsou na klasické auto střední třídy sportovně krátké, řadička se v kulise pohybuje bez protestů a hlavice skvěle padne do ruky. Oproti minulé šestce je větší a výrazněji ergonomicky zpracovaná. Dávkovatelnost i samotný účinek brzd jsou bez připomínek. Řízení si zaslouží pochvalu, posilovač je pěkně tuhý, i kolem středové polohy přesný a se zvětšujícím se úhlem otočení zbytečně neměkne. Časy „upovídaných volantů“ jsou asi nenávratně pryč, nicméně pokud by budoucnost měla být alespoň takováto, tak proč ne.

Mazda 6 kombi: Zážehové motory
Motor2.0 Skyactiv-G2.5 Skyactiv-G
Převodovka6M6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]199819982488
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]210/4000210/4000256/3250
Max. rychlost [km/h]206214 (206)220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,69,1 (10,2)7,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,9 (6,0)6,4
Cena Emotion [Kč]539.900- (-)- (-)
Cena Challenge [Kč]619.900- (679.900)- (-)
Cena Attraction [Kč]659.900- (716.900)- (-)
Cena Revolution [Kč]- 709.900 (-) - (804.900)

Vůz je v nejvyšší výbavě Revolution, která zahrnuje například kožené čalounění, audiosystém BOSE či devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Bohužel, chtělo by se u posledně jmenované položky říci. K lehkému šasi se velká a těžká kola moc nehodí, oproti sedmnáctipalcovým ráfkům sice určitě přinesou jisté zlepšení chování vozu na hladkém asfaltu, nicméně všude jinde jde spíše o volbu ega než rozumu. I na sedmnáctkách jsou totiž jízdní vlastnosti šestky výborné, přičemž tlumení krátkých nerovností je výrazně lepší.

Sedmnáctipalcová kola jsme vyzkoušeli na sedanu, je možné, že naše závěry jsou ovlivněny i lehce rozdílným naladěním podvozku sedanu. Rozvor verze kombi byl totiž, i z důvodu zachování dobré torzní tuhosti, zkrácen o 80 mm, konkrétně z 2830 mm na 2750 milimetrů. Důvodem zkrácení jsou samozřejmě i rozdílné plány Mazdy s oběma verzemi: zatímco sedan se bude bít na amerických trzích, kombík vyrobený z méně materiálu se v těžkých evropských cenotvorbových bitvách prosadí o něco lépe. Slogan „Wagon za cenu verze sedan“ bude mít velký úspěch.

Pod kapotou elegantního sedanu o délce 4870 milimetrů (to je o 65 mm více než u kombi) pracoval silnější dieselový agregát o objemu 2,2 litru. Jeho 129 kW proudilo k předním kolům skrze automatickou převodovku Zajímavostí je, že tento vznětový motor má naprosto stejný kompresní poměr (14,0:1) jako benzinový dvoulitr.

Dlouhodobý test: Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon - Na cestách po vlastech českých

Výkon je i díky vynikajícímu automatu dodáván bez škubání či turboefektu, motor s převodovkou si prostě velmi dobře rozumí. Utlumení je na velmi vysoké úrovni, ani studený motor nemá sklony k hlučnému nýtování. Příjemné je široké spektrum využitelných otáček (na diesel), kdy si agregát nechává bez odmlouvání líbit cokoliv mezi 1.500 a 5.000 min-1. Ideální je samozřejmě držet motor mezi dvěma a třemi tisíci, to dokázalo vůz o pohotovostní hmotnosti 1420 kg slušně rozhýbat.

Při stokilometrové rychlosti točil motor na nejvyšší, šestý převodový stupeň 1.900 otáček a spotřeba se i se třemi cestujícími a jejich zavazadly pohybovala pod šesti litry paliva. Navíc foukal nevyzpytatelný vítr, takže na přesnější sledování spotřeby si počkejme až na tradiční český test. Sedan je i ve vysokých rychlostech příkladně stabilní, oproti agilnější verzi kombi působí klidnějším dojmem. Ostatně on by si sedan mohl klidně říkat „auto vyšší střední třídy“, protože v porovnání například s Volvem S80 velikostně nezaostává.

Mazda 6 kombi: Vznětové motory
Motor2.2 Skyactiv-D
Převodovka6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]21912191
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/4500129/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/1800-2600420/2000
Max. rychlost [km/h]210 (202)221 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,2 (10,0)8,0 (8,6)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4 (4,9)4,6 (4,9)
Cena Emotion [Kč]599.900 (-)- (-)
Cena Challenge [Kč]669.900 (719.900)- (-)
Cena Attraction [Kč]709.900 (759.900)- (-)
Cena Revolution [Kč]759.900 (-)771.900 (854.900)

Interiér vychází z nám již dobře známé Mazdy CX-5, ovšem klasická karoserie nabízí tradičnější polohu za volantem, která bude sportovně založeným řidičům vyhovovat více. Díky nízko upevněným sedadlům se můžete, pokud si sedačku spustíte do nejnižší polohy, nechat zcela obklopit interiérem. Podobně jako v CX-5 ani zde nejsou odkládací prostory zrovna velké. Řeč je hlavně o přihrádkách ve dveřích, kam se sice pohodlně vejdou velké PET lahve, jenže navíc už skoro nic. Sedan nabídne téměř totožný zavazadlový prostor (489 vs. 522 l) jako kombi, variabilita je však přirozeně nižší. Překvapila nás obří délka zavazadelníku, 118 centimetrů (měřeno uprostřed vozu) je na sedan opravdu rekordní hodnota. O celých osm centimetrů víc než u kombíku. Šířka mezi podběhy, 104 cm, je stejná u obou provedení. Vnitřní výška kufru sedanu je 50 centimetrů, u kombíku je pod platem 46 centimetrů.

Mazda 6 2,0 DISI – Čekání na Sky-G

Místa je na všech sedadlech dostatek. U sedanu se napřímený cestující s výškou 180 cm začíná dotýkat hlavou stropu, v kombíku mu ještě asi pět centimetrů zbývá. S místem před koleny je situace opačná, v sedanu si cestující připadá až superbovsky vzdušně. Pro spáče na zadních sedadlech máme dobrou zprávu, C sloupek je u sedanu umístěn přímo ideálně tak, že hlava spočine na opěrce a spánkem se opře o měkké polstrování sloupku. To na delších cestách potěší.

Celkově v nás nová šestka zanechala velmi dobrý dojem, zejména sedan mezigeneračně neuvěřitelně vyzrál. Jisté jízdní vlastnosti, pokročilá technika a spousta místa v interiéru, to jsou opravdu pádné argumenty. Těšme se na klasický test!


Mazda6
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Stát zařadil na svou černou listinu první hazardní web. Sídlo měl v Karibiku Stát zařadil na svou černou listinu první hazardní web. Sídlo měl v Karibiku

Ministerstvo financí zařadilo první web na seznam…

Tykač vydusil Královopolskou RIA kvůli Chvaleticím, firma podává návrh na reorganizaci Tykač vydusil Královopolskou RIA kvůli Chvaleticím, firma podává návrh na reorganizaci

Královopolská RIA, s kterou vede Krajský soud v Brně…

Opomíjená evropská etnika se hlásí o svá práva, státy musejí účtovat s minulostí Opomíjená evropská etnika se hlásí o svá práva, státy musejí účtovat s minulostí

Severské země se v posledních měsících odhodlávají k…

Vědci zjistili, že antibiotika a vitamin C likvidují rakovinu Vědci zjistili, že antibiotika a vitamin C likvidují rakovinu

Budoucí léky působící proti rakovinnému bujení v těle by…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 



 
Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

TEST: Toyota Prius Plug-in Hybrid – Návštěva z budoucnosti

Dnes 12:52

Toyota na nejnovější provedení plug-in hybridního Priusu láká zejména skvělou spotřebou paliva. Jak moc je pravdivá a čím dalším vůz dokáže zaujmout?




Blesk.cz

Nová řada Tvojí tváře odhaluje první jména: Představí se zpívající modelka Jitka Boho a akční Machálková

Nová řada Tvojí tváře odhaluje první jména:…

Nová řada televizní show Tvoje tvář má známý hlas se blíží. Předchozí řady nasadily laťku pořádně vysoko. Ta…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Djokovič ukončil sezonu, po 51 účastech vynechá grandslam

Djokovič ukončil sezonu, po 51 účastech vynechá grandslam

Přetrvávající bolesti v lokti donutily srbskou tenisovou hvězdu Novaka Djokoviče předčasně ukončit sezonu.…

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Silný Ngadeu, aktivní Hušbauer i nevýrazný Rotaň

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Silný Ngadeu, aktivní Hušbauer i…

Jasná převaha, hodně šancí, ale nakonec výhra jen 1:0. Tak se dá stručně popsat zápas Slavie ve 3. předkole Ligy…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Potápěč a fotograf žraloků Richard Jaroněk: Člověk je největší parazit na planetě Zemi

Potápěč a fotograf žraloků Richard Jaroněk: Člověk…

Téma žraloci je pro něj nevyčerpatelné, o žraločích samicích mluví jako o svých holčičkách. A přiznává, že někdy…