Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Radikální a úžasná úprava klasického Porsche 911 od DP Motorsport

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Jsou úpravy aut, jež dávno dosáhla veteránského věku, zločinem, nebo ne? U DP Motorsport radikálně modifikovali Porsche 911, které je jen o rok mladší než samotná firma...

Upravovat starší porsche umí kdekdo. Nebo je spíše stavět znovu s využitím původních i moderních dílů. Singer? Ruf? Magnus Walker? DP Motorsport z německého Overathu na východ od Kolína nad Rýnem jsou poměrně známou firmou, slavné značce, konkrétně legendárnímu typu 911, se věnují dlouhá léta. Ekkehard Zimmermann společnost založil už v roce 1973. A podobnou práci zvládnou Germáni levou zadní. Posledním počinem je rudý vůz s označením RS 3.5 Evolution. Už z něj vyplývá, že tohle nebude jen tak ledajaká devětsetjedenáctka!

Že by klasika? Jistě! Coby základ posloužila krasavice roku výroby 1974, je jí tedy třiačtyřicet a pochází z tehdy prezentované série G. A o nějaké lehké osvěžení tady rozhodně nešlo, kdepak! Karoserie byla rozšířena, konkrétně starým dobrým laminátem a uhlíkovými vlákny. Blatníky včetně podběhů, boční prahy, nárazníky... Změnila se zrcátka, která jsou moderní a aerodynamická, ale moc v nich asi pilot neuvidí. Jen tak nějaký prostý řidič na vyhrazené místo určitě neusedne.

V zádi, pod víkem s mohutným křídlem, se nachází plochý šestiválec 3,5 l s výkonem 268 kW (365 k), mechanickým vstřikováním paliva od Edelweiss Motorsport, zdvojeným zapalováním a ostrými vačkami z verze RSR (bohužel nevíme nic konkrétnějšího). To znamená, že jde o původní vzduchem chlazenou jednotku, akorát její objem byl navýšen. Převodovka s leštěnou řadicí pákou dostala kratší poměry, aby skvost lépe zrychloval, konkrétní čísla ale tuner, jestli se dá vůbec ještě tak nazvat, tají. Diferenciál je samosvorný.

Změn doznal samozřejmě i podvozek, zde přišly na řadu komponenty značky H&R, tlumiče, vinuté pružiny a vlastní nastavitelné stabilizátory. Brzdy překvapivě nejsou moderní, své místo si zde našly kotouče z 930 Turbo 3.3. Aby nová stará 911 seděla na silnici, no, hlavně okruhu s hladkým asfaltem opravdu pořádně, jezdí na patnáctipalcových kolech Fuchs obutých do semislicků Michelin s rozměry 225/55 na přední nápravě a 335/35 vzadu. Velikosti gum odpovídá i šířka ráfků: 9, respektive 13 palců.

DP autu vdechli nový život, změn uskutečnili podle vlastních slov celou tisícovku. A maximálně ho odlehčili včetně akumulátoru, který se používá také při závodech, váží pouze 940 kilo. Tedy suché, bez provozních kapalin. Karbonová je totiž i osmdesátilitrová palivová nádrž, boční okna jsou jako u soutěžních vozů pro změnu z tvrzeného plexiskla a mají dokonce posuvnou část. V kabině sice trůní ochranná klec, stejně rudá jako celé auto, ale jinak byl doslova oholen na kost, zcela chybí čalounění dveří.... Volant Momo o průměru jen 350 mm, dvě anatomické sedačky se čtyřbodovými pásy Schroth a zase spousta uhlíkových kompozitů, hlavně na palubní desce. Nestačí?

Jde o zakázkovou práci, o tom, kolik ladič investoval, taktéž skromně mlčí. Vylepšení jsou mraky, práce odvedl hodně a zadarmo tak určitě nečinil. Skalní fanoušci klasických Porsche možná pláčou, veterán to není, spíš to, čemu za Atlantikem říkají „restomod“. Ovšem leckteré použité díly pocházejí také ze starších řad. Navíc se najde se i spousta těch, kterým se taková moderní modifikace líbí. A pak že starého psa nejde naučit novým kouskům...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)