Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úsekové měření na dálnici D1 je v ostrém provozu, řidičům už chodí pokuty

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)
Detekční kamery umí po projetí automobilu měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Ty pak budou přestupky řešit s provozovatelem vozidla.

Úsekové měření rychlosti na dálnici D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou je v ostrém provozu. Pokutu by tak měli dostat řidiči, kteří ve stavebním omezení nedodrželi povolenou rychlost od začátku června, od kdy přestupky sbírá policie. Zatímco obec Rosice, která má na starosti úsek ve směru na Prahu, už obálky s pokutami začala rozesílat, obec Šlapanice v opačném směru zatím se zpracováním přestupků nezačala. ČTK to řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Podle něj je ale v podstatě jedno, kdy obce s rozesíláním obálek začnou. Rozhodující je, že od začátku měsíce se všechny přestupky sbírají do databáze.

Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Právě na těchto citlivých místech se mají zařízení pro měření postupně objevit. Silničáři si od nového opatření slibují kromě zvýšení plynulosti provozu i zvýšení bezpečnosti lidí pracujících na opravě dálnice. Naopak místa bez uzavírek by i do budoucna neměla být trvale pod dohledem radarů.

Ředitelství silnic a dálnic plánuje pořídit dalších pět podobných zařízení, která by se postupně měla objevit na dalších opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěných pět úseků, přičemž čtyři úseky z první vlny rekonstrukce, která začala v roce 2014, jsou už dokončené.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (75)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:57
Re: hm...
No, takže ten, kdo určil tu rychlost byl úplněj blbec a ty jseš tak chytrej, že vždycky správně rozhodneš o tom, kolik máš jet.. teď už tomu začínám rozumět!

Nebyls to ty, kdo mě tuhle, když jsem jel kousek po dálnici s Puntem, začal v omezení, kde byl k dispozici jen jeden pruh a já jsem jel tupě asi 80 v 80... já myslím, že jsem jel v praxi tak 83, a on mě prudce dojel zezadu, najel tak blízko, že mi jeho světla zmizela ze zrcátka... a když zpomalil natolik, že jsem je zase viděl, tak koukám, že mě PROBLIKÁVÁ?!!
Asi očekával, že se vznesu a uvolním mu cestu... nebo jsem možná, podle něj, měl projet těma plastovýma ohradníkama do protisměru - aby on mohl pokračovat rychlostí, kterou ON považoval za přiměřenou...

:-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:50
Re: hm...
No - ale 11 je pořád pár!

Vyjádřeno čísly: při povolené rychlosti ujedeš 11 km za 5 minut.
Při rychlosti 80km/hod na to potřebuješ 8 minut...

Takže nejdelší úsek s omezením Tě zdrží o 3 minuty... šokující... k nevydržení.

Teď už úplně chápu, proč se vyždycky najde nějakej blbec, co tak tu rychlost nedodrží a způsobí nehodu.
A kvůli ní pak dálnice stojí 3 hodiny.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:45
Re: Článek o motorech PSA 1.6 THP
Jak Tě to mohlo napadnout!

Diskuze redakce přece nečte...

Třeba jim samotným přišlo blbý nazývat v titulku "problémovým" motorem něco, co funguje v praxi zřetelně lépe než TSI...
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:43
Re: co je špatně?
Píšu to nahoře: limity budou spíš 30 / 80... a na dlouhé vzdálenosti budeme jezdit vlakem.
A tím pojedeme 260km/hod... ale tunelem a mezi ploty... a já Ti vlastně nevím. Možná je to tak dobře.

:-(
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:36
Re: Predpisy
Podívej se na každoroční počet mrtvých a součet škod při dopravních nehodách... takže ohrožuješ víc, než s tou pistolí!

Jo, já taky... ale já si nenalhávám, že ne.
;-)

Můj osobní názor je, že budeme už brzo jezdit v menších autech, max 50kW... rychlost bude omezena řekněme na 80 km/hod... v obcích tak na 30.

A radary budou úplně všude a překročení bude trestným činem obecného ohrožení.

S tím, co se už teď vyrábí, je stejně radost z jízdy pryč, tak už to není až takovej rozdíl.
Zvýší se bezpečnost... a sníží se spotřeba = emise.
Bez udělátek.

Schválně si zkus absolvovat nějakou obvyklou trasu rychlostí do 80, s vědomě opatrnýma rozjezdama a zrychlováním... a budeš zírat, že i tvoje auto umí jezdit s "normovanou" spotřebou... jo, není to žádná legrace. Ale tak nezněla otázka.

Bezpečnost a emise.
Klíčová součást je mezi sedačkou a volantem.