Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní

Michal Fokt
Diskuze (28)
Facelift přinesl modelu Porsche 911 GTS také úplně nový, downsizovaný motor 3,0 l se dvěma turby!

Je to pro milovníka sportovně orientovaných aut zvláštní pocit, být přímým účastníkem pohřbu těch nejlepších atmosférických motorů historie. Vyléčí nás "víc"? Víc výkonu a točivého momentu, víc turbodmychadel? Asi bude muset, nic jiného nám totiž nezbývá. Další na řadě, kdo přišel o skvostný atmosférický motor, je modernizované Porsche 911 GTS.

Jeho 3,8litrový boxer se odebral na věčnost a nahrazuje jej úplně nový plochý šestiválec. Ten downsizoval na objem 3,0 l, jenž je podpořen dvěma turbodmychadly a je tedy pochopitelně výkonnější a silnější. Pyšní se výkonem 450 koní (331 kW) a točivým momentem 550 N.m v rozmezí 2150-5500 otáček, na který pochopitelně dosavadní motor nemohl ani pomyslet.

Jako doposud, rodina GTS čítá verze Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet, Carrera 4 GTS Cabriolet a Targa 4 GTS. Nejrychlejší z nich je 911 Carrera 4 GTS Coupe, která umí za asistence dvouspojky PDK stovku za 3,6 s. Všechny modely jedou přes 300 km/h, kupé s manuálem vede s rychlostí 312 km/h. I po faceliftu však lze mít GTSka s manuální převodovkou. Hlavní výhodou přeplňovaného motoru jsou kromě zátahu "vocpoda" také sympatické papírové hodnoty spotřeby, auta by měla v kombinaci jezdit za 8,3 na 100 km.

Co se vzhledu týče, jsou tu nové přední světlomety i zadní svítilny, spojené u zadokolek černým proužkem, přední lip SportDesign, 20" černá kola s centrální maticí a černé koncovky výfuku. Modely GTS jsou do prodeje v březnu a ceny začínají v Německu na 124 451 eur (cca 3,4 milionu korun) za kupé s manuálem a pohonem zadních kol, máte tedy opravdu poslední šanci koupit v nejbližších týdnech GTS s tři-osmičkou.

Michal Fokt
Diskuze (28)
Avatar - praděda7
22. 1. 2017 15:42
Re: Kdo chce atmo
Avatar - praděda7
22. 1. 2017 15:39
Re: Kdo chce atmo
Přesně! Corvetta se 7stupňovým manuálem... :yes:
Avatar - praděda7
22. 1. 2017 15:23
Re: Kdo chce atmo
Přesně! "Emisní doba" si turbo vynutila... ;-\ Moje upravená DC2 Integra Type R dávala maximální výkon při 9300 ot/min... ;-)
Avatar - Bully_
10. 1. 2017 14:08
Re: Kdo chce atmo
I atmosfericky motor muzes naladit tak, aby mel v urcitych rozmezich otacek uzivatelsky privetivou plochou krivku krouticiho momentu a VELMI NEPATRNE i vykonu. Tj. aby neslo o klasicky sportovni NA motor s linearni krivkou a spickou, to opravdu kazdy nechce, atmo neatmo. S kompresorem potom MUZES tuto vlastnost jeste trosku vic podporit. Z technickeho hlediska ale neni jediny duvod, proc by se mela charakteristika motoru pouzitim mech. kompresoru vubec menit- pokud tedy vylozene tuhle zmenu nechces a nedocilis ji JINYM ZPUSOBEM, ROZHODNE NE SAMOTNYM KOMPRESOREM (to je to, oc tu bezi a co jsi vubec nepochopil). Proc, to jsem ti napsal vys, nebo si to precti v jakemkoli clanku pojednavajicim o teto technice. Ze sve zkusenosti s nejakymi klidne i nekolika konkretnimi motory bez zakladni znalosti principu mech. kompresoru prece nemuzes vyvozovat obecne zavery o kompresoru jako takovem. Pokud se ale pod timto clankem bavime o sportovnich automobilech a nekteri jedinci porad narikaji nad ztratou charakteru turbomotoru, pak k tomu pri preplnovani mech. kompresorem neni proste zadny duvod. (Jiste, mech. kompresor ma krome svych vyhod i svoje nevyhody, ale o tom tu ted nepiseme).
Oproti tomu klasicke turbodmychadlo uz ze sve samotne technicke podstaty tyhle zmeny charakteru motoru prinese VZDYCKY a ruznymi dalsimi sofistikovanymi a nakladnymi upravami motoru se da tahle zmena jen castecne utlumit.
Avatar - iudex
10. 1. 2017 13:22
Re: Kdo chce atmo
Paušalizuješ. To čo píšeš platí pre niektoré kompresorové motory, zrejme práve Tvoj Lotus, ale nie absolútne. Tu máš napr. krivku priebehu výkonu a krútiaku kompresorového motora 3,0TFSI: [odkaz]
Kde tam je to, čo píšeš, t.j. "ma klasickou atmo linearni krivku vykonu a krouticiho momentu (cim vic otacek, tim vic vykonu i krouticiho momentu)"?
Neviem ako Ty, ja tam ale ja vidím klasický priebeh krútiaku ako u motora preplňovaného turbodúchadlom, t.j. absolútne plochá krivka momentu v rozmedzí cca. 2500 až 5000 rpm, presne ako pri turbodúchadlových motoroch a vrchol výkonu už pri cca. 4800 rpm bez špičky. A motory preplňované kompresorom, s ktorými som jazdil, sa aj tak správali, teda veľa krútiaku odspodu a v strednom pásme, bez nejakej extra vysokootáčkovej charakteristiky. Skrátka som nevidel žiadny rozdiel oproti svojmu turbodúchadlom preplňovanému autu. Preto som napísal, čo som napísal a za tým si stojím.