Už došlo i na Porsche 911 GTS: Má nové biturbo a 450 koní
Je to pro milovníka sportovně orientovaných aut zvláštní pocit, být přímým účastníkem pohřbu těch nejlepších atmosférických motorů historie. Vyléčí nás "víc"? Víc výkonu a točivého momentu, víc turbodmychadel? Asi bude muset, nic jiného nám totiž nezbývá. Další na řadě, kdo přišel o skvostný atmosférický motor, je modernizované Porsche 911 GTS.
Jeho 3,8litrový boxer se odebral na věčnost a nahrazuje jej úplně nový plochý šestiválec. Ten downsizoval na objem 3,0 l, jenž je podpořen dvěma turbodmychadly a je tedy pochopitelně výkonnější a silnější. Pyšní se výkonem 450 koní (331 kW) a točivým momentem 550 N.m v rozmezí 2150-5500 otáček, na který pochopitelně dosavadní motor nemohl ani pomyslet.
Jako doposud, rodina GTS čítá verze Carrera GTS, Carrera 4 GTS, Carrera GTS Cabriolet, Carrera 4 GTS Cabriolet a Targa 4 GTS. Nejrychlejší z nich je 911 Carrera 4 GTS Coupe, která umí za asistence dvouspojky PDK stovku za 3,6 s. Všechny modely jedou přes 300 km/h, kupé s manuálem vede s rychlostí 312 km/h. I po faceliftu však lze mít GTSka s manuální převodovkou. Hlavní výhodou přeplňovaného motoru jsou kromě zátahu "vocpoda" také sympatické papírové hodnoty spotřeby, auta by měla v kombinaci jezdit za 8,3 na 100 km.
Co se vzhledu týče, jsou tu nové přední světlomety i zadní svítilny, spojené u zadokolek černým proužkem, přední lip SportDesign, 20" černá kola s centrální maticí a černé koncovky výfuku. Modely GTS jsou do prodeje v březnu a ceny začínají v Německu na 124 451 eur (cca 3,4 milionu korun) za kupé s manuálem a pohonem zadních kol, máte tedy opravdu poslední šanci koupit v nejbližších týdnech GTS s tři-osmičkou.