Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu se loni prodalo víc aut, zájem o naftová ale klesá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
Prodej nových osobních aut v Německu se loni zvýšil o 2,7 procenta na 3,44 milionu. Snížil se však zájem o auta s naftovým motorem a jejich podíl na celkovém prodeji byl nejnižší od roku 2009.

Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Jedničkou mezi dováženými značkami je Škoda. Německo má největší automobilový trh v Evropě.

Podíl vozů s naftovým motorem na celkovém prodeji klesl na 38,8 procenta ze 45,9 procenta předloni. Zájem o naftová auta klesá od skandálu automobilky Volkswagen s manipulacemi při testování emisí těchto vozů.

Podíl aut s benzinovým motorem na celkovém prodeji se mírně zvýšil a dosáhl 57,7 procenta. Dál prudce rostl prodej aut s alternativním pohonem, jejich podíl na celkovém prodeji ale dál zůstává nízký.

Jedničkou na německém trhu s podílem 18,4 procenta zůstal Volkswagen, i když mu prodej loni klesl o 3,3 procenta. Největší dovozní značkou byla Škoda s podílem na trhu 5,6 procenta, za ní následoval Renault s podílem 3,9 procenta.

Mírně se loni snížil prodej automobilů BMW, naopak více aut prodaly automobilky Mercedes a Ford. Prudce se zvýšil prodej vozů Tesla, a to o 74,6 procenta. Prodej značky Alfa Romeo stoupl o 42 procent.

Úřad KBA dodal, že preferovanou barvou vozů loni zůstala šedá s podílem 28,5 procenta a pak černá, jejíž podíl činil 25,6 procenta. Na více než pětinu se zvýšil podíl bílých vozů.

V prosinci se prodej aut v Německu snížil o jedno procento.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (33)
7. 1. 2018 19:11
Re: registrace dieselů v Německu od roku 2000
oprava v minulem postu > minulej rok >:D
7. 1. 2018 17:15
Re: registrace dieselů v Německu od roku 2000
To je i můj názor, podvozek Supa mi pro těch 140kw (s tím, že to nejede na těch 140kw) přijde ještě v pohodě. Ale na těch 206 to fakt nemá. A ani si nemyslím, že je to záměrně, prostě to spíš ojebali a sází na to, že to kupující nebudou řešit.
Porovnávám to proto, že z tohodle vybírám. Slabší 2,0TSI je předokolka (což by mi asi ani s ohledem na mizerný nastavení Haldexu v Supu nevadilo), ale hlavně ten motor je myslím až na jiný turbo stejný. Nepředpokládám, že to bude žrát nějak míň. 1,8 bych rád zkusil, ale pro automat má snížený krouťák a navíc má snad suchý DSG a to fakt nedám.
Kodiaq jsem měl s 140kw několik měsíců a sedělo mi to celkově víc než sup, teda až na mizerný sedačky. A ani s podvozkem jsem problém neměl, ono to s tím 140kw taky nijak moc nejelo.
Každopádně vybírám z tědlech dvou, Passata nemůžu, respektive by vyšel mnohem dráž. Kodiaq má teď nesmyslně dlouhý čekací doby. A koupit si to nějak nechci ani jedno..
7. 1. 2018 16:21
Re: Ada tady výjimečně není
jen tak doplacu at je sranda, dieselove lokomotivy dnes dela jen par firem a vyvoj tech motoru se vpodstate jiz zastavil a jen se recykluje, do 10-15 let ciste dieselove lokomotivy boudou mezi nove prodavanyma spise rarita, i v mistech jako je Indie :yes: ale je videt ze jsi znalec to jo :-! v lokomotivach se spise prosazuji diesel hybridni lokomotivy kde diesel slouzi jen jako generator, a zacinaji se pomalu prosazovat vodikove a plynove motorizace lokolotivy, vodikove samozrejme bez spalovani, vodik je jen jiny zdroj energie pro elektro
7. 1. 2018 16:17
Re: registrace dieselů v Německu od roku 2000
a proc porovnavas motorizace ktere jsou od sebe vzdalene 66kW a z pohledu dinamiky a pruznosti je to nesrovnatelne? i z pohledu pruznosti je lepsi nez ten vrcholnej diesel 1,8TSi se 132kW

jestli kvuli 4x4 tak pak jo, ale asi bych v tehle cene stejne spise volil Passat a ne desnej Superb ktrerej ma otresnej podvozek na to jake je to auto

ja pro Skodovku vpodstate delam (tento rok 3 zakazky) a mel jsem moznost se svest v Superbu Kodiaq a Karoq v mnoha motorizacich, a vrchol bych nevolil ani v jednom z tech aut, Skodovka proste podvozky neumi naladit pro ty vrcholne motorizace (mozna zamerne kvuli koncernu)
7. 1. 2018 13:33
Re: registrace dieselů v Německu od roku 2000
2.0TSI nebo 3.0TDI
1.4TSI-1.8TSI nebo 2.0TDI
Potom muzes srovnavat spotrebu, bude tak 0,5 - 1,5 vyssi