Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Valtra uvádí novou generaci traktorů řady A

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Finský výrobce traktorů Valtra představuje nové provedení svých tří- a čtyřválcových traktorů řady A.

Finský výrobce traktorů Valtra, patřící pod křídla AGCO Corporation, uzavírá generační výměnu svých modelových řad a uvádí čtvrtou generaci řady A. Ta je zároveň první, která je vyráběna jak ve finském Suolahti, tak v brazilském Mogi das Cruzes.

Předchozí generace řady A nabízela dvě větší provedení s výkonem mezi 65 a 76 kW, zatímco tři menší verze byly k dispozici s výkony od 37 do 57 kW. Nová generace nastupuje v celkem sedmi provedeních s výkony od 55 do 97 kW.

K pohonu traktorů čtvrté generace řady A slouží tříválcové a čtyřválcové vznětové motory AGCO Power Tier4 se systémem SCR. Pouze verze s nejnižším výkonem využívá EGR.

Nejnižší stupeň nabídky tedy představuje tříválec o objemu 3,3 litru s výkony 55, 63 a 71 kW. Tento motor disponuje nejvyššími hodnotami točivého momentu 312, 347 a 370 N.m.

Střed a vrchol nabídky nové řady A představují traktory se čtyřválcem o objemu 4,4 litru, u nějž lze volit ze čtyř provedení s nejvyššími výkony 75, 82, 89 a 97 kW. Tyto verze pak disponují nejvyššími hodnotami točivého momentu 410, 460, 510 a 540 N.m.

Motory nové generace traktorů Valtra řady A spolupracují s novou převodovkou, nabízející dva rozsahy 12 rychlostních stupňů dopředu a dozadu. Šest z těchto rychlostí odpovídá typickému rozsahu otáček práce v terénu 4–12 km/h. Díky možnosti super plazivého převodu lze zajistit nejnižší možnou rychlost 0,09 km/h.

Novinka se vedle svých pohonných jednotek pyšní i novým modulární provedením podvozku. To umožňuje, aby měly tři nejmenší modely s tříválcovými motory rozvor náprav 2250 mm, dvojice výkonnějších čtyřválců pak má rozvor 2430 mm a dvě nejvýkonnější verze mají rozvor náprav 2500 mm.

Od svého předchůdce se čtvrtá generace řady A odlišuje designem kapoty motoru i provedením kabiny, jímž navazuje na modely vyšších řad N, T a S. Tato kabina nabízí oproti předchozímu provedení lepší výhled do všech stran a rovněž komfortnější pracoviště řidiče.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - hedvin
9. 7. 2017 10:38
autosalon
[odkaz] nechci dělat reklamu ale v autosalonu dostali k testu novýho fendta a Pepa mu dal za uši
9. 7. 2017 09:28
Re: Do dneška
A ďalší valec sedí za volantom! ;-)
Avatar - Well-being
9. 7. 2017 07:43
Do dneška
jsem si myslel, že tříválcový, resp. čtyřválcový může být jen motor. Ejhle, on i traktor ... ;-)