Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Německa 2015: Marc Marquez zpátky ve formě

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Devátým závodem letošní sezóny GP silničních motorek byl německý Sachsenring. Na nejkratší trati v kalendáři triumfoval v MotoGP suverénně Marc Marquez, v Moto2 Xavier Simeon a v nejslabší kubatuře pak Danny Kent.

MotoGP

V kvalifikaci MotoGP to nevypadalo, že letos vládne Yamaha. Tovární hondy Marqueze a Pedrosy byly rychlejší. Zaujal Yonny Hernandez (Pramac Ducati) pátým časem a prostředním místem ve druhé řadě vedle Rossiho. Jenže jeho týmovému kolegovi Lorenzovi stačily dvě zatáčky k tomu, aby oba stroje v barvách Repsolu překonal. Rossi zdolal Iannoneho (Ducati) a usadil se na čtyřce.

Ustlali si Scott Redding, Mike di Meglio i Abrahamův náhradník Aoyama, ale devítinásobný šampion se s rozvlněnou motorkou popral a ztratil jen mírně.

VC Německa 2015 – MotoGP – Pořadí v cíli
1. Marc Marquez Honda Repsol Honda Team 41:01,087 min
2. Dani Pedrosa Honda Repsol Honda Team +2,226 s
3. Valentino Rossi Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +5,608 s
4. Jorge Lorenzo Yamaha Movistar Yamaha MotoGP +9,928 s
5. Andrea Iannone Ducati Ducati Team +20,785 s
6. Bradley Smith Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +23,215 s
7. Cal Crutchlow Honda CWM LCR Honda +29,881 s
8. Pol Espargaro Yamaha Monster Yamaha Tech 3 +34,953 s
9. Danilo Petrucci Ducati Octo Pramac Racing +35,875 s
10. Aleix Espargaro Suzuki Team Suzuki Ecstar +37,253 s

Po pěti kolech se dostal do čela Marquez, ale Rossi zároveň předjel Pedrosu a pak si to vyřídil i s Jorgem. Obhájce titulu vedl před ním o necelé dvě vteřiny, což pro Valentina není nic nepřekonatelného. Lorenzo ztratil i bronz ve prospěch Pedrosy, o sedmou příčku v tu chvíli bojoval Cal Crutchlow (LCR Honda) s italskými motorkami v rukou Dovizioosa a Hernandeze. Dani jel ale dnes skvěle a pověsil se na Rossiho, nakonec jej předjel! „Dovi“ bohužel dramaticky havaroval.

Yamahy tentokrát na obě HRC Repsol Hondy odpověď nenašly, oranžovým patří dvojité vítězství, poklidný závod vyhrál Marquez před Pedrosou, Rossi s Lorenzem dojeli za nimi. Vrací se obhájce titulu z předchozích dvou let do formy? Letos sice vyhrál teprve podruhé, ale tento triumf byl velmi snadný. Tabulku vede i nadále Rossi. Bojovaly spolu i obě tovární suzuki v retrozbarvení připomínajícím třicáté výročí debutu superbiku GSX-R, na cílové pásce byl úspěšnější Aleix Espargaro (desátý).

Pořadí MS po devíti závodech: 1. Valentino Rossi 179, 2. Jorge Lorenzo 166, 3. Andrea Iannone 118, 4. Marc Marquez 114, 5. Andrea Dovizioso 87...

Moto2

Souboj prvních tří na roštu rozhodl v první zatáčce pro sebe Ital Franco Morbidelli před Xavierem Simeonem a „polemanem“ Johannem Zarcem. Tito Rabat se Samem Lowesem začínali až z konce první desítky. Místo nich je vpředu nahrazovali Simone Corsi (jel svou jubilejní 200. GP v kariéře), Thomas Lüthi a Sandro Cortese. Zarco si ovšem počkal, až jeho soupeři začnou dělat chyby a pak vyrazil do čela. Hodně byl vidět konečně i Mika Kallio. Zezadu začali postupovat Rabat s Alexem Rinsem. Rozdíly mezi jednotlivými jezdci se začaly natahovat, ale Morbidelli se Simeonem nenechali Zarca na čele na pokoji.

Věci se děly také od sedmého místa dále, Lüthi, Lowes, Kallio, Cortese a Aegerter si nedarovali ani centimetr trati. Rovněž Corsi, Rabat a Rins na čtvrtém až šestém místě jezdili pohromadě. Johann Zarco sice svým pronásledovatelům na čele na chvíli ujel vstříc vítězství, ale Belgičan s Italem jeho náskok stáhli. Lüthi krásně bojoval s Lowesem. Němec s italskými kořeny tempo neudržel, historicky první mistr světa Moto3 (2012) se propadl až na hranici bodů. Vedení převzal Simeon, ale nebezpečně se začali přibližovat prvním třem také Rabat s Rinsem.

To nejdůležitější se událo v poslední zatáčce závěrečného kola. Xavier Simeon udržel těsné vedení, ale Morbidellimu motocykl podklouzl a vzal s sebou i Tita Rabata! Tomu budou body ze Saska v konečném účtování zatraceně chybět, Francouz navýšil svůj náskok v pořadí série na 65. Belgičané čekali na vítězství v MS dlouhých dvaatřicet let, posledním, komu se to povedlo, byl Didier de Radigues na stroji Chevallier 250 doma ve Spa.

VC Německa 2015 – Moto2 – Pořadí v cíli
1. Xavier Simeon Kalex Federal Oil Gresini Moto2 41:09,295 min
2. Johann Zarco Kalex Ajo Motorsport +0,083 s
3. Alex Rins Kalex Paginas Amarillas HP40 +1,646 s
4. Simone Corsi Kalex Athina Forward Racing +6,386 s
5. Sam Lowes Speed Up Speed Up Racing +9,284 s
6. Thomas Luthi Kalex Derendinger Racing Interwetten +10,432 s
7. Takaaki Nakagami Kalex Idemitsu Honda Team Asia +10,592 s
8. Lorenzo Baldassarri Kalex Athina Forward Racing +12,518 s
9. Julian Simon Speed Up QMMF Racing Team +14,862 s
10. Dominique Aegerter Kalex Technomag Racing Interwetten +14,953 s

Pořadí MS po devíti závodech: 1. Johann Zarco 179, 2. Tito Rabat 114, 3. Sam Lowes 107, 4. Alex Rins 103, 5. Thomas Lüthi 99...

Moto3

Pole position získal i přes pád největší kandidát na titul Brit Danny Kent. Na zemi jsme viděli i našeho Karla Haniku, ale do závodu vyjížděl (podruhé v kariéře) z první řady jako třetí. Šestým místem překvapil mladý Andrea Locatelli. Čeští fanoušci mohli vstávat z tribun hned po startu, Hanika vystřelil do čela ale vedení před dvěma Hondami týmu Leopard Racing a Eneou Bastianinm neudržel. Hiroki Ono upadl hned v první zatáčce. V první pětce jej doplňoval týmový kolega Brad Binder a šestý jezdil Jorge Martin, další příjemné překvapení tréninků. Kratičká, ale kopcovitá a zatáčkovitá východoněmecká trať nejvíce vyhovovala Kentovi, ale konkurenci neujel. Hanika se pral s Binderem o čtyřku.

Startovní pole přišlo o Fabia Quartarara a Francesca Bagnaiu, divoce havaroval i domácí Kappler. Co s mladičkým Francouzem udělá třetí letošní závodní pád? Bitva o třetí místo umožnila Kentovi a Vasquezovi odjet. Druhá skupina i s naším závodníkem byla najednou sedmičlenná včetně Niccola Antonelliho, Jorge Navararra a vítěze z Kataru Alexise Masboua. Kent začal svému španělskému parťákovi rychle ujíždět. Kdo ale vystoupí na bronzový stupínek? Ve hře byla i třetí grupa vedená Romanem Fenatim, ta se celkem v pohodě dotáhla. Upadl Tatsuki Suzuki, ale bez vlivu na pořadí vpředu. Kolidovaly spolu i obě španělské dívky: Ana Carasco a Maria Herrera.

Hanika se bohužel postupně propadal až za desítku a kontakt se soupeři ztratil. Do cíle dorazil dokonce až před Jakubem Kornfeilem, který stál na startu v šesté řadě – jako osmnáctý. O prvních dvou příčkách bylo rozhodnuto již dávno, bitvu o bronz vyhrál Enea Bastianini. Vítěze z Mugella a Assenu Miguela Olivieiru jsme v závodě neviděli, v pátek si zlomil ruku...

VC Německa 2015 – Moto3 – Pořadí v cíli
1. Danny Kent Honda Leopard Racing 39:29,359 min
2. Efren Vazquez Honda Leopard Racing +7,554 s
3. Enea Bastianini Honda Gresini Racing Team Moto3 +9,603 s
4. Romano Fenati KTM Sky Racing Team VR46 +9,629 s
5. Niccolo Antonelli Honda Ongetta-Rivacold +9,664 s
6. Jorge Navarro Honda Estrella Galicia 0,0 +9,807 s
7. Brad Binder KTM Red Bull KTM Ajo +9,837 s
8. Alexis Masbou Honda Saxoprint RTG +10,266 s
9. Andrea Locatelli Honda Gresini Racing Team Moto3 +10,352 s
10. Niklas Ajo KTM RBA Racing Team +21,663 s
13. Karel Hanika KTM Red Bull KTM Ajo +18,426 s
14. Jakub Kornfeil KTM Drive M7 SIC +28,782 s

Pořadí MS po devíti závodech: 1. Danny Kent 190, 2. Enea Bastianini 124, 3. Miguel Oliveira 102, 4. Romano Fenati 99, 5. Efren Vazquez 96... 14. Karel Hanika 29, 18. Jakub Kornfeil 19

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - praděda7
13. 7. 2015 14:53
Re: Snad
Moto 3 jsou zajímavé stále a po celý závod. :-!
Avatar - Otrava
13. 7. 2015 01:54
Marquez
Já bych ani neřekl, že se vrací do formy, jen zkrátka letos Yamaha na některých okruzích dohnala (a dost možná i lehce překonala) suverénní Hondu. Každopádně, že figuruje na nižších pozicích, než by si představoval, si může sám ani ne tak svou rychlostí, jako hloupými a zbytečnými "chybami". Např. minimálně dvakrát zbytečně nabral Rossiho, když se pokoušel silou nacpat kde nebylo místo a zdaleka nejde o jediné problémy, které v motoGP jeho horká hlava způsobila... a letos se to zkrátka nevyplácí.
12. 7. 2015 22:52
smekam
Kdo jiny by mel vyhrat nez borec co zmenil techniku jizdy po dlouhych letech stagnace?
nulovy pud sebezachovy, nelze nez smeknout...
Avatar - speedfred
12. 7. 2015 22:13
Re: Snad
Áno ,písal som to asi v polke pretekov,potom to už bolo slabšie. Snáď nabudúce.
12. 7. 2015 20:23
Re: Snad
Myslíš ty čtyři předjetí vpředu za celý závod? Teda za 10 kol a pak 20kol nic... ;-)