Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VDL Citea LLE nastupuje v nových verzích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost VDL Bus & Coach rozšiřuje svou modelovou řadu Citea o trojici nových provedení. Ta se liší svou celkovou délkou a přepravní kapacitou.

Společnost VDL Bus & Coach do své velké rodiny městských a meziměstských autobusů Citea zařadila trojici nových zástupců provedení LLE (Light Low Entry) s nízkopodlažním uspořádáním a modulární konstrukcí nosného skeletu.

Novými verzemi jsou Citea LLE-99 s celkovou délkou 9950 mm, Citea LLE-107 dlouhá 10.700 mm a Citea LLE-127 o délce 12.680 mm.

Všechna tři nová provedení spojuje v případě rozměrů šířka 2500 mm a výška 3065 mm, zatímco rozvory náprav se liší podobně jako celková délka a jsou 4650 mm u LLE-99, 5400 mm u LLE-107 a 6900 mm pro LLE-127.

VDL Bus & Coach uvádí, že ve srovnání s podobně velkými autobusy konkurenčních značek vynikají modely Citea výrazně nižší pohotovostní hmotností a rozdíl se může pohybovat v případě dvanáctimetrových vozidel až okolo dvou tun. Díky tomu mají tyto autobusy vynikat příznivou spotřebou paliva a nižšími emisemi CO2, pevných částic i NOx.

Nové kratší verze Citea LLE-99 a LLE-107 jsou navrženy pro provoz v užších městských ulicích, kde vynikne díky kratšímu rozvoru náprav a zadnímu převisu o délce 2920 mm jejich menší poloměr zatáčení.

S celkovou kapacitou 78 osob u nejkratšího provedení Citea LLE-99 a 80 osob u LLE-107 jsou tyto autobusy vhodné pro linky, na nichž je méně cestujících nebo pro nasazení mimo hlavní dopravní špičku.

Nejdelší provedení Citea LLE-127 má disponovat přepravní kapacitou 84 cestujících a je uváděno jako vhodný nízkopodlažní autobus nejen pro městskou, ale i meziměstskou dopravu na delší vzdálenosti.

VDL Bus & Coach prozatím neuvádí technické specifikace pohonných jednotek trojice novinek, ale standardem pro ostatní členy rodiny Citea jsou přeplňované vznětové řadové šestiválce FPT Cursor 9 Euro 6 o objemu 8,7 litru s výkonem 228 kW a točivým momentem 1300 N.m, které může na přání nahrazovat stejný motor s výkonem 265 kW a točivým momentem 1600 N.m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)