Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VDL Citea DLF-114: Nízkopodlažní dvoupatrový autobus pro město

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Berliner Verkehrsbetriebe, který je největším dopravním podnikem v Německu, otestuje nový nízkopodlažní dvoupatrový autobus VDL Citea DLF-114.

Společnost VDL Bus & Coach předala 11. srpna letošního roku zástupcům Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) nový městský autobus Citea DLF-114. Toto dvounápravové vozidlo s celkovou délkou 11,4 m je díky dvojici pater schopné přepravit najednou až 97 cestujících.

Nový autobus bude před zařazením do linkového provozu v berlínském městském obvodu Spandau, k němuž má dojit letos v říjnu, nejprve důkladně otestován, aby si BVG ověřilo možnosti využití tohoto dvoupatrového vozidla v městském provozu.

Sledována má být doba, kterou bude autobus potřebovat k výměně cestujících v zastávkách i to jakým způsobem budou obsazena obě patra a jak se budou pasažéři pohybovat mezi podlažími. Pozornost bude samozřejmě věnována i reakcím řidičů na tento nový autobus a jeho řízení v ulicích Berlína.

Při vývoji modelu VDL Citea DLF (Double deck Low Floor) byl využit modulární systém modelové řady jednopodlažních městských autobusů Citea. Díky tomu má toto vozidlo vynikat nízkou hmotností, která se pozitivně odrazí v provozních nákladech i vlivu na životní prostředí díky nižším nárokům autobusu na palivo.

Ve srovnání se současnými autobusy společnosti BVG má nový dvoupatrový VDL Citea DLF-114 nabídnout cestujícím několik novinek, mezi něž patří displej, zobrazující kolik sedadel na horní palubě je volných nebo řadu USB vstupů ve druhém patře vozidla.

Prostor, v němž probíhá nástup a výstup cestujících má vyhřívanou podlahu, která má v zimních měsících zamezit vzniku kluzkého povrchu. Velká pozornost byla věnována designu interiéru, v němž je zajištěno osvětlení prostřednictvím LED.

Současný dopravce Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) vznikl v roce 1992, když došlo ke spojení dvojice tehdejších dopravních podniků zastupujících západní a východní Berlín, ale kořeny společnosti sahají až do roku 1929, kdy došlo na sloučení řady menší soukromých firem v jednu velkou, obsluhující celé město.

V současnosti provozuje BVG 10 linek metra, 22 tramvajových linek,151 autobusových linek a pětici přívozů. Denně využije služeb berlínského dopravního podniku okolo tří milionů cestujících a za celý rok 2014 mělo všech jeho dopravních prostředků využít ne méně než 978 milionů cestujících.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)