VW Amarok dostal osmistupňový automat
Převodovku vyrábí firma ZF a dosud byly jejími klienty například automobilky Audi a BMW. Zatímco Audi ji montovalo do luxusní limuzíny A8, BMW do řad 7, 5 a SUV X3. Volkswagen už ji používá také v druhé generaci velkého Touaregu. Nyní je tedy na řadě Amarok.
Podle výrobce z Wolfsburgu je její hlavní předností komfort řazení a nízká spotřeba. Amarok, který vzniká ve skutečnosti od konce roku 2009 v Argentině, dostal úsporný balíček BlueMotion Technology včetně standardního start-stopu. Kombinovaná spotřeba díky jeho instalaci spadla na 7,6 l nafty na 100 km. Je tedy zároveň úspornější než verze s výkonem 120 kW a manuálem. Odpadní teplo při brzdění je rekuperováno a dobíjí palubní akumulátor, samozřejmostí jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Ano, v Evropě prodávaných terénních pickupech vesměs zážehové motory nenajdeme. Pod kapotou
trůní motor 2,0 Bi-TDI, tedy s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Nabízí až 132 kW (180 k).
Nejvýkonnější Amarok může i s novou samočinnou převodovkou, která přenáší točivý moment 420 Nm na obě nápravy, táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny. Dokáže uhánět rychlostí 179 km/h na sedmý rychlostní stupeň. Pružná akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 8,5 s. Mimochodem, jednička funguje jako terénní převod, supluje tedy redukci.
Amarok s novým osmistupňovým ústrojím se objeví na trhu v lednu příštího roku. K mání bude pouze čtyřdveřová verze s dvojitou kabinou. Ceny dosud nebyly zveřejněny.