Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Amarok dostal osmistupňový automat

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Osmistupňový automat byl ještě nedávno výsadou luxusních značek. Nyní je k mání i v pickupu.

Převodovku vyrábí firma ZF a dosud byly jejími klienty například automobilky Audi a BMW. Zatímco Audi ji montovalo do luxusní limuzíny A8, BMW do řad 7, 5 a SUV X3. Volkswagen už ji používá také v druhé generaci velkého Touaregu. Nyní je tedy na řadě Amarok.

Podle výrobce z Wolfsburgu je její hlavní předností komfort řazení a nízká spotřeba. Amarok, který vzniká ve skutečnosti od konce roku 2009 v Argentině, dostal úsporný balíček BlueMotion Technology včetně standardního start-stopu. Kombinovaná spotřeba díky jeho instalaci spadla na 7,6 l nafty na 100 km. Je tedy zároveň úspornější než verze s výkonem 120 kW a manuálem. Odpadní teplo při brzdění je rekuperováno a dobíjí palubní akumulátor, samozřejmostí jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Ano, v Evropě prodávaných terénních pickupech vesměs zážehové motory nenajdeme. Pod kapotou

trůní motor 2,0 Bi-TDI, tedy s přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Nabízí až 132 kW (180 k).

Nejvýkonnější Amarok může i s novou samočinnou převodovkou, která přenáší točivý moment 420 Nm na obě nápravy, táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny. Dokáže uhánět rychlostí 179 km/h na sedmý rychlostní stupeň. Pružná akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 8,5 s. Mimochodem, jednička funguje jako terénní převod, supluje tedy redukci.

Amarok s novým osmistupňovým ústrojím se objeví na trhu v lednu příštího roku. K mání bude pouze čtyřdveřová verze s dvojitou kabinou. Ceny dosud nebyly zveřejněny.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
19. 9. 2011 10:14
Re: jj
2 litry objemu sice můžou vzbuzovat pochybnosti, ale vzhledem k tomu, že shodný motor vidím dnes a denně tahat plně naložené VW Transportéry (některé mají najeto už přes 200 tis. km) tak bych se té životnosti zase tak nebál.
19. 9. 2011 08:38
Re: jj
Pokud jsi měl vhodné tažné zařízení, tak Touareg první generace utáhl mnohem víc než 3 tuny. Kdybych chtěl tahat loď, tak sáhnu spíš po něm místo Amaroku. Má na to lepší nabídku motorů.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2011 06:50
Re: tepelná elektrárna???
Automobilky jsou občas n hlavu. Narazil jsem na pojem WGT (wastegate turbo) vedle známého VGT (variable geometry turbo). Jak to myslí, jeden neví, ale zní to podobně jak píšeš. A bude to nejspíše turbo s pevně nastavenými lopatkami využívající k roztočení výfukové plyny (čož VGT samozřejmě činí také).
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2011 06:45
Re: jj
Jak dlouho utáhne těch 3,2 tuny? Jedna cesta k moři s lodí a auto bude na odpis. :no:
18. 9. 2011 18:33
Re: jj
Hilux ustáhne 2,8 tuny, stejně tak LC 150, z tohohle pohledu nevypadá 3,2 tuny u Amaroku vůbec špatně.
Jinak ještě k obsahu článku, pokud vím tak Touareg používá 8-st. Aisin a nikoli ZF, takže u Amaroku bych čekal tu samou značku.