Volkswagen Beetle GSR: Brouk, nebo včelička?
Za oceánem právě začíná Chicago Auto Show a VW se ani v USA nechce nechat zahanbit a představuje Beetle GSR. GSR v tomto případě znamená „Gelb-Schwarzer Renner“ a odkazuje na původního Brouka se stejným přívlastkem z roku 1972. Stejně jako on je oděn do nepřehlédnutelné barevné kombinace, žlutočerné. První Brouk GSR byl vyroben v počtu 3500 kusů a určen pouze pro německý trh. Stejně jako předchůdce bude i nových GSR vyrobeno jen 3500, ale tentokrát pro celý svět.
Srdcem této limitované edice bude motor 2,0 TSI s výkonem 210 koní (155 kW), což z GSR udělá v současnosti nejvýkonnějšího Brouka. Aktuálním vrcholem nabídky je slabší verze stejného motoru, naladěná na rovných 200 koní, neboli 147 kW. Na výběr jsou klasicky dvě převodovky, manuál, nebo DSG. Dalšími odlišnostmi od obyčejných Beetlů jsou nárazníky R-line a devatenáctipalcová kola.
Žlutá a černá barva je přenesena i do interiéru, kde jsou sedadla, volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky potažené černou kůží s kontrastním žlutým stehováním. Na palubní desce se také usadily tři nové budíky, které obsahují tlak turbodmychadla, hodiny a stopky. Pro zvýraznění exklusivity verze GSR bude mít také každé vozidlo na volantu plaketu s pořadovým číslem.
Kolik bude GSR stát oznámeno nebylo, ale VW si od jeho prodejů slibuje úspěch stejný jako před 30 lety. No, uvidíme, jestli budou broučci prodaní rychleji než za 2 měsíce.