6.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec aut se spalovacími motory?

 

Koncept Budd-E ukazuje budoucnost Volkswagenu nejen v oblasti techniky, ale také v oblasti interiérů.

Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky Consumer Electronic Show v americkém Las Vegas představuje dříve avizovaný koncept, který naznačuje podobu chystané osobní dodávky ve stylu původního Typu 2. Jak jsme správně odhadli, koncept se jmenuje Budd-E.

Automobilka již dříve slibovala, že Budd-E je průkopnický elektromobil, který nabídne atraktivní cenovku a dlouhý dojezd. A jak jsou tyto sliby vyjádřeny čísly? Volkswagen tvrdí, že podle měřícího cyklu NEDC automobil zvládne ujet až 533 kilometrů. V reálném provozu bude dojezd samozřejmě nižší, i tak se ale jedná o skvělou hodnotu srovnatelnou s Teslou Model S. Ta v závislosti na verzi zvládne až 500 kilometrů.

O pohon Budd-E se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 235 kW, přičemž jejich síla je posílána na všechna čtyři kola – jeden je umístěn u přední nápravy, druhý u zadní. Automobil zvládne jet až rychlostí 150 km/h.

Baterie jsou integrovány prakticky do celé podlahy auta. To jednak snižuje těžiště auta a druhak to umožnilo navrhnout kompletně novou kabinu, jejíž podlaha je podle zveřejněných skic zcela rovná. Kapacita akumulátoru činí 101 kWh, což je výrazně více než u zmíněného Modelu S (v závislosti na verzi až 90 kWh). Volkswagen se chlubí tím, že na 80 % kapacity se dobijí za pouhých třicet minut. Další vývoj ale tuto dobu může zkrátit na polovinu.

Budd-E je prvním konceptem postaveným na základech nové platformy MEB (Modular Electric Toolkit), která je určena pro vozy s elektrickým pohonem. Navržena byla tak, aby nabídla dostatečný prostor jak pro baterie, tak pro posádku. Zároveň má být ještě vylepšena jízdní dynamika, těšit se máme na skvělé zrychlení, perfektní jízdní vlastnosti i dlouhý dojezd.

Volkswagen prohlašuje, že architektura je předzvěstí zásadní změny ve vývoji elektromobilů, která má znamenat konec aut na fosilní paliva. Jsme zvědavi, zda se toto velkolepé prohlášení potvrdí.

Vnější vzhled je jasným odkazem na Type 2, uvnitř naopak vládne moderna, která naznačuje budoucnost interiérů aut značky Volkswagen. Jak už je dnes zvykem, koncept sází na dotykové ovladače. Obvyklé dva displeje (před řidičem a na centrálním panelu) jsou opticky i funkčně spojeny do jednoho obrovského. Před řidičem jsou nicméně nadále zobrazovány informace o jízdě, zatímco ve zbytku plochy se posádce zobrazují data ze zábavních systémů.

Auto zcela postrádá vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci zastanou kamery. Volkswagen tento systém nazývá e-Mirror, v minulosti takové řešení již nabídl v modelu XL1. Specialitou je také volant. Tomu chybí konvenční tlačítka, místo něho tu jsou ovladače reagující na různé dotyky. Automobil také dokáže reagovat na různá gesta.

Už dříve vyšlo najevo, že by Volkswagen rád moderní interpretaci Typu 2 sériově vyráběl. Nejnovější zprávy naznačují, že by se Budd-E mohl ve výrobě objevit v roce 2019. S délkou 4.597 mm, šířkou 1.938 mm a výškou 1.834 mm se koncept svojí velikostí řadí mezi modely Touran a Multivan T6. Tuto mezeru v minulosti vyplňoval neúspěšný model Routan, bratr Chrysleru Town & Country, určený primárně pro americký trh. V Evropě ji pak nadále vyplňuje Sharan.

Spolupracujeme s TipCars.com
Travel Servisu a Českým aeroliniím skokově přibyli cestující Travel Servisu a Českým aeroliniím skokově přibyli cestující

Tuzemské letecké společnosti Travel Service a České…

Macron chce oživit vztahy s východní Evropou. Setká se i s Ficem a Sobotkou Macron chce oživit vztahy s východní Evropou. Setká se i s Ficem a Sobotkou

Emmanuel Macron se příští týden pokusí přesvědčit…

Tvrdíkovi Číňané chtějí vstoupit do ruského ropného giganta Tvrdíkovi Číňané chtějí vstoupit do ruského ropného giganta

Čínská společnost CEFC China Energy jedná o koupi podílu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu To je škoda! Více než 150 krásných veteránů shořelo v autosalonu

Více než 150 klasických automobilů bylo poškozeno nebo…

Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se! Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se!

Poté, co svět motorismu zachvátila zpráva o tom, že člen…

 





 
Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

TEST: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Dnes 08:00

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou tradičními soupeři. Jak jsou mezi nimi rozdány karty po letošním faceliftu Golfu R?




Blesk.cz

Karolína Kurková ukázala maminku: Jsou jako dvojčata!

Karolína Kurková ukázala maminku: Jsou jako dvojčata!

Je vůbec možné, aby si byly dvě ženy tolik podobné? Karolína Kurková (33) a její maminka Eva dokazují, že to…

O 18 let mladší milenec Štikové promluvil: Omylem práskl nevěru!

O 18 let mladší milenec Štikové promluvil: Omylem…

Podváděla manžela! Zajíček Moniky Štikové (45) poprvé promluvil a prozradil i to, co nejspíš prozradit neměl.…

 

iSport.cz

Na Slovácko bez legendy. Rosický měl být v základu Sparty, ale má horečku

Na Slovácko bez legendy. Rosický měl být v základu…

Měl poprvé od návratu do Sparty nastoupit v základní sestavě, aspoň tak zněl ideální plán. Jenže neklapne, neboť…

Plzeň otáčela v emocích! Bakoš ukázal sílu, Vrba se schovával při penaltě

Plzeň otáčela v emocích! Bakoš ukázal sílu, Vrba se…

O zábavu nouze nebyla! Viktoria Plzeň na své půdě porazila ve 4. předkole Evropské ligy kyperskou Larnaku 3:1,…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Jakou mzdu komu platí Zaorálek?

Václav Klaus ml.: Jakou mzdu komu platí Zaorálek?

V pravidelné páteční rubrice Václav Klaus ml. hodnotí pouliční válku v amerických ulicích, Babišovy problémy…

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…