6.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec aut se spalovacími motory?

 

Koncept Budd-E ukazuje budoucnost Volkswagenu nejen v oblasti techniky, ale také v oblasti interiérů.

Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky Consumer Electronic Show v americkém Las Vegas představuje dříve avizovaný koncept, který naznačuje podobu chystané osobní dodávky ve stylu původního Typu 2. Jak jsme správně odhadli, koncept se jmenuje Budd-E.

Automobilka již dříve slibovala, že Budd-E je průkopnický elektromobil, který nabídne atraktivní cenovku a dlouhý dojezd. A jak jsou tyto sliby vyjádřeny čísly? Volkswagen tvrdí, že podle měřícího cyklu NEDC automobil zvládne ujet až 533 kilometrů. V reálném provozu bude dojezd samozřejmě nižší, i tak se ale jedná o skvělou hodnotu srovnatelnou s Teslou Model S. Ta v závislosti na verzi zvládne až 500 kilometrů.

O pohon Budd-E se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 235 kW, přičemž jejich síla je posílána na všechna čtyři kola – jeden je umístěn u přední nápravy, druhý u zadní. Automobil zvládne jet až rychlostí 150 km/h.

Baterie jsou integrovány prakticky do celé podlahy auta. To jednak snižuje těžiště auta a druhak to umožnilo navrhnout kompletně novou kabinu, jejíž podlaha je podle zveřejněných skic zcela rovná. Kapacita akumulátoru činí 101 kWh, což je výrazně více než u zmíněného Modelu S (v závislosti na verzi až 90 kWh). Volkswagen se chlubí tím, že na 80 % kapacity se dobijí za pouhých třicet minut. Další vývoj ale tuto dobu může zkrátit na polovinu.

Budd-E je prvním konceptem postaveným na základech nové platformy MEB (Modular Electric Toolkit), která je určena pro vozy s elektrickým pohonem. Navržena byla tak, aby nabídla dostatečný prostor jak pro baterie, tak pro posádku. Zároveň má být ještě vylepšena jízdní dynamika, těšit se máme na skvělé zrychlení, perfektní jízdní vlastnosti i dlouhý dojezd.

Volkswagen prohlašuje, že architektura je předzvěstí zásadní změny ve vývoji elektromobilů, která má znamenat konec aut na fosilní paliva. Jsme zvědavi, zda se toto velkolepé prohlášení potvrdí.

Vnější vzhled je jasným odkazem na Type 2, uvnitř naopak vládne moderna, která naznačuje budoucnost interiérů aut značky Volkswagen. Jak už je dnes zvykem, koncept sází na dotykové ovladače. Obvyklé dva displeje (před řidičem a na centrálním panelu) jsou opticky i funkčně spojeny do jednoho obrovského. Před řidičem jsou nicméně nadále zobrazovány informace o jízdě, zatímco ve zbytku plochy se posádce zobrazují data ze zábavních systémů.

Auto zcela postrádá vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci zastanou kamery. Volkswagen tento systém nazývá e-Mirror, v minulosti takové řešení již nabídl v modelu XL1. Specialitou je také volant. Tomu chybí konvenční tlačítka, místo něho tu jsou ovladače reagující na různé dotyky. Automobil také dokáže reagovat na různá gesta.

Už dříve vyšlo najevo, že by Volkswagen rád moderní interpretaci Typu 2 sériově vyráběl. Nejnovější zprávy naznačují, že by se Budd-E mohl ve výrobě objevit v roce 2019. S délkou 4.597 mm, šířkou 1.938 mm a výškou 1.834 mm se koncept svojí velikostí řadí mezi modely Touran a Multivan T6. Tuto mezeru v minulosti vyplňoval neúspěšný model Routan, bratr Chrysleru Town & Country, určený primárně pro americký trh. V Evropě ji pak nadále vyplňuje Sharan.

Spolupracujeme s TipCars.com
Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět

Majitelé legálně držených zbraní možná dostanou právo…

Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste

Objem bankovních úvěrů pro domácnosti v eurozóně vzrostl…

Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák

Česká ekonomika trpí dvěma nebezpečnými závislostmi. O té…

ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh

Železniční společnost ČD Cargo dostala od rakouského…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 






 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky budou jezdit méně nebo vůbec

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky…

V pražské MHD se o prázdninách prodlouží intervaly spojů a bude omezen provoz některých tramvajových a…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi zpátky do Zlína

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi…

Nečekaný comeback do Zlína! Účastník základní skupiny Evropské ligy dotáhl interesantní přestup, z Mladé…

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký bandita i odpůrce Ruska

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký…

Do české ligy se valí jedno zvučné jméno za druhým. Sparta jako první angažovala střelce Marka Janka a později…

 

Reflex.cz

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste největší šašek české politiky!“ vysmívali se mu na ulici

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste…

Bývalý ministr financí, šéf hnutí ANO, velkouzenář, autor bestsellerů, lidumil, mediální magnát, distributor…

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…