6.1. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec aut se spalovacími motory?

 

Koncept Budd-E ukazuje budoucnost Volkswagenu nejen v oblasti techniky, ale také v oblasti interiérů.

Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky Consumer Electronic Show v americkém Las Vegas představuje dříve avizovaný koncept, který naznačuje podobu chystané osobní dodávky ve stylu původního Typu 2. Jak jsme správně odhadli, koncept se jmenuje Budd-E.

Automobilka již dříve slibovala, že Budd-E je průkopnický elektromobil, který nabídne atraktivní cenovku a dlouhý dojezd. A jak jsou tyto sliby vyjádřeny čísly? Volkswagen tvrdí, že podle měřícího cyklu NEDC automobil zvládne ujet až 533 kilometrů. V reálném provozu bude dojezd samozřejmě nižší, i tak se ale jedná o skvělou hodnotu srovnatelnou s Teslou Model S. Ta v závislosti na verzi zvládne až 500 kilometrů.

O pohon Budd-E se starají dva elektromotory o celkovém výkonu 235 kW, přičemž jejich síla je posílána na všechna čtyři kola – jeden je umístěn u přední nápravy, druhý u zadní. Automobil zvládne jet až rychlostí 150 km/h.

Baterie jsou integrovány prakticky do celé podlahy auta. To jednak snižuje těžiště auta a druhak to umožnilo navrhnout kompletně novou kabinu, jejíž podlaha je podle zveřejněných skic zcela rovná. Kapacita akumulátoru činí 101 kWh, což je výrazně více než u zmíněného Modelu S (v závislosti na verzi až 90 kWh). Volkswagen se chlubí tím, že na 80 % kapacity se dobijí za pouhých třicet minut. Další vývoj ale tuto dobu může zkrátit na polovinu.

Budd-E je prvním konceptem postaveným na základech nové platformy MEB (Modular Electric Toolkit), která je určena pro vozy s elektrickým pohonem. Navržena byla tak, aby nabídla dostatečný prostor jak pro baterie, tak pro posádku. Zároveň má být ještě vylepšena jízdní dynamika, těšit se máme na skvělé zrychlení, perfektní jízdní vlastnosti i dlouhý dojezd.

Volkswagen prohlašuje, že architektura je předzvěstí zásadní změny ve vývoji elektromobilů, která má znamenat konec aut na fosilní paliva. Jsme zvědavi, zda se toto velkolepé prohlášení potvrdí.

Vnější vzhled je jasným odkazem na Type 2, uvnitř naopak vládne moderna, která naznačuje budoucnost interiérů aut značky Volkswagen. Jak už je dnes zvykem, koncept sází na dotykové ovladače. Obvyklé dva displeje (před řidičem a na centrálním panelu) jsou opticky i funkčně spojeny do jednoho obrovského. Před řidičem jsou nicméně nadále zobrazovány informace o jízdě, zatímco ve zbytku plochy se posádce zobrazují data ze zábavních systémů.

Auto zcela postrádá vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci zastanou kamery. Volkswagen tento systém nazývá e-Mirror, v minulosti takové řešení již nabídl v modelu XL1. Specialitou je také volant. Tomu chybí konvenční tlačítka, místo něho tu jsou ovladače reagující na různé dotyky. Automobil také dokáže reagovat na různá gesta.

Už dříve vyšlo najevo, že by Volkswagen rád moderní interpretaci Typu 2 sériově vyráběl. Nejnovější zprávy naznačují, že by se Budd-E mohl ve výrobě objevit v roce 2019. S délkou 4.597 mm, šířkou 1.938 mm a výškou 1.834 mm se koncept svojí velikostí řadí mezi modely Touran a Multivan T6. Tuto mezeru v minulosti vyplňoval neúspěšný model Routan, bratr Chrysleru Town & Country, určený primárně pro americký trh. V Evropě ji pak nadále vyplňuje Sharan.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Petr Stuchlík je členem hnutí ANO Petr Stuchlík je členem hnutí ANO

Petr Stuchlík je ode dneška členem ANO. Usneslo se na tom…

České Vafo koupilo nejstaršího finského výrobce krmiv pro domácí mazlíčky České Vafo koupilo nejstaršího finského výrobce krmiv pro domácí mazlíčky

Chrášťanský producent zvířecího krmení Vafo Praha…

Zálohy na PET lahve? Nápojáři nápad neodmítají, mají ale pochyby o financování Zálohy na PET lahve? Nápojáři nápad neodmítají, mají ale pochyby o financování

Karlovarské minerální vody spolu s Institutem cirkulární…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Budd-E: Elektrický Busík. Konec…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

 





 
Rinspeed propojoval auta s internetem už v roce 2000. Prostřednictvím modelu Tatooo.com

Rinspeed propojoval auta s internetem už v roce 2000. Prostřednictvím modelu Tatooo.com

Včera

Rinspeed Tatooo.com byl koncept pick-upu ve stylu vozů amerických hot rod z 50. let.




Blesk.cz

Jeho synové hájí Babiše. Musel být ve styku s StB, Čapí hnízdo je konstrukt, říká Bartončík

Jeho synové hájí Babiše. Musel být ve styku s StB,…

Byl předchůdcem Josefa Luxe v čele KDU-ČSL. Když měli lidovci našlápnuto na volební zisk 20 procent, přišla…

Vévodkyně Meghan doplatila na porušení přísného zákazu: Urážky, strach a psychická újma!

Vévodkyně Meghan doplatila na porušení přísného…

Všechny svoje účty na sociálních sítích zrušila už loni v lednu, jen krátce poté, co s princem Harrym (34)…

 

iSport.cz

Prince přistál na Camp Nou. Co vedlo Barcelonu k bizarnímu přestupu?

Prince přistál na Camp Nou. Co vedlo Barcelonu k…

„Mohl jsem hrát za Real Madrid, ale neudělal jsem pro to maximum,“ přiznal loni Kevin-Prince Boateng. Teď jde…

Sparta si zavařila kuriózní brankou. Proto hrajeme hokej, smál se Erat

Sparta si zavařila kuriózní brankou. Proto hrajeme…

Ve 46. minutě se Spartě za stavu 1:3 otevřela možnost hrát v dnešním extraligovém šlágru víc než minutu…

 

Reflex.cz

Má prezident Zeman právo nejmenovat profesory vysokých škol?

Má prezident Zeman právo nejmenovat profesory vysokých škol?

Prezident Miloš Zeman zveřejnil své rozhodnutí nejmenovat fyzika Ivana Ošťádala a historika umění Jiřího Fajta…

Modelka Imma: Japonsko pobláznila kráska, která nikdy nežila. Je totiž čistě virtuální

Modelka Imma: Japonsko pobláznila kráska, která…

Počítačové technologie kráčí neuvěřitelně rychle vpřed a možnosti grafiky se stále vylepšují. Na první pohled je…