Volkswagen Caddy slaví 30 let

Volkswagen Caddy slaví 30 let

 
 

Volkswagen Užitkové vozy letos oslavuje 30 let modelu Caddy na evropském trhu.

V roce 1978 se na americkém trhu objevil jako model pro rok 1979 lehký pick-up VW odvozený od modelu Rabbit. Ten byl severoamerickým provedením Golfu první generace.

Na evropský trh vstoupil tento pick-up jako Volkswagen Caddy v listopadu 1982. Výrobu pro evropský trh zajišťovala dceřiná společnost Volkswagenu TAS v Sarajevu. Kompaktní dvoumístný pick-up nabízel maximální nosnost 625 kg a nad jeho otevřenou korbu bylo možné namontovat různé nástavby pro vytvoření uzavřeného nákladového prostoru.

Paleta pohonných jednotek obsahovala u prvního Caddy zážehové motory o objemech 1,5 až 1,8 l a nepřeplňované vznětové motory o objemu 1,5 a 1,6 l s výkony od 37 do 70 kW. Poháněna byla vždy kola přední nápravy prostřednictvím čtyř a pětistupňových manuálních převodovek.

Produkce první generace pro evropský trh skončila po zničení výrobního závodu v roce 1992 během válečného konfliktu v Jugoslávii. V Jihoafrické republice se naopak první Caddy vyráběl až do roku 2006.

Druhá generace Volkswagenu Caddy se představila v roce 1995. Tentokrát se jednalo o model s uzavřenou karoserií, který nesl masku Volkswagenu Polo Classic, ale v podstatě šlo pouze o přeznačený Seat Inca, jehož karoserie byla až po B-sloupky identická s modelem Ibiza. Za nimi byla rozšířená a zvýšena nástavba, jejíž ložná plocha byla přístupná asymetricky dělenými zadními dveřmi. Kromě čistě užitkové verze bylo k dispozici i provedení s prosklenou zadní částí karoserie a druhou řadou sedadel.

Výroba druhého Caddy probíhala ve španělském Martorellu a zákazníci mohli vybírat z benzinových motorů o objemu 1,4 l (44 a 55 kW) a 1,6 l (55 kW). Vznětové motory byly k dispozici v atmosférickém i přeplňovaném provedení a z objemu 1,7 l a 1,9 l nabízely výkony od 42 do 66 kW.

V rámci druhé generace Caddy byl kromě uzavřené karoserie nabízen i pick-up s otevřenou ložnou plochou. Ten byl představen v roce 1996 a v nabídce Volkswagenu figuroval čtyři roky. Nejednalo se ovšem o model odvozený od Seatu Inca nebo některého ze zástupců značky VW, ale o Škodu Felicia Pick-up s odlišnou maskou.

Tento VW Caddy byl nabízen s benzinovým motorem 1,6 L (55 kW) a atmosférickým dieselem 1,9 L (47 kW).

Koncem roku 2003 byla odhalena podoba třetí generace Caddy, jejíž prodej se rozběhl v roce následujícím. Tentokrát se Volkswagen vrátil k využití techniky Golfu, konkrétně páté generace, s níž měl Caddy společných zhruba 50 procent všech komponentů.

Narozdíl od svých předchůdců, kteří byly až po B sloupek shodní s výchozími osobními modely, se poslední Caddy pyšní vlastní karoserií. V nabídce je od čistě užitkového provedení s dvoumístnou kabinou, přes kombi vhodné pro převoz osob i nákladů, až po čistě osobní a campingové verze.

Při zahájení prodeje v roce 2004 mohli zájemci v první fázi volit zážehový motor o objemu 1.4 l a výkonu 55 kW, nebo vznětový čtyřválec 2.0 SDI s přímým vstřikováním nafty do válců o výkonu 51 kW. O něco později nabídku obohatil zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 75 kW a turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW.

V září roku 2007 se Caddy dočkal rozšíření řady o provedení Caddy Maxi, které nastoupilo s karoserií prodlouženou ze 4,41 m na 4,88 m. Na mezinárodním veletrhu užitkových automobilů v Hannoveru se na konci září roku 2008 představil Volkswagen Caddy s pohonem všech kol 4Motion. V roce 2010 měl premiéru Caddy v modernizované podobě.

V současnosti je Volkswagen Caddy i Caddy Maxi nabízen v řadě verzí od čistě užitkových verzí až po komfortně zařízené osobní verze konkurující vozům MPV. Kromě standardního pohonu předních kol je s motorem 2,0 TDI (103 kW) k dispozici pohon všech kol 4Motion. Paleta pohonných jednotek nabízí výkony od 55 do 103 kW. Vedle pěti a šestistupňových manuálních převodovek jsou v nabídce i šesti a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Jake.auto.cz: Volkswagen Caddy (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (2. díl): Spotřeba klesá

Po ujetí čtyř tisíc kilometrů máme jasnou tendenci…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI (1. díl): Prvních tisíc

Tři měsíce budeme prověřovat Caddy s nejsilnějším…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…