Volkswagen Concept C – Ledově svěží vítr

Volkswagen Concept C – Ledově svěží vítr

 
 

Ve Wolfsburgu si už patrně všimli, že design posledních Volkswagenů nebudí svým extrémně konzervativním pojetím očekávané nadšení, proto je v poslední době k vidění neobvyklé množství konceptů s dvěma véčky na kapotě, hýřících emotivními liniemi.

Po charismatickém roadsteru Concept R (podrobný popis zde) a značně odvázané studii písečné buggy Concept T přichází třetí nositel jednoho písmene, Concept C. Ani v tomto případě za „špionážním aliasem nehledejme žádné tajemné kódy, C znamená –v souladu s německým smyslem pro přehlednost – Coupé Cabriolet. A skutečně, C je dalším, sériové výrobě nepříliš vzdáleným příspěvkem do galerie hitů poslední doby jménem CC.

Concept C je expresivně tvarovaný vůz, který překvapí zejména svými rozměry. Na šířku má totiž přes 1,8 a do délky více než 4,4 m. Designéři tím podle svých slov sledovali odstranění disproporcí mezi designem, původně navrženým pro civilnější karosářské varianty, a dodatečně implantovanou střechou. Tato narážka na již prodávaná francouzská CC má svoje opodstatnění. Kvůli kouzlům s pevností karoserie a optimální ochranou posádky mívají cestující hlavy v těsné blízkosti rámu čelního okna, což není moc příjemné, ani praktické. Subkompaktní otevřené vozy prý zase mívají v rozporu se vkusem velkou natahovací střechu na malém těle. Ať už se názor autorů shoduje s obecným míněním či nikoliv, oni oběma těmto neduhům předešli tím, že svou představu namalovali na bílém papíře, bez omezení již existujícím základem.

Že se jim podařilo nejen eliminovat oba zmíněné handicapy, ale navíc mimochodem stvořit krásné auto, svědčí elegantní skloněná silueta, podtržená svažujícími se prolisy a výraznou horizontální dělící linií, díky které se výraz vozu nemění se zavřenou, ani otevřenou střechou. Za mistrovské lze označit spletení linií kolem víka zavazadlového prostoru, neponechané bez vyústění ani v jednom případě. Skrčená příď s počátečním bodem těsně nad vozovkou připomíná ostří nože, zdvižená záď zase působí ležérně. Nevelký, ale důležitý part hrají exkluzivní kola, vpředu 19 a vzadu 20.

Do své přídě koncept adaptoval stylistické prvky, evokující budoucího Passata jako apoštola nových, ostřeji řezaných tváří pro další mladé Volkswageny a použité již v předchozích dvou konceptech do té míry, že C působí jako karosářská verze zejména roadsteru R. Nové VW zkrátka budou mít oblou svažitou příď s hliníkovou maskou až ke spoileru, L-světlomety s výraznými projektorovými moduly a rozbíhající se prostorové prolisy na vypouklé kapotě. Charakteristický je i zamračený výraz, se kterým se poprvé ukázal Phaeton.

Konec auta také patří do rodiny – filigránské hrátky s LED diodami a stříbřitými hranami namísto klasických koncových světel, výrazná odtoková hrana, opticky lámající siluetu celého auta a komplikovaná hra s vypouklými a dutými plochami. Pokud takhle budou vypadat Volkswageny nedaleké budoucnosti, není třeba se strachovat o jejich prodejní úspěch.

Interiér svou rezignací na extravagance všeho druhu utvrzuje domněnky o reálnosti sériové výroby. Odpouští si úchvatné kombinace ostrých úhlů a spousty futuristických náročných detailů, nabízí „jen dotažený prostor pro čtyři cestující, obložený kvalitními materiály a uklidňujícími tvary. Přidává i dnes tolik módní hliník, zejména na palubní desce a přístrojovém panelu.

Největším přínosem je ale inovativní skládací pětisegmentová střecha. Ačkoliv základní tvary a funkčnost sdílí s ostatními coupé-kabriolety, přidává mezi dva krajní stavy ještě třetí, atraktivní možnost jízdy s odsunutým střešním panelem, tedy jakousi improvizovanou targu. To stále není vše, oba střešní panely jsou také prosklené, což dále umocňuje slunečný a vzdušný pocit uvnitř i v případě, kdy počasí vylučuje topless jízdu. Komplikovaný, ale dokonale funkční mechanismus celou kovovo-skleněnou střechu poskládá do pětivrstvého horizontálního sendviče, zabírajícího jen nezbytně nutné minimum místa pod dvousměrně výklopným víkem zavazadlového prostoru. I v případě, že je střecha stažena, ještě zbývá v dlouhé zádi přijatelných 200 l prostoru pro zavazadla, v coupé-konfiguraci pak celých 400 l, doplněných ski-bagem. Krása tedy není jedinou výhodou stříbřitého sporťáku. Zaměření do již existujících a prudce expandujících tržních segmentů odpovídá i volba „normální pohonné jednotky. Poněkud extravagantní dvěstěpadesátikoňový šestiválec v Conceptu R vystřídal civilní zážehový dvoulitr FSI 110 kW, známý již ze sériové produkce. Podle nedávno internetem prolétnuvších kusých informací o chystaném VW Cabrioletu, disponujícím podobně nadstandardními rozměry, lze soudit, že jde o dvě variace na stejném základě, tedy podvozkové plošině příštího Passata. Nechme se překvapit, léto je ještě daleko.

Video VW Concept C najdete v příloze AUTO.CZ věnované ženevskému autosalonu.

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 

Štítky Video Volkswagen

 

Tapety

Volkswagen Concept C Volkswagen Concept C
Volkswagen Concept C Volkswagen Concept C
Volkswagen Concept C Volkswagen Concept C
Volkswagen Concept C Volkswagen Concept C
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

Velký elektromobil z dílny americké značky nedá…

VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…