Volkswagen Golf páté generace - Nestárnoucí klasika

Volkswagen Golf páté generace - Nestárnoucí klasika

 
 

Ať jste navštívili frankfurtský autosalon osobně či pouze jako čtenáři některého z elektronických, případně tištěných periodik, jistě vám neušlo, kolem čeho se v poslední době točí automobilový svět. Ano správně. Do nejpopulárnějšího segmentu vozidel v západní Evropě přicházejí tři rivalové - Mazda 3, Opel Astra a Volkswagen Golf páté generace. S Mazdou a Opelem jste se již měli možnost na našich stránkách blíže seznámit. Dnes se podrobně zaměříme na VW Golf.

Nejprve trocha historie. První Golf sjel z výrobní linky před 29 lety, tedy v roce 1974. Nahradil tak v období ropné krize jiný velmi úspěšný, ale v té době již zastaralý, model - VW Brouk. Změna to byla velká, protože kromě odlišného designérského pojetí se pod kapotou skrývala nová koncepce "vše vpředu". I se základním motorem o objemu 1,1 litru s výkonem 37 kW dosahoval vůz rychlosti přes 140 kilometrů za hodinu. Zároveň uspořádáním samonosné karoserie s třetími resp. pátými dveřmi na zádi vozu se značně zvýšila variabilita vnitřního prostoru. Jistě není bez zajímavosti, že Golf první generace měl délku 3,70 metru, čímž by se dnes zařadil mezi Polo (3,89 m) a nejmenší Volkswagen Lupo (3,52 m). Ale zpět k historii. Po dvou letech (1976) přesáhla produkce jeden milion kusů a do výroby byly zařazeny dva nové modely GTI a diesel s atmosferickým plněním. Roku 1982 bylo na tachometru výrobní linky natočeno již 5 milionů kusů a na trhu se objevil diesel s přeplňováním GTD. Druhá generace byla představena v roce 1983. V následujících letech byly vozy doplněny o katalitický systém, možnost pohonu 4x4 a ABS. Třetí generace se přihlásila o slovo v roce 1991, kdy měl Volkswagen připsáno na kontě již více než 12 milionů vyrobených Golfů. Zajímavostmi třetí generace byly možnost pohonu šestiválcovým motorem VR6 (1991) a první airbagy pro řidiče a spolujezdce (1992). Předposlední čtvrtá generace se představila roku 1997. Do dnešního bylo vyrobeno více než 22 milionů těchto vozů.

Poslední variace na téma Golf, která spatřila světlo světa před několika málo dny ve Frankfurtu, se nesnaží nijak designérsky překvapit a je o poznání střízlivější než nová Astra. Volkswagen sází na výrazný vliv předchozí generace kombinovaný s novou image značky jak ji naznačily Phaeton a Touareg. Na karoserii byste marně hledali výraznější linii či dramatičtější hranu. Vše je přizpůsobeno aerodynamické provozní účelnosti. Přední části dominuje velké logo VW, které je umístěno na dvou horizontálních lištách spojujících světlomety. Ty jsou tvaru zaobleného čtyřúhelníku a pod čirým sklem skrývají dvě paraboly a směrová světla ve stylu Phaeton. Kapota má v poslední době velmi populární V-prolis, tentokráte je však středová část nikoliv vystouplá, ale zapuštěná. Při pohledu z boku bezpečně rozpoznáte příslušnost nového Golfu k předchozí generaci podle celkové siluety, ale hlavně podle C-sloupku, který společně se zadním blatníkem stále zachovává charakteristický bumerangovitý tvar. Záď (opět ve stylu Phaetonu) působí vyváženým dojmem. Koncová světla zasahující do výklopné zádě jsou složena po obou stranách z dvojice kruhových segmentů uložených v červeném plastu. Ve středu umístěné logo volkswagenu skrývá zámek a madlo zadních dveří (analogie s koncernovým Seatem). Tím má být zajištěno, aby se madlo nešpinilo. Kromě tradičně umístěných směrových světel v přední a zadní části vozu nalezneme další pár ve vnějších zpětných zrcátkách.

Karoserie oproti své předchůdkyni opět narostla. Délka 4204 mm (+55 mm), šířka 1759mm (+24) a výška 1483 mm (+39) umožnily nárůst prostoru pro cestující i zavazadla. Cestující vpředu získali 8 mm navíc v prostoru hlavy, cestující vzadu dokonce 24 mm a ještě dalších 55 mm pro nohy. Zavazadlový prostor si polepšil o 20 litrů na současných 350. Dynamická tuhost karoserie se zvýšila o 15% v krutu a 35% v ohybu. Statická tuhost v krutu dokonce o více než 80%. Novinkou jsou ze segmentů složené dveře, které není třeba v případě poškození (pokud nedošlo ke zborcení vnitřní struktury) měnit celé, ale pouze příslušný segment.

V interiéru nalezneme německy precizní slícování dílů a neméně precizní ergonomii. Spodní hrana středové konzole je nyní posunuta více vzhůru, čímž se ovládací prvky ventilace či klimatizace dostaly více do zorného pole řidiče. Pod výdechy ventilace byl umístěn multifunkční display převzatý z Tuaregu a Touranu. Na horní straně palubní desky najdeme zavírací odkládací schránku. Protože počet odkládacích míst ve vozidle je v poslední době ostře sledovaný parametr, i v novém Golfu je každé volné místo využito jako schránka, polička či kontejner. O pohodlí posádky se starají přepracovaná sedadla. Přední mohou být vybavena čtyřsměrně nastavitelnou bederní opěrkou. Bezpečnost zajišťuje pět tříbodových pásů, pět opěrek hlavy (přední aktivní), speciálně koncipované uložení pedálů i sloupku řízení a šestice airbagů.

Podvozek založený na tuhé karoserii sází vpředu na nápravu typu McPherson a vzadu na nový čtyřprvkový typ multilinku. Tato náprava díky své koncepci umožnila zvětšit zavazadlový prostor. Nesmí samozřejmě chybět ani elektronika, která je zde zastoupena ESP poslední generace a dvojitým brzdovým asistentem.

V první fázi prodeje bude Golf nabízen pouze se čtyřmi pohonnými jednotkami. Dvěma benzínovými a dvěma vznětovými. Jediný motor 1,4 (55 kW) je s nepřímým vstřikem paliva. Ostatní 1,6 FSI (85 kW), 1,9 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW) vstřikují palivo přímo do válců. Všechny motory splňují normu Euro 4. V krátké době by měla být nabídka doplněna o motor 1,6 (75 kW), dva FSI motory 1,4 FSI (66 kW), 2,0 FSI (110 kW) a nepřeplňovaný diesel 2,0 SDI (55 kW). Jako poslední bude představen motor pro vrcholovou sportovní verzi. Výkon je na přední kola přenášen prostřednictvím pěti či šestistupňové manuální převodovky, šestistupňové převodovky DSG (direct shift gearbox) event. šestistupňového automatu.

Jak moc budete hýčkáni a jak se bude líbit váš miláček okolí bude záležet na zvoleném stupni výbavy. Na výběr budete mít tři varianty: Trendline, Comfortline a Sportline. Těmi bude dán také rozměr použitých ráfků 6,5Jx15 či 6,5Jx16. Zákazníci nebudou ochuzeni ani o verzi GTI, jejíž možný design představil Volkswagen rovněž ve Frankfurtu ve formě studie.

Nový Golf jistě osloví konzervativní příznivce tohoto segmentu napříč řidičským spektrem. Zda se mu podaří naplnit očekávání vedení koncernu se ukáže v krátké době.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko zřídí státní banku pro financování sektoru obrany Rusko zřídí státní banku pro financování sektoru obrany

Rusko založí státní banku pro financování potřeb sektoru…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB změní komunikaci Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: ECB změní komunikaci

Již za týden se k projednání měnové politiky sejde…

Zeman byl na operaci, oznámil Ovčáček Zeman byl na operaci, oznámil Ovčáček

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku,…

Ceny nemovitostí rostly v Česku opět nejrychleji ze zemí Evropské unie Ceny nemovitostí rostly v Česku opět nejrychleji ze zemí Evropské unie

Ceny bytů a domů v Česku rostly ve třetím čtvrtletí…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

 



Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor Ojetý Volkswagen Golf V: Skvělé auto! Vyberte však ten správný motor

Pokud hledáte golfa, který přinesl v celé řadě asi…

Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson Volkswagen před deseti lety vyrobil nejšílenější auto. Nezkrotil ho ani Jeremy Clarkson

Občas je až zarážející, co za kreace dokážou výrobci…

 



 
Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Mercedes-Benz třídy G má první českou cenu. Kolik stojí s osmiválcem?

Dnes 17:52

Nástupce ikonického „géčka“ se světu ukázal v pondělí, první cenovku jsme si ale museli přepočítat z eur. Nyní už známe tu českou, vztahuje se k úvodní prozrazené motorizaci.




Blesk.cz

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc jsem nevstal ani z postele!

Fotograf Gdovín z Manželských etud: Pod 100 tisíc…

Proslavily ho nahé fotky Jany Švandové (70), Míši Kuklové (49) a Markéty Hrubešové (45). Dávno předtím ale…

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory dojet bez nehody?

Závěje, sněhové jazyky a náledí: Jak po D1 i na hory…

Česko zasypal sníh. I když jsou silnice s opatrností sjízdné, na řadě míst zůstává rozbředlý nebo ujetý sníh,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rulík přichází do Sparty! Vytvoří trenérskou dvojici s Výborným

Rulík přichází do Sparty! Vytvoří trenérskou dvojici…

Radim Rulík je novou posilou realizačního týmu hokejové Sparty. Vytvoří rovnocennou trenérskou dvojici s…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…