Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Sportsvan ve Frankfurtu: První dojmy a video

Aleš Jungmann
Diskuze (28)
Zapomeňte na matematiku, ve Volkswagenu se raději dali na tělocvik: podrobně jsme si prohlédli novou generaci Golfu Plus, která nese jméno Sportsvan.

Golf Plus přestal být Plusem, nyní je „sportovnější“ a hlavně o něco větší tak, aby byla lépe vymezena jeho pozice v rámci modelové nabídky. To je v nabitém portfoliu Volkswagenu docela problém, přeci jen je tu také větší Touran. Ten by však měl útočit hlavně na zákazníky, kteří potřebují třetí řadu sedadel či převážejí přeci jen více nákladu.

Na zadních sedadlech Sportsvanu se sedí opravdu pohodlně. Hrana sedáku je totiž 37 centimetrů nad podlahou, což v kombinaci s jeho dostatečnou délkou (46 cm) a mírným sklonem zajišťuje plnohodnotné podepření nohou. Nad hlavou má 180 centimetrů vysoký figurant (ano, jde o autora článku) ještě 3 centimetry na výšku a to i přes panoramatickou střechu. Velmi důležitou hodnotou je šířka interiéru v oblasti loktů. Pátého kamaráda odmítat nemusíte, díky velmi dobrým 146 centimetrům se na zadní lavici bez otlačených ramen posadí i tři dospělí lidé.

Auto, postavené na platformě MQB, má rozvor 2685 mm, což je oproti Golfu Plus nárůst o 107 mm. Oproti stávajícímu Golfu a Golfu Variant jde o nárůst zhruba pěticentimetrový, což je v podélné prostornosti na zadních sedadlech opravdu znát. Zvlášť, když zde cestující sedí více vzpřímeně. Celková délka auta (tedy přesněji řečeno konceptu, nicméně oficiální údaje by se snad lišit neměly) je 4.338 milimetrů.

Golf Sportsvan bude velmi často sloužit jako rodinný vůz a proto se zde velmi hodí větší variabilita: zadní sedadla jsou posuvná (individuálně, poměr je 60:40) v rozmezí 180 mm, což je o dva centimetry větší rozsah než doposud. V jejich standardní poloze (50 mm před zadním dorazem) má zavazadelník délku 75 centimetrů, šířku mezi podběhy 101 centimetrů a výšku po plato 43 cm. Pravda, nevypadá nikterak obrovsky, běžnou týdenní službu však bez problémů zvládne a když vyrazíte na víkend, můžete jej ze 498 litrů zvětšit posunutím sedadel až na 585 litrů. Nakládací hrana je trochu výše, než bývá zvykem třeba u vozů s karoserií kombi; 66 centimetrů nad asfaltem.

Na řidiče žádné nástrahy nečekají, Golf Sportsvan nabízí klasické uspořádání palubní desky. Ta vypadá mohutně a solidně, bohužel místo kolem pravého kolene řidiče není opatřeno měkčeným plastem. Podle mého názoru by se to docela hodilo, protože středový tunel je poměrně široký a masivní. Z toho plyne i dostatek odkládacích prostor a schránek, navíc dveře pojmou i 1,5 litrové lahve, dozadu se bez problémů vejdou lahve litrové. Schránky ve dveřích nejsou čalouněny. Do Sportsvanu se díky velkým dveřím a malé vzdálenosti sedáku od hrany dveří velmi dobře nastupuje, což ocení zejména starší lidé.

Pod kapotou najdeme standardní paletu motorizací, známých z modelu Golf sedmé generace. Konkrétně jde o šest motorizací o výkonu 63 až 110 kW, včetně úsporného 1.6 TDI (81 kW), se kterým má Sportsvan udávanou spotřebu 3,7 litru nafty na 100 km.

Video se připravuje ...

Aleš Jungmann
Diskuze (28)
11. 9. 2013 11:42
Re: 10 let
Přesně tak. To měření je nějaké divné. Podle toho by měl mít náš Focus II generace objem přes 500 litrů, protože délka podlahy je 77-90cm, šířka mezi podběhy 105cm a hloubka 52cm. Udávaný objem výrobcem je 380litrů.
Takže tohle bude IMHO měřeno s mezipodlahou nahoře, protože hloubka kufru mi přijde podlé té hodnoty docela tragická.
Celkově to auto mohlo být o cca 5cm delší a pak by mohlo být i praktické a stále by ještě moc nelezlo do zelí Touranu.
11. 9. 2013 10:12
Re: 1.6 TDi 81kW?
Jen za studena, po zahřátí o něm nevíš...
11. 9. 2013 10:11
Re: 1.6 TDi 81kW?
Jen u GreenLine,BlueMotion atd... ;-) U klasických verzí zůstává 77kW.
11. 9. 2013 10:05
Krasa
Paci sami. Stary Plus bol prilis kratky, teraz narastol, opeknel, pripomina mi C-Max pred faceliftom. Dobra praca VW.
Avatar - Hittman
11. 9. 2013 09:51
Re: 10 let
Tak tu máš Touran.