Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Variant: Větší zavazadelník a nižší hmotnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (60)
Nejzásadnější novinkou automobilky Volkswagen je na letošním ženevském autosalonu nový Golf Variant, který navazuje na třídveřový a pětidveřový hatchback Golf sedmé generace.

Volkswagen Golf Variant první generace se představil přesně před 20 lety a jeho základem byla tehdy třetí generace Golfu. Od té doby bylo této praktické karosářské varianty prodáno více než 1,8 milionu exemplářů. Nyní je zde nejnovější vydání, které vychází ze sedmé generace.

Německá automobilka své nové kombi nižší střední třídy uvádí jako všestranný vůz s elegantním designem, který nabídne nízké hodnoty spotřeby paliva, dynamické jízdní výkony a především vysokou variabilitu svého interiéru. Stejně jako u klasického Golfu v provedení hatchback byla hmotnost verze Variant výrazně snížena. V porovnání s předchůdcem je nový Golf Variant až o 105 kg lehčí.

Exteriér modelu Golf Variant s vnější délkou 4562 mm (+307 mm v porovnání s hatchbackem) sleduje až po konec předních dveří linie výchozího pětidveřového Golfu. Od střešních sloupků B nastupují ovšem cílené úpravy designu, které zvětšují vnitřní prostor a vytvářejí nejsvébytnější Golf Variant za celou dobu existence této modelové řady.

Oproti svému předchůdci se může nový Golf Variant pochlubit rozvorem náprav prodlouženým z 2578 mm na 2637 mm. Tato změna spolu s kratšími převisy karoserie přispívá k dynamičtějšímu vzhledu vozu a zároveň k většímu komfortu cestujících.

Nový Golf Variant disponuje zavazadlovým prostorem 605 litrů (do výšky horní hrany opěradel zadních sedadel), což je rovných 100 litrů více než u předchozí generace. Při využití prostoru až k opěradlům předních sedadel a celé výšky interiéru až ke stropu nabízí nový Golf Variant zavazadlový prostor o objemu 1620 litrů (předchůdce: 1495 litrů).

Délka zavazadlového prostoru nového Golfu Variant až k zadní lavici činí 1055 mm, k opěradlům předních sedadel 1831 mm. V nejužším místě je zavazadlový prostor široký 1003 mm a jeho práh je 630 mm nad zemí.

Součástí výbavy je poprvé kryt zavazadlového prostoru v podobě rolety s dvoustupňovým svinovacím mechanismem. Nepotřebnou roletu lze společně se síťovou přepážkou uložit pod podlahu zavazadlového prostoru. U nového modelu Golf Variant je nyní navíc možné nastavit výšku podlahy zavazadlového prostoru, případně panel podlahy aretovat v různých polohách nebo ho zcela vyjmout. Nově koncipováno je dálkové odjišťování zadních opěradel i jejich sklápění. K novinkám v zavazadelníku patří i čtyři háčky pro tašky.

Nový Golf Variant bude nabízen ve výbavách označených Trendline, Comfortline a Highline. Úsporná verze TDI BlueMotion bude k dispozici ve spojení s výbavou Comfortline a od ostatních provedení se mimo jiné odliší částečně uzavřenou maskou chladiče, aerodynamickými plochami na krajích zadního okna a světlou výškou sníženou o 15 mm.

Standardem bue pro Golf Variant systém Start-Stop a režim rekuperace. Volkswagen uvádí, že jeho novinka je prvním kombi na světě, které ve své třídě disponuje multikolizní brzdou. Ta po nárazu vozidlo automaticky zpomaluje až do úplného zastavení, aby se zabránilo případným sekundárním kolizím.

Standardem pro základní provedení Golfu Variant má být sedm airbagů, ESP, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek i oken vpředu a vzadu, automatická klimatizace, 5“ dotykový displej TFT, rádio FM/AM vč. slotu pro SD-kartu, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově i podélně stavitelný volant, elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, podelný střešní nosič a další prvky výbavy.

Novinkou pro Golf Variant se stane aktivní systém ochrany cestujících a k dispozici bude řada asistenčních systémů, jako je například Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, rozpoznávání únavy řidiče, sledování dopravního značení, parkovací asistent s automatickým řízením ParkAssist a automatizované přepínání mezi tlumenými a dálkovými světlomety Light Assist a Dynamic Light Assist.

Paleta pohonných jednotek nabízí výhradně přeplňované zážehové i vznětové čtyřválce. Základem je benzinový agregát 1,2 TSI s výkony 63 kW (85 k) a 77 kW (105 k). Silnější alternativu představuje 1,4 TSI/90 kW (122 k), respektive silnější 103 kW (140 k).

Volkswagen prozatím neuvolnil technická data jednotlivých motorizací, ale vyzdvihuje provedení 1,2 TSI BlueMotion Technology s výkonem 77 kW, které s manuální převodovkou spotřebuje v průměru 5,1 l na 100 km (DSG: 5,0 l/100 km) a v případě potřeby je schopné vyvinout maximální rychlost 193 km/h.

Turbodiesely zastupují 1,6 TDI s výkonem 77 kW (105 k), resp. 81 kW (110 k) ve verzi BlueMotion a vrcholem je 2,0 TDI se 110 kW (150 k). I v případě vznětových motorů upozorňuje Volkswagen na úsporné provedení TDI BlueMotion, které má spotřebu 3,3 l na 100 km. V případě dvoulitru automobilka uvádí spotřebu 4,2 l na 100 km.

V závislosti na zvoleném motoru přenáší hnací sílu v novém modelu Golf Variant pětistupňová nebo šestistupňová převodovka. Většinu motorů TSI a TDI lze kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (60)
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:57
Re: Peklo zamrzlo...
Detto :yes:
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:57
Re: ČAROVANIE S ČÍSLAMI
Ano.
Avatar - iudex
7. 3. 2013 12:56
Re: ČAROVANIE S ČÍSLAMI
Ale pri predstavení Golfa Variant na báze G VI sa teda bez akejkoľvek technickej zmeny zväčšil kufor z 505 na 560 l, to nie je čarovanie s číslami? Btw. vždy som tvrdil, že G VI je len facelift G V a nie nová gen.
Každopádne uvádzať, že Variant na báze G VII má o 100 l väčší kufor ako predchodca je zavádzanie a Ty si to iste dobre uvedomuješ. ;-)
6. 3. 2013 10:19
Re: ???
Z Ostravy, nebo odkud bys jel, by asi byla opravdu nejlepší cesta přes Vídeň. Mělo by to být 17 hodin, co jsem koukal. Ostatní trasy nedáš pod 20. Navíc se jede Vídeň-Curych přes noc (něco přes 9 hodin), takže se i vyspíš. Z Prahy má Basilej právě výhodu, že je to noční spoj bez přestupů a je jen o pár hodin pomalejší než dobrý spoj přes Mnichov (a stejně rychlý, nebo rychlejší než horší spoje přes Mnichov).

Škoda, že se s ČR nepočítá do sítě rychlovlaků. Místo toho budou republiku objíždět (a přesto to bude rychlejší, než se ploužit po českých železnicích). Kdyby bylo více tratí, kde lze jezdit nad 200 km/h, tak bych určitě jezdil vlakem častěji.
Avatar - white label
5. 3. 2013 20:37
Re: ???
Videň - Curych by pro mě mohlo být zajímavé řešení, ale +20 hodin je dost.