Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Ještě výkonnější dieselový čtyřválec má 268 koní

Tomáš Dusil
Diskuze (58)
Jako by těch 176 kW v nejvýkonnější verzi motoru EA288 nestačilo. Volkswagen údajně plánuje nabídnout ještě více.

Volkswagen na nedávné technické prezentaci ve Wolfsburgu ukázal výkonnější verzi svého superčtyřválce se dvěma turbodmychadly 2.0 Bi-TDI. Měla by nabídnout až 197 kW, což je dokonce více, než kolik dává zatím poslední evoluce vidlicového šestiválce 3.0 TDI pro podélnou zástavbu, známá z SUV Touareg.

K přeplňování je údajně využíváno dvoustupňové elektricky poháněné dmychadlo. Z dalších technických vymožeností zmiňme piezo common-rail se vstřikovacím tlakem až 250 MPa a také proměnné časování rozvodu, známé již ze základního dvoulitru EA288 pro emisní normu Euro 5.

Ve vývoji je údajně také desetistupňová dvouspojková převodovka se spojkami v olejové lázni, jež má být odvozená od současné šestistupňové pro vysoké točivé momenty DQ500. Údajně by se měla označovat DQ511. Do sériové výroby by měla jít v roce 2016. Jak to ale nakonec bude, to se teprve uvidí.

Tomáš Dusil
Diskuze (58)
Avatar - Jenik3
12. 11. 2014 20:48
Re: ŽIVITNOST TAKOVÉHO MOTORU ?
Tento motor je tresinka na dortu. Jiz drive a vyse nekdo psal, ze si ho poridi nekolik nadsencu. Mainstream se rozhodne pro tradicnejsi verze 110 Kw nebo 1.6d.
Otazkou zustava, jak moc se mu bude zamlouvat slapani na krk. Ve vetsine zemi EU se clovek vlece na dalnici 130-140 a motor se prevaluje mezi 2k-3k rpm. V Nemecku to je jina, tam se muze ridic rozjet vic, az na pokraj limitu auta. Kdyz uz si nekdo vybere takovou masinu pod kapotu, tak ocekavam, ze tomu na krk slapat bude. A opet je slapani a slapani.
Nicmene, verim tomu, ze se VW vytahl s motorem, ktery neco vydrzi. Tedy nebude na odpis po 100k km. Kdyz se o to majitel, potazmo servis, bude radne starat, tak i tento brutalne prefoukany motor dozije 300k km.
Ja osobne bych ho nebral.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2014 20:24
Re: Nerozumím
Cokoli nad 4 válce bude už brzo těžkej luxus? :-|
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2014 20:22
Re: ŽIVITNOST TAKOVÉHO MOTORU ?
No u turbodieslu 1.4 HDI taky vod PSA je Světem motorů doloženejch milion kilometrů. Vo co že to tenhle Passat nedá >:-[]
12. 11. 2014 19:04
ŽIVITNOST TAKOVÉHO MOTORU ?
Můj Peugeot 405 turbo diesel 66Kw , kupovaný nový v Mnichově v roce 1993 , najeto přes 400 000 , po prodeji ho dodnes stále občas vídám jezdit a když jsem se naposledy bavil s novým majitelem tak najeto dalších přes 250 000 Km s pravidelnou údržbou a největší oprava výměna jehlových ložisek zadní nápravy , motor původní bez opravy . Další Peugeot 406 Hdi 80Kw kupovaný s tachometrovými 90 000 Km , dodnes najeto 310 000 Km motor opět jen s běžným servisem . Passat 2.0 BiTurbo 176Kw nebo dokonce 200Kw ??????? Přežije ta věc alespň dobu na kterou si ji kupují firmy , tj. 3-5 let ??
12. 11. 2014 14:01
Diesel nevhodnost do sportovního auta.
Chcete sportovní jízdu? ... Zkrátka a dobře, pokud pomýšlíte na alespoň trochu sportovní jízdu a ne, tím ..... naprosto souhlasim nafta patři do náklaďáků, dodávek, traktorů a strojů, ať si...
Taky dávám hlas benzínu patři sportovní jízda :-!