Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Jetta: První dojmy

Diskuze (117)
Volkswagen přivezl na vídeňský autosalon novou Jettu. Využili jsme příležitosti se poprvé seznámit s touto novinkou.

Volkswagen novou Jettu prodloužil o 9 centimetrů a dodal ji zcela nový design karoserie. A změna je vskutku radikální – zatímco předchůdce dával na první pohled najevo svůj původ v nižší střední třídě a byl designově až příliš spojený s Golfem, Jetta s pořadovým číslem 6 se dokázala v tomto smyslu zcela osamostatnit.

Ty tam jsou designové kompromisy a z některých úhlů nevyvážené proporce. Komplexně pojaté plynulé linie působí elegantně a velice přirozeně. Jetta tak může konečně naplno využít status levnější a o něco menší alternativy k Passatu.

Nová generace svým svébytným pojetím a propracovaným designem dává vzpomenout na kdysi úspěšný a i u nás oblíbený sedan VW Vento. To platí nejen pro exteriér ale i pro interiér.

Horní díl palubní desky se vyhladil. Zmizela vysoko klenutá kaplička přístrojového štítu a nahradil ji plynule napojený oblouk, jehož linka pokračuje nad středovým panelem a dále dolů na straně spolujezdce. Toto řešení připomíná některé modely Audi a také již zmíněné Vento. Společně s menším množstvím hladkého černého plastu podstatně vylepšuje dojem z palubní desky.

Stejně působí prvky převzaté z novějších modelů, jako například výdechy klimatizace inspirované Golfem VI nebo volant z Touranu a Passatu B7. Jetta si zachovává výrazné napojení středového panelu na středový tunel před řadicí pákou – hodnotnější řešení než plynulá linka v Golfu.

Díky nízko umístěné spodní hraně prosklení a relativně vyššímu posazu má řidič dobrý výhled vpřed i do boku. Výhodou jsou také tenké sloupky čelního okna.

Většina prodloužení karoserie připadá u nové Jetty na rozvor a nejvíc z toho profitují zadní cestující. Prostor na zadních sedadlech se podle továrních údajů prodloužil o 6 cm a díky tomu v podélném směru Jetta skutečně nabídne komfort na úrovni střední třídy. Ve svislém směru se u zadní řady sedadel nic nezměnilo (resp. dle VW ubyl 1 mm), nadprůměrné postavy si proto budou muset dát pozor na kontakt hlavy s klesající střechou.

Zavazadlový prostor je o něco menší než u Jetty 5. generace. Ubylo 29 litrů a Jetta proto v základní konfiguraci nyní nabídne 498 litrů. Více než toto ale může vadit, že zůstává relativně malý vstupní otvor – ústupek tuhosti karoserie a plynulým liniím karoserie.

Nová Jetta už zná své české ceny. Jejich přehled najdete v přiložené tabulce.

Volkswagen Jetta - ceny na českém trhu
Motor1,2 TSI1,2 TSI BMT1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI
Převodovka6M6M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]11971197139013901984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500077/500090/5000118/5800147/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1500-4000175/1500-4000200/1500-4000240/2000280/-
Max. rychlost [km/h]190190199--
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,99,8--
Komb. spotř. [l/100 km]5,65,36,3--
Poh. hmotnost [kg]13021305---
Cena Trendline [Kč]399.900,-413.700,--495.700,--
Cena Highline [Kč]---547.800,-603.600,-

Vstupem do světa modelů Jetta je i u nové generace výbava s označením Trendline, která je dostupná se všemi motory. Ta standardně obsahuje šest airbagů, opěrky hlavy na předních sedadlech se speciální konstrukcí proti poranění krční páteře, ukazatel nepřipnutého bezpečnostního pásu, Isofix na krajních zadních sedadlech, světlomety pro denní svícení, automatickou aktivaci výstražných světel při prudkém brzdění, asistenta rozjezdu do kopce, ABS s brzdovým asistentem a ESP se stabilizací přívěsu.

Komfort a pohodlí cestujících v interiéru Jetty Trendline má zajistit klimatizace Climatic s pylovým filtrem, rádio RCD310, ukazatel venkovní teploty s výstrahou před možnou námrazou vozovky, multifunkční ukazatel MFA, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, chromované ozdobné prvky kolem výdechů ventilační soustavy a dálkové ovládání centrálního zamykání.

Součástí standardní výbavy Jetty Trendline jsou také elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, zeleně tónované determální prosklení kabiny a šestnáctipalcová ocelová kola.

Druhým a zároveň nejvyšším stupněm výbavy je Highline. Vnější prvky nad rámec modelu Trendline zahrnují sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, chromované orámování spodního vstupu vzduchu v nárazníku, chromované lišty pod bočními okny, ostřikovače světlometů a mlhové světlomety s integrovanou funkcí odbočovacích světel.

Standardem u Jetty Highline jsou i vyhřívaná sportovní sedadla s potahy z kombinace látky a umělé kůže, ozdobné prvky, tříramenný kožený multifunkční volant, tempomat, loketní opěrka s odkládacím prostorem mezi předními sedadly, výdechy ventilace pro cestující na zadním sedadle a zadní loketní opěrka s průvlakem pro transport dlouhých předmětů.

Z dlouhého seznamu příplatkové výbavy pro Trendline i Highline lze zmínit dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic za 5.900,- Kč pro obě verze nebo navigační systém RNS 310 s barevným dotykovým displejem za 17.100,- Kč. Parkovací systém, který sleduje prostor před i za vozem přijde na 12.300,- Kč. Metalický lak je za 13.500,- Kč.

Volkswagen Jetta - ceny na českém trhu
Motor1,6 TDI DPF1,6 TDI DPF BMT2,0 TDI DPF
Převodovka5M (7DSG)5M (7DSG6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]159815981968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190190210 (208)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,711,79,5
Komb. spotř. [l/100 km]4,5 (4,7)4,2 (4,3)4,8 (5,3)
Poh. hmotnost [kg]1392 (1412)1395 (1415)1411 (1441)
Cena Trendline [Kč]455.300,-467.100,-514.200,-
Cena Highline [Kč]507.400,-519.200,-566.300,-

Diskuze (117)
Avatar - white label
19. 1. 2011 19:02
Re: pěkná
"Jednoznačně nejvzhlednější" je třeba pro tebe, naopak zrovna mě se malé sedany (od střední třídy dolů) vůbec nelíbí a vždy bych dal raději přednost jiné karosářské variantě, od kupé přes HB až po kombi. Pokud dávám přednost vzhledu, beru kupé..., pokud vzhledu a praktičnosti beru HB a pokud praktičnosti,beru kombi. Malé sedany se mi ani nelíbí a ani mi nedávájí žádný smysl, navíc do většiny z nich si stejně dozadu dospělý pohodlně nesedne (až na velikost "vietnamce"), takže název sedan spíš slibuje něco, co v těchto třídách stejně nesplní...
Co se týká aut, tak zrovna vkus američanů, bych za příkladný rozhodně nedával, ti mají navíc k autům mnohem spotřebnější vztah, než většina evropanů.
Avatar - leone
19. 1. 2011 06:27
Re: pěkná
...vzhledově je sedan jednoznačně nejvzhlednější typ karoserie,....ale u nás se prostě řeší praktičnost, v Americe si to jednoduše nechají přivézt, ...u nás to narvem až po střechu a zbytek rodiny necháme před Ikeou >:D
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2011 19:11
Re: Slušné ceny
...ano, to jsem měl na mysli. Mi prostě přijde za dělńasa 700 nějak přespříliš..... ale je to věcí každého..... ;-)
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2011 19:10
Re: Slušné ceny
....na jednom z passatu? ;-) >:D
Avatar - Ji/Ri
18. 1. 2011 19:09
Re: Slušné ceny
....jako řidič, který bude auto používat hlavně na služebky z Ho do Mo to jistě ocení ;-) >:D
I když prostor na zadních sedadlech není na škodu..... >:-[]