Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Lamando: Sériové New Midsize Coupé se představuje

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Moskva není jediným autosalonem, kde se představují novinky. Začal i ten v čínském Čcheng-tu. A Volkswagen si pro něj přichystal jednu zásadní novinku.

Německá automobilka přetvořila do sériové podoby koncept NMC, tedy New Midsize Coupé. Ten se ukázal letos v dubnu v Pekingu. O kupé se pochopitelně nejedná, tady zaúřadoval marketing. Čtyřdveřový sedan na zvyklosti výrobce s centrem ve Wolfsburgu má opravdu úhledné, až takřka sportovní tvary, byť také řádně konzervativní. Ale zákazníci právě taková auta chtějí a Číňané přece sedany milují. Nakonec dostal svébytné jméno, což se dalo očekávat. Říkají mu Lamando.

Lamando není žádným obstarožním veteránem. Je postaveno na platformě MQB se zadní víceprvkovou nápravou a pod kapotou u vrčí čtyřválce 1.4 a 2.0 TSI. To znamená konstrukční základ v sedmičkovém Golfu. Slabší agregát využívá služeb sedmistupňové dvouspojkové převodovky, silnějšímu stačí DSG se šesticí rychlostí. Tříprostorový klasik má pětisetlitrový zavazadelník, hranaté mlhovky místo pásků z LED z jarní studie a taktéž postrádá chromovanou „bižuterii“ z jejího předního nárazníku. Na masce ovšem najdeme oproti konceptu jednu lesklou vodorovnou lištu navíc. Jinak se toho moc nezměnilo ani vzadu kromě grafiky koncových světel a lichoběžníkových výfuků integrovaných do nárazníku, které nahradila dvojice klasických oválných koncovek vlevo.

Kompaktnější alternativa k Passatu CC má být určena mladým zákazníkům, pro které je větší model příliš okázalý, velký a drahý. Časem přijde i úspornější verze BlueMotion. Bronzově hnědý vůz na firemních snímcích má obří panoramatickou střechu. Jeho rozměry neznáme, koncept byl 4597 mm dlouhý, 1838 mm široký a 1422 mm vysoký. K radikálním změnám proporcí určitě nedošlo. Nikdo jiný než Číňané si ji nekoupí, ti si od letošního listopadu musí připravit minimálně 180 tisíc jüanů (618 tisíc korun). Vyrábět se bude v šanghajském závodě, tedy společném podniku Shanghai-VW.

Do Evropy se tenhle model tedy nedostane, ale Volkswagen plánuje uvést zcela novou Jettu v roce 2016 a chystá u ní i verzi CC... Při pohledu na Lamando se však nelze ubránit pocitu, že z oka vypadlo současné americké Jettě prezentované také v dubnu 2014 v New Yorku. Má nižší střechu, jiná světla a nárazníky, ale podobné si jsou oba vozy skutečně hodně.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
30. 8. 2014 21:24
Vytiahli sa.
Tentoraz sa naozaj vytiahli. Volkswagen, aj ACZ. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
30. 8. 2014 20:41
Re: Zas to isté...
no.. ale velikost tohodle není známá.. píšou.
;-)
30. 8. 2014 20:19
Re: Zas to isté...
Není to náhodou o velikosti Octavie, respektive Jetty?
Avatar - Ja Prvni 123
30. 8. 2014 20:14
Re: Zas to isté...
no, jen abys neviděl Suberba III.
:-(
Avatar - wakantanka
30. 8. 2014 19:12
Re: Zas to isté...
Nahoď si na to škodovácku masku a svetlá a vidíš Octaviu CC. >:D