Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen New Midsize Coupe Concept: O třídu menší CC?

Michal Fokt
Diskuze (32)
VW v Pekingu představuje studii sedanu s dynamickou siluetou kupé. Je širší, než Passat a kratší, než Jetta. Dostane model CC menšího sourozence?

Volkswagen představuje na výstavě Auto China v Pekingu velice zajímavou studii. Nazývá ji poněkud komplikovaně New Midsize Coupe Concept (možná lépe bude NMC) a podle tvrzení samotné automobilky představuje mezičlánek mezi nižší střední a střední třídou, přičemž je asi každému jasné, k jaké kategorii má model, využívající platformu MQB, blíž. Ostatně podle oficiálních informací má být širší, než současný Passat a přitom kratší, než Jetta. Konkrétně jeho délka činí 4597 mm, šířka je 1838 mm a výška jen 1422 mm.

Půjde tedy zcela jednoznačně o sportovně střižený ...sedan, kupé to opravdu není, byť je silueta vozu příjemně dynamická. To ovšem nezabránilo konstruktérům vyčarovat v opticky krátké zádi kufr o objemu 500 l, takže NMC nebude jen na parádu, s tím by VW (nejen) v Číně pohořel... Studii na atraktivitě přidávají dvacetipalcová kola s 245 mm širokými pneumatikami, atraktivní lak Dragon Red a černá střecha, přičemž nechybí ani trocha toho chromu a LED světlomety.

Sedan má motorizaci odpovídající vzhledu - přeplňovaný motor 2.0 TSI je naladěn na 162 kW a vůz s ním za asistence sedmistupňové dvouspojky DSG zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,5 s. Maximální rychlost činí 244 km/h a v kombinovaném režimu spálí 6,4 l benzinu na 100 km. Volkswagen se chlubí i příznivou aerodynamikou, součinitel odporu vzduchu činí 0,299.

Pokud karoserie působí dojmem víceméně hotového auta, pak kabina je zcela sériová a zcela ...volkswageňácká. Palubní deska bez výstřelků překvapí snad jen zjevně k řidiči mírně natočeným středovým panelem, také se nešetřilo na materiálech a vzhled dále vylepšují kožená sedadla s kontrastním prošíváním. Volkswagen se dušuje, že kabina bude prostorná, vzhledem k šířce středového panelu ale minimálně řidič příliš jásat nebude.

Co se budoucnosti NMC týče, Volkswagen neřekl nic konkrétního, pouze poznamenává, že studie ukazuje, na jak atraktivní auta na platformě MQB se můžeme v průběhu příštích několika let těšit.

Michal Fokt
Diskuze (32)
Avatar - Rubb
22. 4. 2014 19:55
Re: Jetta
Myslím si, že z toho, že z Jetty udělají Low-cost pro USA už vystřízlivěli. Kvůli tomu ji museli stáhnout z prodeje v některých zemích Evropy a v USA se dostala v nějakém žebříčku mezi 10 aut, která jsou horší než předchozí model :no:
Díky tomu, se 6. řadě Jetty taky moc nedaří ani v USA v porovnání s předchůdcem. Takže si myslím, že ji budou chtít vrátit tam, kde byla (nejprodávanější VW v USA), ale je možné, že na tom samém základě postaví 2 karoserie v duchu Passat - Passat CC, Jetta - Jetta CC. Interiérem se podle mého lišit ale nebudou.
22. 4. 2014 08:31
Re: Jetta
Pokud zůstanou u toho, že má být Jetta levné auto primárně pro USA, tak nečekám výraznou změnu. Leda by změnili strategii pro USA. Uměl bych si tedy představit, že by vedle Jetty postavili další model v duchu CC, s hezčí karoserií, kvalitnějším interiérem atp.
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2014 20:48
Re: Jetta
Mimochodem, poslední Jettu potkávám poslední dobou na každém kroku. A to se u nás již nějakou dobu neprodává. Zvláštní.
21. 4. 2014 19:42
Re: Co je na tomhle kupé???
NMS už je, že by lenost? :-) Je možné, že to ve skutečnosti bude CC dost připomínat - tedy že na první pohled bude zřejmé, že to není běžný sedan nižší střední. Možná nejdůležitější je vnímaná "placatost". Pak by to označení nemuselo být vedle, pokud je CC Comfort Coupé (tedy v rámci značky, pro mne to pořád bude sedan).
21. 4. 2014 19:39
Re: Pane jo...
A tobě tyhle stavby připadají nějak zvlášť emotivní? Zdobné? Pořád jsou relativně čisté a jednoduché. K vymýcení Bauhausu nedošlo. Obecně moderny. A slohy minulé jsou vydatným zdrojem inspirace. Nepřijde mi, že bychom se zase tak posunuli. Rozhodně nepovažuji minimalismus, nebo funkcionalismus za neevropský. Že moderna i postmoderna ovlivnily asijskou architekturu? Co na tom.

Když opustíme architekturu a podívám se na audio, video techniku, nebo domácí spotřebiče, vidím nejčastěji jednoduchý, elegantní a velmi funkční design. Nevidím v Evropě ten tvůj odpor k jednoduchému, vážnému, přesně nalinkovanému designu.