Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen navzdory problémům neplánuje prodej žádné značky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Náklady spojené s kauzou Dieselgate nedonutí koncern Volkswagen prodat některou ze svých značek. V současné době jich vlastní dvanáct.

Navzdory současné krizi a úsporným opatřením neplánuje německá automobilka Volkswagen prodej žádné ze svých dvanácti značek. V rozhovoru s německým listem Neue Presse to řekl generální ředitel koncernu Matthias Müller. „Máme 12 úspěšných značek, které jsou velmi konkurenceschopné," řekl Müller. V současné době podle něj není důvod, aby se firma některé značky zbavovala.

Od loňského září, kdy se objevila zpráva o manipulacích s měřením emisí u vozů s naftovým motorem, se Volkswagen potýká s vážnou krizí. Firmě kvůli skandálu hrozí po celém světě miliardové pokuty. Bude také muset svolat ke kontrole auta, kterých se skandál týká, což bude stát další peníze. Müller z tohoto důvodu krátce po nástupu do čela koncernu oznámil masivní úsporná opatření.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600.000 naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen vedle značek Volkswagen a Škoda vlastní i značky osobních aut Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních vozů MAN a Scania, dále užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2016 01:20
Re: Nedej bože
Aha, a co by z ní v tvých očích českou udělalo? Považuješ i Jaguar za indickou automobilku?
Avatar - Hittman
1. 2. 2016 19:40
Re: Nedej bože
Volvo vlastní China a nikdo z toho vědu nedělá a VW by to prospělo, jediná značka, která nejvíc do portfolia nezapadá, je škoda, protože právě ona velmi konkuruje mateřské VW. A škodě by to prospělo, kdyby měla jiná střeva a evropa by nebyla tak plná TDI a DSG.
1. 2. 2016 19:11
no bodejt by to planoval
kdyz jeste flastr nedostal
Avatar - pelikoš
1. 2. 2016 15:51
Re: Nedej bože
mně by to ani nevadilo. to že továrna stojí na našem uzemí ještě neznamená, že to je české. kapitál de, zisky jdou do de, dělníci pl,ua, mongol,atd., jen využívají pobídek z našeho rozpočtu.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 2. 2016 15:45
Re: Nedej bože
...... neboj, já mám ACZ taky rád. ;-)