Volkswagen s novým Phaetonem nepospíchá

 

Volkswagen Phaeton se vyrábí už třináct let, nástupce však v dohledné době nečekejme. Wolfsburg si dává načas.

Dítě bývalého koncernového šéfa Ferdinanda Piëcha a jeho poněkud megalomanských plánů se stále dá koupit nové. Současný trend, kdy i evropské automobilky střídají generace po pěti, šesti letech, tak zcela ignoruje. Z amerického trhu zmizel už před devíti lety rozhodnutím Wolfganga Bernharda a na jaře 2015 i z britského, ale popularitě se těší v Číně a v jiných asijských zemích. Koupíte jej také v Evropě, v domovském Německu za 89.650 eur (2,43 milionu korun) a objednat jej lze dokonce i u nás, jen v oficiálním ceníku už chybí.

Někomu přijde ručně stavěná limuzína nudná, je každopádně tvarově nenápadná, ovšem bez kudrlinek a stylistických výstřelků, což z ní dělá vzhledově velmi nadčasové auto. Na začátku století se navíc jednalo o jeden z technicky nejvyspělejších vozů světa, někteří tvrdí, že dokonce i všech dob. Platformu D1 sdílel s Bentleyem Continental. Volkswagen věnoval značnou pozornost detailům, včetně dřevěného obložení. k ultraluxusnímu pojetí se jen nehodila „lidová značka“. Otázkou zůstává, zda by například obnovení Horchu nebylo ještě větším marketingovým riskem. Vysoké standardy kvality koneckonců splňuje i dnes. Továrna v Drážďanech září čistotou a její zaměstnanci chodí v bílém.

Nástupce vlajkové lodi VW loď čeká na správný okamžik příchodu na trh, klasik jí zatím svoje místo neuvolní. Podle agentury Bloomberg je však jediným důvodem zpoždění finanční stránka věci. Ani tak velká automobilka samozřejmě nechce riskovat značné ztráty. Na prvním Phaetonu prodělala dost, jeho vývoj stál miliardu eur, ale investice se nevrátily. Obchodním trhákem se nikdy nestal, prodával se ze všech modelů značky nejméně. Dvacetitisícové odhady ročního odbytu se nikdy nepodařilo naplnit, analytik Max Warburton ze společnosti Bernstein odhadl, že na každém voze z let 2002-2012 výrobce prodělal 28 tisíc eur... V roce 2013 se prodalo 6.300 kusů, loni to byly už jen zhruba čtyři tisíce. Vrcholu, přes 10 tisíc, dosáhl před čtyřmi lety. Na druhou stranu je trochu podhodnocený. Pořád je však důležitý pro posílení image... Stane se z něj sběratelská rarita? Těžko, na to jich zase jezdí dost.

Redukce výrobních i materiálových nákladů se tak stává nutností ještě před příchodem novinky, a to i v době, kdy je prakticky hotová. Klaus Bischoff sice na dubnovém autosalonu v Šanghaji řekl, že ještě větší následník trůnu přijde v roce 2017, ale nejspíše tomu tak nebude. Dočká se nejen nového motoru W12 a plug-in hybridu, ale i vidlicových šestiválců a malých přeplňovaných čtyřválců v zážehové i vznětové verzi. Design vychází právě z v Číně představené studie C Coupe GTE. Jen použití modulární platformy MLB přinese úsporu ve výši 650 milionů eur (17,6 miliardy korun). Snížení nákladů je hlavní prioritou Herberta Diesse, který v červenci přišel z Mnichova. Provozní zisk společnosti by měl vzrůst ze současných 2,7 % až na 6 % do roku 2018. I PSA v současnosti vydělává více...

Ferdinand Piëch odešel z vedení VW do důchodu v dubnu po mocenském boji s generálním ředitelem Martinem Winterkornem, jeho sen o pohodlném voze, schopném dosáhnout rychlosti i 300 km/h, se však splnil. Analytik IHS Automotive Tim Urquhart je však dosti kritický, řekl: „Bytí a nebytí Phaetonu je otázkou, kterou nikdo nepoložil. Kdo chce a potřebuje limuzínu od VW? Je s podivem, že vzhledem k aktuálnímu šetření ještě přežila.“

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Phaeton (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
Zdroj: Bloomberg, Carscoops, VW.DE

Štítky Volkswagen Luxusní třída

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

Velký elektromobil z dílny americké značky nedá…

VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…