reklama


Volkswagen s novým Phaetonem nepospíchá

 

Volkswagen Phaeton se vyrábí už třináct let, nástupce však v dohledné době nečekejme. Wolfsburg si dává načas.

Dítě bývalého koncernového šéfa Ferdinanda Piëcha a jeho poněkud megalomanských plánů se stále dá koupit nové. Současný trend, kdy i evropské automobilky střídají generace po pěti, šesti letech, tak zcela ignoruje. Z amerického trhu zmizel už před devíti lety rozhodnutím Wolfganga Bernharda a na jaře 2015 i z britského, ale popularitě se těší v Číně a v jiných asijských zemích. Koupíte jej také v Evropě, v domovském Německu za 89.650 eur (2,43 milionu korun) a objednat jej lze dokonce i u nás, jen v oficiálním ceníku už chybí.

Někomu přijde ručně stavěná limuzína nudná, je každopádně tvarově nenápadná, ovšem bez kudrlinek a stylistických výstřelků, což z ní dělá vzhledově velmi nadčasové auto. Na začátku století se navíc jednalo o jeden z technicky nejvyspělejších vozů světa, někteří tvrdí, že dokonce i všech dob. Platformu D1 sdílel s Bentleyem Continental. Volkswagen věnoval značnou pozornost detailům, včetně dřevěného obložení. k ultraluxusnímu pojetí se jen nehodila „lidová značka“. Otázkou zůstává, zda by například obnovení Horchu nebylo ještě větším marketingovým riskem. Vysoké standardy kvality koneckonců splňuje i dnes. Továrna v Drážďanech září čistotou a její zaměstnanci chodí v bílém.

Nástupce vlajkové lodi VW loď čeká na správný okamžik příchodu na trh, klasik jí zatím svoje místo neuvolní. Podle agentury Bloomberg je však jediným důvodem zpoždění finanční stránka věci. Ani tak velká automobilka samozřejmě nechce riskovat značné ztráty. Na prvním Phaetonu prodělala dost, jeho vývoj stál miliardu eur, ale investice se nevrátily. Obchodním trhákem se nikdy nestal, prodával se ze všech modelů značky nejméně. Dvacetitisícové odhady ročního odbytu se nikdy nepodařilo naplnit, analytik Max Warburton ze společnosti Bernstein odhadl, že na každém voze z let 2002-2012 výrobce prodělal 28 tisíc eur... V roce 2013 se prodalo 6.300 kusů, loni to byly už jen zhruba čtyři tisíce. Vrcholu, přes 10 tisíc, dosáhl před čtyřmi lety. Na druhou stranu je trochu podhodnocený. Pořád je však důležitý pro posílení image... Stane se z něj sběratelská rarita? Těžko, na to jich zase jezdí dost.

Redukce výrobních i materiálových nákladů se tak stává nutností ještě před příchodem novinky, a to i v době, kdy je prakticky hotová. Klaus Bischoff sice na dubnovém autosalonu v Šanghaji řekl, že ještě větší následník trůnu přijde v roce 2017, ale nejspíše tomu tak nebude. Dočká se nejen nového motoru W12 a plug-in hybridu, ale i vidlicových šestiválců a malých přeplňovaných čtyřválců v zážehové i vznětové verzi. Design vychází právě z v Číně představené studie C Coupe GTE. Jen použití modulární platformy MLB přinese úsporu ve výši 650 milionů eur (17,6 miliardy korun). Snížení nákladů je hlavní prioritou Herberta Diesse, který v červenci přišel z Mnichova. Provozní zisk společnosti by měl vzrůst ze současných 2,7 % až na 6 % do roku 2018. I PSA v současnosti vydělává více...

Ferdinand Piëch odešel z vedení VW do důchodu v dubnu po mocenském boji s generálním ředitelem Martinem Winterkornem, jeho sen o pohodlném voze, schopném dosáhnout rychlosti i 300 km/h, se však splnil. Analytik IHS Automotive Tim Urquhart je však dosti kritický, řekl: „Bytí a nebytí Phaetonu je otázkou, kterou nikdo nepoložil. Kdo chce a potřebuje limuzínu od VW? Je s podivem, že vzhledem k aktuálnímu šetření ještě přežila.“

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Phaeton (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Bloomberg, Carscoops, VW.DE
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

Výroba VW Phaeton skončí na jaře, manufaktura v Drážďanech bude přebudována Výroba VW Phaeton skončí na jaře, manufaktura v Drážďanech bude přebudována

Volkswagen hledá využití pro moderní továrnu v…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama