Volkswagen s novým Phaetonem nepospíchá

 

Volkswagen Phaeton se vyrábí už třináct let, nástupce však v dohledné době nečekejme. Wolfsburg si dává načas.

Dítě bývalého koncernového šéfa Ferdinanda Piëcha a jeho poněkud megalomanských plánů se stále dá koupit nové. Současný trend, kdy i evropské automobilky střídají generace po pěti, šesti letech, tak zcela ignoruje. Z amerického trhu zmizel už před devíti lety rozhodnutím Wolfganga Bernharda a na jaře 2015 i z britského, ale popularitě se těší v Číně a v jiných asijských zemích. Koupíte jej také v Evropě, v domovském Německu za 89.650 eur (2,43 milionu korun) a objednat jej lze dokonce i u nás, jen v oficiálním ceníku už chybí.

Někomu přijde ručně stavěná limuzína nudná, je každopádně tvarově nenápadná, ovšem bez kudrlinek a stylistických výstřelků, což z ní dělá vzhledově velmi nadčasové auto. Na začátku století se navíc jednalo o jeden z technicky nejvyspělejších vozů světa, někteří tvrdí, že dokonce i všech dob. Platformu D1 sdílel s Bentleyem Continental. Volkswagen věnoval značnou pozornost detailům, včetně dřevěného obložení. k ultraluxusnímu pojetí se jen nehodila „lidová značka“. Otázkou zůstává, zda by například obnovení Horchu nebylo ještě větším marketingovým riskem. Vysoké standardy kvality koneckonců splňuje i dnes. Továrna v Drážďanech září čistotou a její zaměstnanci chodí v bílém.

Nástupce vlajkové lodi VW loď čeká na správný okamžik příchodu na trh, klasik jí zatím svoje místo neuvolní. Podle agentury Bloomberg je však jediným důvodem zpoždění finanční stránka věci. Ani tak velká automobilka samozřejmě nechce riskovat značné ztráty. Na prvním Phaetonu prodělala dost, jeho vývoj stál miliardu eur, ale investice se nevrátily. Obchodním trhákem se nikdy nestal, prodával se ze všech modelů značky nejméně. Dvacetitisícové odhady ročního odbytu se nikdy nepodařilo naplnit, analytik Max Warburton ze společnosti Bernstein odhadl, že na každém voze z let 2002-2012 výrobce prodělal 28 tisíc eur... V roce 2013 se prodalo 6.300 kusů, loni to byly už jen zhruba čtyři tisíce. Vrcholu, přes 10 tisíc, dosáhl před čtyřmi lety. Na druhou stranu je trochu podhodnocený. Pořád je však důležitý pro posílení image... Stane se z něj sběratelská rarita? Těžko, na to jich zase jezdí dost.

Redukce výrobních i materiálových nákladů se tak stává nutností ještě před příchodem novinky, a to i v době, kdy je prakticky hotová. Klaus Bischoff sice na dubnovém autosalonu v Šanghaji řekl, že ještě větší následník trůnu přijde v roce 2017, ale nejspíše tomu tak nebude. Dočká se nejen nového motoru W12 a plug-in hybridu, ale i vidlicových šestiválců a malých přeplňovaných čtyřválců v zážehové i vznětové verzi. Design vychází právě z v Číně představené studie C Coupe GTE. Jen použití modulární platformy MLB přinese úsporu ve výši 650 milionů eur (17,6 miliardy korun). Snížení nákladů je hlavní prioritou Herberta Diesse, který v červenci přišel z Mnichova. Provozní zisk společnosti by měl vzrůst ze současných 2,7 % až na 6 % do roku 2018. I PSA v současnosti vydělává více...

Ferdinand Piëch odešel z vedení VW do důchodu v dubnu po mocenském boji s generálním ředitelem Martinem Winterkornem, jeho sen o pohodlném voze, schopném dosáhnout rychlosti i 300 km/h, se však splnil. Analytik IHS Automotive Tim Urquhart je však dosti kritický, řekl: „Bytí a nebytí Phaetonu je otázkou, kterou nikdo nepoložil. Kdo chce a potřebuje limuzínu od VW? Je s podivem, že vzhledem k aktuálnímu šetření ještě přežila.“

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Phaeton (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Bloomberg, Carscoops, VW.DE
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

Velký elektromobil z dílny americké značky nedá…

VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži závodí, kdo za půl roku nejvíc ztloustne!

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži…

Ať jsme tlustí na tři prsty! Toto pořekadlo je patrně životní mantrou příslušníků etiopského kmene Bodi. V tomto…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…