Volkswagen Passat Lingyu: Facelift čínského Superbu
V Číně jsou mezi bohatou klientelou oblíbená auta s dlouhým rozvorem a noblesním vzhledem, a tak Volkswagen už před lety pro místní verzi Passatu použil jako základ první generaci Škody Superb. Takto vzniklý Passat Lingyu má rozvor dlouhý 2803 mm, což je o 10 cm více než minulá i současná generace Passatu.
Karoserie má celkovou délku 4789 mm, šířku 1765 mm a výšku 1470 mm. Od českého Superbu se tak po faceliftu jednotlivé rozměry stále liší jen v řádu milimetrů. Zcela nová je přední část s širokou maskou chladiče a širokým nasávacím otvorem v předním nárazníku. Kapota a nárazník mají jednoduché tvary, uspořádání předních světel naznačuje mírnou inspiraci modely Audi. Zcela nová je záď, která se díky výrazně kvádrovým tvarům vzhledově přiblížila Phaetonu. Zajímavostí je, že vnější zpětná zrcátka pocházejí z Passatu CC.
Nabídka motorů věrně kopíruje minulou generaci Superbu. Základem je osmiventilový dvoulitr o výkonu 85 kW. Ten může být na přání vybaven také čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Střed motorové palety tvoří 1,8 Turbo, u kterého pro čínský trh vzrostl výkon ze 110 na 120 kW. Zde je vedle manuální převodovky možnost zvolit pětistupňový Tiptronic. Vrcholem nabídky je 2,8 V6 o výkonu 140 kW, který má standardně Tiptronic.
Volkswagen Passat Lingyu 2009 - technická data | |||
Motor | 2,0 MFI | 1,8T | 2,8V6 |
Převodovka | 5M (4A) | 5M (5A) | 5A |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1781 | 2771 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/5 | 6/5 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 85/5400 | 120/5700 | 140/6000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 172/3500 | 220/1800-4600 | 260/3200 |
Max. rychlost [km/h] | 198 (190) | 210 (210) | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,0 (12,6) | 9,2 (10,2) | 10,8 |
Spotřeba při 90 km/h [l/100 km] | 6,0 (7,0) | 6,3 (6,2) | 7,1 |
Provozní hmotnost [kg] | 1392 (1432) | 1472 (1522) | 1580 |