Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat: Střední třída z Wolfsburgu posedmé

Aleš Dragoun
Diskuze (314)
Volkswagen uvolnil první informace o sedmé generaci Passatu, která se právě představuje v Paříži. Tentokrát zveřejnil rovnou i fotografie kombi Variant.

Ono vlastně není moc co skrývat, stejně jako Golf, i Passat šel cestou evoluce. Také v historii Volkswagenu střední třídy se už jedna podobná epizoda najde, vzpomeňte na čtvrtou generaci z roku 1993. Sedmička je oproti pouhých pět let vyráběné řadě B6 něčím podobným, zkrátka radikální modernizací.

Evoluce

Zvenčí se nejmarkantněji změnily příď a záď. Pryč jsou vykrojené spodní hrany všech světlometů, jejich tvary jsou usedlejší. Maska už nemá chromované orámování sahající až k nárazníku, ale je tvořena čtyřmi příčnými žebry, která jsou u světel zalomená. Připomíná tak nedávno faceliftovaný luxusní Phaeton. Také tvar vstupu vzduchu v předním nárazníku je jiný. Spodní partie nového Passatu postrádají černou barvu, víko zavazadlového prostoru přišlo o výraznou odtokovou hranu. Za designové změny jsou odpovědní Walter de Silva a Klaus Bischoff. Sedan je 4769 mm dlouhý, 1820 mm široký a 1474 mm vysoký, kombi Variant je o pouhé 2 mm delší, ale o 45 mm vyšší. Vnější rozměry tedy zůstaly velmi podobné předchůdci.

Nahlédněme do interiéru. Tvary palubní desky se rovněž nijak radikálně nezměnily. Nové jsou ale přístroje, úpravami prošla též středová konzola, kde najdeme například startovací tlačítko a ovladač elektrické parkovací brzdy. Sedadla byla překonstruována od základu. Opěrky těch předních lze nastavit i ve vodorovném směru. Luxusní prvek představuje příplatkové odvětrávání s masážní funkcí. Modernizace se dotkla tvaru dveřních panelů, čalounění je kvalitnější. Interiér může být v tradiční černé, béžové nebo hnědé, k dispozici budou také kombinace barev v závislosti na výbavě.

Motory

Výkonová paleta agregátů sahá od 77 do 220 kW (105-300 k). Prioritou při jejich modernizaci bylo snížení spotřeby paliva. Nejmenší turbodiesel 1,6 TDI/77 kW s točivým momentem 250 Nm se chlubí údajem 4,2 l/100 km, samozřejmě v kombinaci. Přeplňovaný zážehový motor 1,4 TSI/90 kW verze BlueMotion Technology žádá za své služby 5,8 l/100 km. Nároky na palivo klesly i u dalších motorů: například u 1,8 TSI na 6,9 l/100 km, posílený zážehový dvoulitr si vezme jen 7,2 l/100 km a Passat V6 s pohonem všech kol 9,2 l/100 km. Všechny turbodiesely se s lehkou nohou na plynu bez problémů dostanou pod pětilitrovou hranici, u kombi se hodnoty vždy liší zhruba o decilitr.

Pro pořádek: benzinové motory tedy zastupují čtyřválce 1,4 TSI/90 kW, 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TSI/155 kW a vidlicový šestiválec 3,6 l/220 kW. Turbodiesely jsou tři: 1,6 TDI/77 kW, 2,0 TDI/103 kW ve dvou variantách: základní a ekologické Blue a konečně motor stejného objemu se 125 kW. Kromě nich existují ještě zážehové přeplňované čtrnáctistovky EcoFuel se 110 kW a MultiFuel se 118 kW. První spaluje CNG a chce jej 6,6 m3 na 100 km, druhá konzumuje ethanol E85. Kromě základního turbodieselu a vidlicového šestiválce můžou být všechny pohonné jednotky kombinovány s dvouspojkovým ústrojím DSG, k V6 se dodává výhradně automat.

Moderní technika a elektronika

Výbavy jsou tři: Trendline, Comfortline a Highline. Už v základu zákazník dostane funkci Stop/Start s rekuperací brzdné energie, i když pouze ve spojení s turbodieselem. Benzinové a plynové varianty si vystačí pouze s přeměnou tepla vzniklého při brzdění na elektrickou energii, pouze pro nejslabší zážehový motor jsou k dispozici oba systémy na přání. Elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS známe z Golfu GTI, ostrých Leonů a Ibiz, i z Fabie RS.

Bezpečnost představuje například nouzové brzdění ve městě (City Emergency Braking), které funguje v rychlostech pod 30 km/h a je součástí adaptivního tempomatu. V Passatu má dále premiéru detekce únavy řidiče, která umí varovat akusticky i vizuálně. Dynamic Light Assist známe už z Touaregu, kamera snímá okolní provoz a přizpůsobuje dle něj intenzitu dálkových světel. Dostat ji lze v kombinaci s bixenony, pro tradiční halogenové žárovky je připravena jednodušší verze. K dennímu svícení slouží diody.

Systém udržení jízdního pruhu je doplněn o Side Assist. Další diody ve zpětných zrcátkách upozorňují na vozidla po stranách, nebo na rychlejší auto, které se chystá předjíždět. Kontrola tlaku v pneumatikách upozorňuje i na jeho možnou ztrátu, a to pro každé kolo zvlášť. Nový Passat může být vybaven také bezklíčkovým odemykáním a startováním, novinkou je Easy Open: přiblíží-li se oprávněná osoba k víku zavazadlového prostoru sedanu, ten se automaticky otevře.

Nejnovější verze parkovacího asistentu zvládne umístit vozidlo nejen do mezer souběžných s vozovkou, ale i kolmo k ní. Navigace RNS 510 snímá dopravní značky s omezením rychlosti a promítá je na dotykový displej. Továrně montované tažné zařízení se dá vyjmout pouhým stiskem tlačítka.

Již v listopadu

První vozy se k evropským zákazníkům dostanou již v polovině listopadu, Američané mají tentokrát smůlu, ti se dočkají svého sedanu střední velikosti na začátku příštího roku. Mimochodem, za 37 let sériové výroby vzniklo přes 15 milionů Passatů šesti generací, v současnosti se prodává ve více než stovce zemí.

Aleš Dragoun
Diskuze (314)
3. 10. 2010 22:07
Re: "NOVÁ GENERÁCIA"
Sakra, velkej souhlas - jsem spíš příznivcem VW, ale pocity mám stejné. Jakoby se pánové předloni lekli oné krize a snažili se to udělat co nejlevnější. Osobně se přiznám, že souhlasím s Polem, Sciroccem (nádhera), Pasatem CC (další nádhera), Tiguanem i Tuaregem (ten je hodně super, kamarád si ho koupil, už se těším, až si ho v klidu prohlédnu a prolezu), ale nebyl jsem ani nadšen "novým" golfem, na rozdíl od ostatních příznivců i "příznivců" se mi ten předchozí líbil víc.

Přístup vedení VW vidím v tom, že konkurence začně "obnovovat" tak za tři roky (viz Mondeo a jeho facelift, Insignia je tři roky stará a víc má před sebou než za sebou, napadá mně ještě třeba Avenisis....) a tím, jak trh spolkl onen fígl s "novým" Golfem, rozhodli se pánové ve Wolfsburgu úspěšný koncept zopakovat.

S tím designem je ale jeden problém - není to čistě subjektivní záležitost a dá se to vypozorovat - kvalitní design je založen na proporcích a základním tvarovém konceptu. Auto nebo i jiný výrobek se mi nemusí líbit, ale přesto může být designově dobře udělané. Třeba nová Astra mně nenadchla, ale objektivně je design zvládnutý dobře - tím chci říct, že se u ní nebijou jednotlivé tvary a prvky, které se vylučují z hlediska celkového řešení, Jenže - předchozí Passat byl založen na oblých tvarech a hranatý předek i zadní světla se dost nepříjemně "řežou" s oblým bokem (zejména pak řešením zadních dveří u sloupku). Prostě je to facelift (ať si kdo chce co chce říká) a facelift se podaří jenom zcela vajímečně a pokud se podaří - je to ukázka nedotažené práce designerů původního vozu před faceliftem. Možná, že tohle se bude líbit v Americe a Číně, ale ve vazbě na slibný vývoj designu posledních volkswagenů to čistě osobně a na základě pouze fotek pokládádm za ne zrovna povedené řešení......
3. 10. 2010 19:26
souboj mistrů marketingové komunikace..??
kucí, vy se tu neuměle snažíte o PR, nebo se fakt hádáte kvůli auťákům...??
3. 10. 2010 14:55
To je zase nuda
Sakra už dlouho se mi nestalo, že bych při prohlížení obrázku nějakého auta usnul... >:-[] Nuda, nuda nuda a ještě jednou nuda. Absolutně bez nápadu, bez emocí beze všeho. Škoda že toto auto se kupuje už jen ze setrvačnosti. Jiný důvod mě ani nenapadá :no:
Avatar - escorpion
2. 10. 2010 08:27
Re: ROK PASSATA
508 je konkurentom passata (peugeot som mal a v budúcnosti neplánujem túto značku). C5 je takisto Francúz, peugeot a citroen budú mať čo robiť, aby sa zbavili nálepky nespoľahlivých francúzskych áut.

Mondeo ešte ako tak, podobne mazda 6 či accord. Ani kia optima nevyzerá zle ...
Insignia ? To ani nemožno nazvať konkurenciou. Jazdil som zopár opelov, momentálne corsu (najazdené 4000 km a vŕzga tam snáď všetko čo vŕzgať môže). Aj insignia je známa hrkalka, takže opel nie.

Keď sa tak človek zamyslí čo kúpiť v strednej triede, tak napriek nudnému exteriéru aj interiéru je fakt asi najlepšia voľba passat. Nikoho neurazí, ale ani nenadchne. Konzerva, ktorá je "kvázy" reprezentatívna. Technika, motory majú vymakané, overené časom aj užívateľmi, tam nie je čo meniť.

Verdikt ? Napriek všetkým negatívam je passat najlepšia voľba v strednej triede - tu už sa hrá trochu na image a VW ho má veľký.
1. 10. 2010 23:21
Re: ROK PASSATA
cely to tlacitko je pekna pruda.Rucku mam proste radsi mechanickou. Nejlepsi rucku jsem zazil v toyote. Jde zlehoucka a hned flekuje.