Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo R WRC: Soutěžní zbraň pro rok 2017 se odhaluje

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Volkswagen od návratu do mistrovství světa automobilových soutěží této disciplíně dominuje. Udrží svou suverenitu i příští rok?

Volkswagen vstoupil do soutěžního MS s Polem R WRC v roce 2013. Od té doby vyhrálo 37 podniků, německá automobilka získala tři tituly ve značkách a Sébastien Ogier stejný počet mezi jezdci. Naprostou suverenitu továrního týmu se příští rok pokusí narušit Citroën, respektive DS, Ford, Hyundai a Toyota. Ale Wolfsburg nelení a vydal první skicu chystaného speciálu. Pracuje se na něm už od loňského léta.

Co je nového? Nezapomínejme, že FIA chystá poměrně radikální úpravu technických předpisů nejprestižnější kategorie World Rally Car. Nabroušené čtyřkolky mohou být širší a výkonnější. Volkswagen naroste v bocích o 50 mm, součástí vizuálních změn je také masivnější zadní křídlo. Oficiálně udávaný výkon přeplňované šestnáctistovky vzroste ze stávajících 320 koní (236 kW) někam k hranici 380 k (280 kW) díky většímu restriktoru sání (36 místo 33 mm).

Pamětníci namítnou, že oproti supervozům skupiny B je to pořád hodně málo. Jenže dnešní WRC jsou beztak rychlejší a mnohem lépe ovladatelné. Dostanou také elektronický středový diferenciál. Polo R WRC pro sezónu 2017 musí být minimálně 3,9 m dlouhé a vážit 1175 kg, hmotnost předpisy sníží o 25 kg. Novinka prochází závěrečnou fází vývoje, nové komponenty se už zkoušely na vývojových prototypech vzešlých ze stávající specifikace. Do debutu v Monte Carlu zbývá ještě devět měsíců.

Šéfem Volkswagenu Motorsport zatím zůstává Jost Capito, během letošního roku se však přesune k McLarenu do pozice ředitele závodní divize. Capito je ale také bývalým motocyklovým a automobilovým závodníkem. Jezdil motokros i enduro a dařilo se mu na Dakaru, ovšem za volantem kamionu Mercedes-Benz 1936 AK. V roce 1983 dorazil do cíle jako druhý, o dvě léta později dokonce v této kategorii zvítězil.

VW už si jeden celkový triumf v soutěži MS před současnou érou připsal. Švéd Kenneth Eriksson dominoval Rallye Pobřeží slonoviny v roce 1987 na Golfu GTI. O rok předtím mimochodem získal titul mistra světa skupiny A. Africký podnik se pořádá dodnes, i když dávno není součástí nejprestižnějšího seriálu. Tenkrát měřil 3,8 tisíce km a šlo o opravdu náročnou, doslova trhací záležitost, kterou zpravidla přežilo jen několik málo aut.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - praděda7
13. 4. 2016 10:25
WRC
Jestli by do toho příští rok šlo 5 továren a k tomu rozumné TV přenosy, tak to by bylo super. Ale v tuto chvíli to zní moc dobře na to, aby to byla pravda... :-!